اشتباه در بازاریابی محتوا چگونه اتفاق می افتد؟ ( قسمت دوم )

اشتباه در بازاریابی محتوا چگونه اتفاق می افتد؟ ( قسمت دوم )

زمانی که مانند یک مسئول روابط عمومی فکر کنید!

در قسمت اول این مطلب در مورد تفاوت های روابط عمومی و بازاریابی محتوا بحث کردیم، در این قسمت می خواهیم با ضرورت های بازاریابی محتوا آشنا شویم.

معیارهای ضروری بازاریابی محتوا

البته که هدف نهایی شما از بازاریابی محتوا این است که مخاطبان خود را ترغیب کنید که پول بیشتری برای محصولات و خدمات شما خرج کنند. اما همان طور که انتظار دارید، برای رسیدن به آن نقطه باید مزاحل زیادی را سپری کنید- و نیاز دارید که ارزیابی کنید که چگونه تاکتیک های بازاریابی محتوای شخصی شما به هر مخاطب کمک می کند که هر مرحله را کامل کند.

این کار را چگونه باید انجام دهید؟ فرآیند بازاریابی محتوا را به 4 قسمت تقسیم کنید(هر کدام را با هدف خاص خودش).

مرحله اول: ما را ببینید

محتوای شما نیاز به جذب افراد دارد. در این مرحله، معیارهای PR می توانند به خوبی کار کنند زیرا آنها بر روی مشاهده و مصرف قرار می گیرند، مانند:

  • ترافیک وب سایت
  • میزان مشاهده (impressions) در شبکه های اجتماعی: شناسایی تعدا افرادی که محتوای شما را مشاهده کرده اند.
  • تعداد مشاهده های ویدئوها

مرحله دوم: کاری انجام دهید، هر چیزی

هنگامی که چشمهای مخاطب را می بینید، به دستهای خود برای انجام یک اقدام عمدی نیاز دارید تا نشان دهد که می خواهید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. این معیارها را به عنوان اولین تحلیل های “تبدیل” برای مخاطبان خود در نظر بگیرید. آنها عبارتند از:

  • ترافیک از صفحه ی نتایج موتور جست و جو
  • لایک ها یا سایر گزینه های احساسی و یا نظرات در رسانه های اجتماعی یا پست های وبلاگ
  • نرخ پخش ویدئو

مرحله سوم: به ما اعتماد کنبد

در این مرحله هدف شما این است که مخاطبان به محتوا و نام تجاری شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد باور داشته باشند. معیارهایی برای ارزیابی عبارتند از:

  • فالووهای توئیتر یا لایک ها در صفحه فیس بوک
  • کلیک بر روی لینک های داخلی یا خارجی در محتوا
  • تعداد اشتراک گذاری ها یا فروارد محتوا
  • بر چسب ها در شبکه های اجتماعی: ببینید چند بار نام تجاری شما توسط افراد استفاده شده، یا به اصلاح شما را تگ کردند
  • به استراک گذاری ویدئو
  • تعداد مشترکین

مرحله چهارم: از ما خرید کنید

در این مرحله، مخاطب تبدیل به یک مشتری راغب یا حتی خریدار می شوند. معیارهای این مرحله عبارتند از:

  • تولید مشتری راغب: تعیین اینکه چه تعداد از مردم ممکن است خواهان برند شما باشند تا با آن ها برای یک فروش بالقوه ارتباط برقرار کتید.
  • ترافیک به صفحات مربوط به فروش: تجزیه و تحلیل ترافیک صفحه فروش، برای دیدن اینکه بازاریابی محتوا آن ها را چقد جابه جا می کند.
  • طول چرخه فروش: مدت زمان چرخه خرید افرادی که مصرف کننده محتوا هستند با افراد دیگر را مقایسه کنید.
  • داده های CRM: تجزیه و تحلیل موجود را ارزیابی کنید تا ببینید که چند مشتری (یعنی افرادی که خریدی کرده اند) در یک مرحله اولیه از بازاریابی محتوا شرکت کرده اند (به عنوان مثال، به اشتراک گذاری ویدیو یا تماشای آن).

اجازه ندهید بازاریابی محتوای شما بمیرد

شما یک بازاریاب محتوا هستید. مانند یک بازاریاب محتوا عمل کنید! به معیارهای چشمی توجه نکنید. یک استراتژی تحلیلی متفکرانه و دقیق برای ارزیابی محتوا برای مخاطبان خود بسازید.

اگر چهار مرحله ای که در بالا ذکر شد را دنبال کنید، یعنی ببینید، انجام دهید، اعتماد کنید و بخرید- شما یک درک استراتژیک از ارزش بازاریابی محتوا برای بهبود نام تجاری خود نشان می دهید. و راهی برای دانستن این که برای استراتژی بازاریابی محتوای شما چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، خواهید داشت. و این کمک خواهد کرد که برنامه بازاریابی محتوای خود را بسازید که بسیار بهتر از یک نگاه گذرای مدیریت خواهد بود.

منبع:

 ANN GYNN 2018: How to Get Content Marketing Wrong? Think Like a PR Perso in contentmarketinginstitute.com at JUNE 12, 2018

 

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین