5 منبع الهام‌بخش برای ایده‌پردازی خلاقانه‌ی محتوا

5 منبع الهام‌بخش برای ایده‌پردازی خلاقانه‌ی محتوا

ایجاد یک تقویم محتوایی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی یا استراتژی محتوا، ثبت ایده‌هایی که ناگهانی به ذهنتان خطور می‌کند را آسان می‌کند تا یک روزی از آن استفاده کند. ممکن است این ایده‌های محتوا در عین حال که برای مشتری‌های شما مفید و مناسب باشند ولی واقعا در افزایش فروش و درگیر کردن مشتری با نام تجاری شما تاثیر نداشته باشد. بهترین برنامه‌های استراژی محتوا ترکیبی از این دو است؛ اینکه پست‌هایی را به اشتراک بگذارید تا خواننده‌ها ببینند محصولتان چگونه مشکلات آن‌ها را حل می‌کند و از طرفی توضیح دهید که چرا باید به یک کمپانی یا برند اعتماد کنند.

اگر می‌خواهید یک طرح محتوای جدید برای چند ماه آینده ایجاد کنید یا طرحی که از قبل وجود دارد را به‌روز کنید، به‌این ۵ مورد برای الهام گرفتن محتوا نگاهی بیاندازید:

نحوه فعالیت رقبایتان را رصد کنید

شرکت‌ها از همان زمان آغاز، بینش، استراتژی و ایده‌های خود را برای مقابله با رقبای خود در نظر می‌گیرند. هنگامی که مدیران ابتکاراتی را برای شرکت خود ایجاد کنند، همیشه تحلیل رقابتی را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که عقب نمانده‌اند. استراتژیست‌های محتوا و کپی رایترها باید هنگام ایجاد برنامه‌های محتوایی، رویکردی مشابه داشته باشند. این سنجش همیشه بر اساس تعداد بازدیدهای صفحه یا تعداد انتشار محتوا در رسانه‌های اجتماعی اتفاق نمیفتد. گاهی اوقات بهترین راه برای تولید محتوا، الهام گرفتن از یک مبانی ذهنی است. بهترین مطالب مشتری بالقوه را مطلع می‌کنند و منجر به فروش می‌شوند یا یک رابطه جدید ایجاد می‌کنند.

نگاهی به رقبای خود بیاندازید و بررسی کنید آن‌ها با مشتریان بالقوه خود چگونه صحبت می‌کنند. آیا آن‌ها به سوالات پاسخ می‌دهند و شما نمی‌دهید؟ آیا آن‌ها خدمات خود را به شیوه‌ای که شما انجام نمی‌دهید ارتقا می‌دهند؟ و اینکه محتوای رقبایتان به شما چه می‌گوید و چگونه می‌توانید از این‌ها در روش منحصر به فرد خود تقلید کنید؟

به سوالات مشتریانتان توجه کنید

نظرسنجی‌ها و فرم‌های تماس یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن ایده‌های محتوایی را ارائه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که بخش خدمات مشتری شرکتتان، به بازخورد مشتریان و اشتراک‌گذاری آن با تیم بازاریابی توجه می‌کند. از همان سوالی که مردم بیشتر می‌پرسند، ایده‌هایی در ذهنتان ظاهر می‌شود. این‌ها موضوعاتی هستند که باید بر روی صفحه پرسش‌های متداول شما باشد و در وبلاگ‌تان ثبت شود. همچنین این کار می‌تواند بین شما و مشتریانی که در آینده بازخورد مشابهی خواهند داشت، تعامل بیشتری ایجاد کند.

 

تولید محتوای خلاق

 

نظرات سایر تیم‌های مشغول در مجموعه را در نظر بگیرید

یکی از اشتباهات بسیاری از بازاریابان این است که همیشه به دنبال ایده‌های محتوایی هستند. با این وجود رسیدن به تیم‌های دیگر در شرکت می‌تواند به شما در یافتن بهترین ایده‌ها برای محتوا کمک کند. با سایر افراد در شرکت خود صحبت کنید – افراد فروش، تکرار خدمات مشتری و هر کسی که در خط مقدم برخورد با مشتریان است – و از آن‌ها بخواهید که به طور مداوم نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند، روند‌ی که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند یا آنچه که آن‌ها معتقد باشند، بهترین گزینه‌ها هستند و می‌توانند برای شرکت سودمند باشند. به عنوان مثال، با صحبت کردن با تیم فروش، ممکن است متوجه برخی از چیزهای کاملا جدید در مورد نیازهای شرکت یا نیازهای مشتری شوید که باید در محتوای جدید مورد توجه قرار گیرد.

از منابع صنعتی استفاده کنید

این راه برای الهام گرفتن فراتر از تحلیل رقابتی است و از سازمان‌ها و انجمن‌هایی که رهبری فکر ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات جهت کسب و کار شما را تعیین می‌کنند، فراتر می‌رود. به عنوان مثال، یک مدرسه که دوره‌های رانندگی کامیون را ارائه می‌دهد، باید در مورد قوانین جدید برای رانندگان و در مورد اینکه چگونه دانشجویان باید برای دریافت گواهینامه اقدام کنند، مطلع باشد.

رسانه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیرید

با رسانه‌های اجتماعی، بسیار راحت می‌توانید بفهمید که به چه میزان خوب هستید. بسیاری از شرکت‌ها فراموش کرده‌اند که رسانه‌های اجتماعی ابزارهای استماع فوق العاده‌ای هستند که می‌توان برای تحقیق و برنامه‌ریزی محتوا از آن‌ها استفاده کرد. به آنچه مردم در مورد محصولات شما و رقبای شما در تمام کانال‌های اجتماعی مهم، سایت‌های بزرگ و هر جای دیگری می‌نویسند، نگاهی بیاندازید. توجه داشته باشید که کدام پست‌ها بیشترین اشتراک و بیشترین نظر را دریافت می‌کنند. مطمئن شوید که از بهترین هشتگ‌ها، و روش‌هایی که میتوانید محتوای خود را برچسب‌گذاری کنید و آن را برای جستجوگرها بهینه‌سازی کنید، آگاهی دارید.

 

 

منبع: smallbiztrends.com

صدای شما را می‌شنویم