8 دلیلی که محتوای ویدیویی نمی‌تواند جایگزین محتوای نوشتاری شود

8 دلیلی که محتوای ویدیویی نمی‌تواند جایگزین محتوای نوشتاری شود

در طی چند سال گذشته، تبلیغات ویدئویی در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشرفت چشم‌گیری داشته است، اما همچنان بسیاری از افراد محتوای نوشتاری را ترجیح داده و معتقدند که اهمیت محتوای نوشتاری غیر‌قابل انکار است.

در این مقاله سعی خواهیم داشت به دلایل اصلی اهمیت محتوای نوشتاری در زمینه تبلیغات بپردازیم.

 

بسیاری از افراد همچنان عاشق خواندن و مطالعه مطالب هستند!

امروزه شاید شما هم از شگفتی‌های ویدئو‌ها و موفقیت چشم‌گیر آنها در دنیای تبلیغات شندیده باشید، در واقع برای بسیاری از افراد، به دلیل توجه کم، دیدن یک ویدئو از خواندن یک مطلب به مراتب راحت‌تر خواهد بود، اما در بسیاری از مواقع شاید ما قادر به گوش دادن و یا دیدن یک ویدئو نباشیم و ترجیح بدهیم مطلبی را صرفا بخوانیم.

 

تولید محتوای نوشتاری کم هزینه است

هزینه یکی از فاکتور‌های اصلی بودجه تبلیغات، در هر تجارت است. همانطور که می‌دانید به لطف پیدایش اسمارتفون‌ها هزینه ساخت ویدئو‌های تبلیغاتی روزانه کاهش می‌یابد و شما به آسانی قادر به ساخت ویدئویی تیلیغاتی با هزینه کم و البته نه کیفیت خیلی بالا، با گوشی خود هستید. گرچه با توجه به رقابت شدید مارکتینگ آنلاین، تولید این نوع ویدئو‌ها می‌تواند برای شهرت تجارت شما مخرب باشد.

یک ویدئوی حرفه‌ای یک تا دو دقیقه‌ای، بدون موشن گرافیک، حدود 5 هزار تا 20 هزار دلار هزینه خواهد داشت که البته این هزینه، به زمان و بودجه شما نیز بستگی دارد.

حال اگر بخواهیم این هزینه را با هزینه‌ی تولید یک محتوای وبلاگ، که با گوشی و یا کامپیوتر قابل تهیه است، مقایسه کنیم، در‌می‌یابیم که هزینه‌ی تولید محتوای نوشتاری تقریبا هیچ است! به بیان دیگر اگر کیفیت محتوای نوشتاری شما بالا باشد، می‌تواند با کمترین هزینه به سودآوری هرچه بیشتر تجارت شما کمک کند.

 

ترکیبی از محتواها به سئو شما کمک خواهد کرد

شما برای رنکینگ بالای وبسایت خود به کمیت، کیفیت و تنوع بالا نیاز دارید. این سه فاکتور در اکثر وبسایت‌های با رنکینگ بالا قابل مشاهده است که البته مهم‌ترین آن تنوع بالا در محتوای این وبسایت‌ها است. در واقع یک استراتژی موفق تولید محتوا، انواع متفاوتی از محتواها را در برمی‌گیرد که از بین آنها می‌توان به پست‌های وبلاگ، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و وبینارها اشاره کرد.

ارائه محتواهای متنوع مزایای بیشماری را در پی خواهد داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • جذب مخاطبان متفاوت برای تجارت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر محتواهای متنوعی را ارائه دهید مخاطبان متفاوتی را جذب خواهید کرد و در نتیجه برند شما فرصت بیشتری برای رساندن پیام خود خواهد داشت.
  • ارائه محتواهای متنوع به دلیل دربرداشتن کلمات کلیدی متنوع، رنکینگ وبسایت شما را در موتور‌های جستجو ارتقا می‌دهد.
  • محتوای بیشتر به معنای لینک‌های بیشتر است که در نتیجه به ارتقای سئو شما می‌انجامد.

هرچه محتوای گیراتری تولید کنید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد و با این کار به شهرت تجارت شما افزوده خواهد شد. در واقع این امر نشان دهنده‌ی پیشرو بودن شما در تجارت خود و البته توانایی شما در خلق مطالب با کیفیت است که به وضوح به جلب اعتماد مخاطبان به برند شما، کمک بزرگی خواهد کرد.

 

محتوای نوشتاری به افزایش رنکینگ ویدئو‌های شما نیز کمک خواهد کرد

بات‌های موتور‌های جستجو هرروزه هوشمند‌تر می‌شوند اما با این حال، آنها قابلیت خواندن محتوای یک ویدئو را ندارند و همچنان برای رنکینگ یک ویدئو، از توضیحات نوشته شده برای آن ویدئو استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که حتی ویدئو‌ها نیز به محتوایی نوشتاری برای حفظ رنکینگ خود نیاز دارند. یوتیوب که متعلق به گوگل است، متنی 200 کلمه‌ای حاوی توضیحی درباره ویدئو را لازم می‌داند. این متن باید واضح و منحصر به فرد بوده و البته به زیبایی نوشته شده باشد. بدون این متن توضیحی، حتی بهترین ویدئو‌های تبلیغاتی نیز در دنیای آنلاین محو و ناپدید خواهند شد.

 

سرعت انتقال اطلاعات توسط یک مقاله بالاتر است

این گفته شاید شک برانگیز باشد اما یک مقاله که به خوبی نگارش شده، با سرعت بیشتری قادر به انتقال اطلاعات به مخاطب خواهد بود. یک مقاله با نگارشی استاندارد، به وسیله‌ی تیترهای واضح به پاراگراف‌های مجزا، تقسیم شده است و در نتیجه در چنین مقاله‌ای، شما به آسانی می‌توانید به دنبال اطلاعات مورد نظرتان بگردید و این مزیتی است مختص محتوا‌های نوشتاری. در واقع برای یافتن اطلاعات مورد نظر در یک ویدئو، ما مجبور به تماشای کامل آن هستیم و یا اگر ویدئو را جلو و عقب بزنیم ممکن است مطالبی را جا بیاندازیم، بنابراین همانطور که می‌توانید تصور کنید، این کار نسبت به خواندن یک مقاله بسیار وقت‌گیر‌تر است.

 

مقاله‌های نوشتاری در ارتقای فروش شما تاثیرگذارند

محتوا‌های متفاوت، هر یک جایگاهی خاص در پروسه فروش شما دارند. برای مثال ویدئوها در جلب توجه و علاقه‌ی اولیه مخاطب، کارآمد هستند؛ اما به طور کلی ویدئوها نسبت به محتواهای نوشتاری، سرگرم‌کننده‌تر هستند. به همین دلیل ممکن است برخی افراد ویدئوها را جدی نگرفته و مقاله‌ها را منبعی مورد اعتماد‌تر تلقی کنند. این امر، برای پروسه و مراحل فروش بسیار ارزشمند است زیرا زمانی که افراد می‌خواهند محصولی را بخرند، به خصوص محصولات گران، در تصمیم‌گیری خود جدی هستند و توقع دارند اطلاعاتی مطمئن و قابل اعتماد دریافت کنند. آنها به توضیحاتی دقیق و با جزئیات از ویژگی‌ها و مزایای محصول مورد نظرشان نیاز دارند و البته این توضیحات باید در قالبی ارائه شوند که افراد بتوانند با خونسردی کامل آن را درک کرده و در صورت نیاز در آینده به آنها رجوع کنند.

ارائه توصیفی دقیق و با جزئیات از مزایای محصول خود، دقیقا همان فاکتوری است که به فروش منجر خواهد شد.

 

محتوای نوشتاری بی مزاحمت است

محتواهای ویدئویی به دلیل میزان صدایی که تولید می‌کنند، می‌توانند مداخله‌آمیز باشند. برای مثال، شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به سختی بر روی پروژه‌ای تمرکز داشته‌اید در‌حالی که همکار شما در میز کناری، ویدئویی آموزشی را برای چندمین بار با صدای بلند پلی کرده و تمرکز شما را بر هم زده است. یا زمانی که می‌خواهید از خبری مطلع شوید و سایت خبری به صورت اتوماتیک ویدئویی تبلیغاتی را پلی می‌کند. بنابراین در بسیاری از موقعیت‌ها مطالعه یک مطلب آسان‌تر و به مراتب مناسب‌تر از تماشای یک ویدئو است.

 

محبوبیت مطالعه در حال افزایش است

بله همه ما می‌دانیم که تکنولوژی هرروزه پیشرفت چشم‌گیری دارد و همگان از این پیشرفت‌ها استقبال می‌کنند اما آمار فروش کتاب‌های چاپی در سال 2017، 1.9 درصد افزایش داشته و این میزان از افزایش، از سال 2013 همچنان ادامه داشته است. با توجه به این آمار متوجه خواهیم شد که، مطالعه، هرروزه از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بنابراین مطمئن باشید که محتواهای نوشتاری پیوسته قدرتمند‌تر از همیشه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

صدای شما را می‌شنویم