بازاریابی اینستاگرامی

بازاریابی اینستاگرامی

امروزه حتی در کشور خودمان هم بسیاری از طریق اینستاگرام فعالیت می کنند. اگر شما هم جزء دسته افرادی هستید که از این طریق فعالیت های بازاریابی خود را انجام می دهید، پس با قابلیت جدید اینستاگرام قطعا آشنا هستید. این قابلیت جدید که به Stories معروف است، در هر روز بیش از 300 میلیون بازدید کننده دارد. جالب است بدانید در حدود یک سوم این بازدید ها از صفحات تجاری و اقتصادی انجام می شود.
در اینجا روش هایی به شما آموزش می دهیم تا استوری خود را بهتر کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

1.قدم اول: Story Highlights

هر کس که وارد صفحه شما می شود، قطعا در ابتدای امر از قسمت Bio کمی در مورد شما می فهمد. اما قابلیت جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده، به شما این امکان را می دهد تا کمی بیشتر در مورد خود و کسب و کارتان توضیح دهید. Highlight باعث می شود تا مشتری بهتر شما را بشناسد. بهتر است Highlight شما ساده باشد، برای مثال من فلانی هستم فلان کار را می کنم و عاشق فلان چیز هستم!

2. تصاحب استوری توسط یک کاربر دیگر

یکی از اتفاقات جدیدی که در دنیای اینستاگرام افتاده، این است که صاحبان برند، برای مدت محدودی اکانت خود را واگذار می کنند تا محتوا سازی در آن صورت بگیرد. اما چرا این روش تاثیر گذار است؟ روش آنها در حالتی موثر تر است که شما می خواهید از استوری اینستاگرام خود بیشترین بهره را ببرید. قطعا شما می خواهید که بازدید کننده های استوری از آنجا به صفحه سایت یا هر جایی که شما می خواهید منتقل شوند. با استفاده از تصاحب استوری شما بهتر به این هدف می رسید.

3. نظر سنجی به عنوان یک روش تحلیلی

قرار دادن نظر سنجی در استوری یک کار جالب و مفرح به حساب می آید. شما می توانید از این روش برای تحلیل فالوور های خود نیز استفاده کنید!
تنها کافیست نظرات آنها را در مورد محتوای خود بپرسید و به این شکل سلیقه آنها را تحلیل کنید. برای مثال اگر شما یک شرکت مسافرتی هستید، می توانید ببینید که بیشترین تمایل در بین فالوور های شما به کدام کشور است. پس از آن می توانید تور های سفر به آن کشور را ایجاد کنید.

4.شخصی سازی

از زمانی که اینستاگرام قابلیت قرار دادن GIF را به استوری اضافه کرد، بسیاری از این قابلیت استفاده کردند. اما برای اینکه همیشه یک قدم جلو تر باشید، باید همواره فرای استفاده از قابلیت های روتین بروید. شما باید GIF های منحصر به فرد خود را درست کنید تا از کلیشه خارج شده و ابتکار عمل داشته باشید.
همچنین با استفاده از برنامه هایی مثل Design Kit می توانید فونت ها و استیکر های منحصر به فرد خود را ساخته و از آنها در استوری خود استفاده کنید. این کار برای جذب فالوور بسیار موثر است.

5.معرفی رقبا

اینستاگرام اساسا بر پایه روابط اجتماعی بنا شده است. رابطه ای تعاملی و متقابل و بی چشم داشت. اما این روابط امروزه به حدی رقابتی شده که شما برای هر Mention، شات و … هزینه پرداخت کنید. حال شما می توانید در استوری خود به شکلی نا محسوس و یا کوتاه رقیب خود را معرفی و تبلیغ او را کنید!
این روش شاید خود کشی به نظر بیاید اما اینطور نیست. می توان امید داشت که این کار باعث اثر متقابل شده و او هم تبلیغ شما را کند. تنها کافیست در استوری خود چنین جمله ای بنویسید که برای مثال به نظر من بهترین اکانت در مورد استایل و مد فلان اکانت است.

6.ویدئو های کوتاه

اگر یک ویدئو طولانی دارید و باید در استوری خود قرار دهید، می توانید از برنامه Storeo استفاده کنید. همانطور که می دانید قرار دادن ویدئو در استوری با محدودیت 15 ثانیه ای مواجه می شود. به این شکل شما می توانید ویدئو بلند خود را به قسمت های کوتاه 15 ثانیه ای تقسیم کرده و پشت سر هم آپلود کنید. به این شکل بازدید کننده می تواند به آرامی بین صفحات جا به جا شده و کل فایل شما را ببیند.

7.یک قالب منحصر به فرد

شما با استفاده از قالب ساز های آنلاینی مثل Easil، می توانید قالب پرسشنامه در استوری خود بسازید. این پرسشنامه بهترین روش برای تعامل با مخاطب خودتان بوده و برای آنها یک سرگرمی فراهم می کند. بهتر است این قالب ها را کمی شخصی سازی کنید تا منحصر به فرد خودتان باشد.

 

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین