نرم‌افزارهای تخصصی صنفی، چگونه به فعالان صنف پوشاک کمک می‌کند؟

نرم‌افزارهای تخصصی صنفی، چگونه به فعالان صنف پوشاک کمک می‌کند؟

بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین اصناف کشور، صنف پوشاک است. از آن‌جایی که در این صنف رشته‌های مختلف و متعددی فعالیت می‌کنند، پوشاک به یکی از مهم‌ترین اصناف کشور بدل گشته است. گرچه از دیرباز تا کنون چالش‌های متعددی گریبان‌گیر فعالان این حرفه بوده است؛ چالش‌هایی چون ثبت صحیح ورود و خروج کالا از انبار، صدور فاکتور برای مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تهیه گزارش از موجودی کالاهای متنوع از این دست هستند. در این مقاله بیشتر به بررسی چالش‌های مدیریتی صنف پوشاک خواهیم پرداخت.

 

تهیه و نگهداری یک لیست از موجودی دقیق کالاها به تفکیک پارامترهای تعریف‌شده مثل رنگ، جنس و سایز از اساسی‌ترین ابزارهای مدیریتی در این صنف است. از طرفی با توجه به تنوع در اقلام، رنگ‌بندی و سایزبندی کالاهای مختلف و هم‌چنین زمان‌بر بودنِ ثبت این اطلاعات، گروه‌بندی آنها بسیار دشوار است. از این رو، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریتی صنف پوشاک، دسته‌بندی و گروه‌بندی کالاها و ثبت و نگهداری اطلاعات ورود و خروج کالا از انبار است.

در مرحله ورود اطلاعات کالا به لیست انبار باید موجودی به صورت دقیق، طبق دسته‌بندی و سطوح تعریفی مدنظر، ثبت و نگهداری شود تا هنگام فروش بتوان بر همین اساس کالای مدنظر را انتخاب کرد. در این حالت پروسه تکمیل و پر کردن جاهای خالی در ویترین فروشگاه بسیار آسان می‌شود.

 

امروزه در این صنف استفاده از کارمند فروش به صورت روزافزون افزایش یافته است. با توجه به این نکته،  ثبت و نگهداری درصد سهم از فروش و پورسانت‌های مربوطه موضوع مهمی است. در این حالت یکی دیگر از چالش‌های مدیریتی، ثبت فرایند فروش و بازاریابی فروشندگان و تخصیص پورسانت فروش به صورت عادلانه است. به بیان دیگر شما به عنوان یک مدیر فعال در این صنف باید بتوانید به درستی پورسانت هر فروشنده را با توجه به میزان فروش او و با استناد به فاکتورها به او بپردازید.

یکی از روش‌های مطمئن برای مدیریتی آسان‌تر و البته دقیق‌تر، تهیه لیستی از تمامی هزینه‌ها و درآمدهای روزانه و روزمره است.

بر اساس تمامی موارد ذکر شده و دیگر چالش‌هایی که صاحبان مشاغل مرتبط با پوشاک با آن مواجه‌اند، یک مدیر موفق جهت تهیه گزارشات مختلف و متعدد از تمام فعالیت‌ها، تراکنش‌ها و موجودی‌های مجموعه بازرگانی خود، به یک سیستم حسابداری دقیق نیاز دارد.

 

نرم‌افزارهای تخصصی صنفی، چگونه به فعالان صنف پوشاک کمک می‌کند؟

نرم‌افزار حسابداری هلو ویژه صنف پوشاک در شاخه‌های تولیدی و بازرگانی، در جهت رفع چنین نیازهایی طراحی شده‌ است:

  • معرفی پارچه فروش، خراز، برش‌کار و خیاط
  • صدور فاکتور خرید پارچه و تعیین تعداد طاقه‌ها با متراژ و یارد در رنگ‌های مختلف
  • تحویل پارچه به برش‌کار و تحویل پارچه برش‌خورده از برش‌کار
  • تعیین عوامل مختلف هنگام تحویل پارچه از برش‌کار مثل: انتخاب طاقه پارچه برش‌خورده، تعیین تعداد برش، ته طاقه، طول خط‌کشی و هزینه هر برش
  • تحویل پارچه برش‌خورده به خیاط و تعیین هزینه دوخت
  • تعیین تعداد پوشاک تولیدی و تولید اتوماتیک
  • تعیین تعداد ضایعات و صدور فاکتور ضایعات اتوماتیک زمان تولید
  • تهیه گزارشات متنوع از جمله گزارش کارهای تحویلی به برشکار، کارهای دریافتی از برشکار، کارهای تحویلی به خیاط، گزارش تولید و ضایعات خیاطی، موجودی کالا بر اساس رنگ و گزارش از کاردکس سیکل خرید، برشکاری، خیاطی و تولید مانتو و …

 

صدای شما را می‌شنویم