بهترین و موثرترین راه‌های بهبود محتوای سایت

بهترین و موثرترین راه‌های بهبود محتوای سایت

تولید محتوا، کاری آسان، اما تولید محتوای جذاب و اثرگذار، کار سختی است. درصورتی که نتوانید در تولید محتواهایتان خوب عمل کنید، علاوه بر رشد نکردن، مخاطبان فعلی‌تان را هم از دست می‌دهید. برای اینکه محتوای سایتتان آن میزان اثرگذاری را که مدنظرتان است داشته باشد و بتواند به جذب مخاطبان بیشتر بیانجامد، بهتر است نکاتی را به عنوان چارچوب مدنظر قرار دهید و مواردی را هنگام تولید محتوا رعایت کنید.

اهداف ملموسی را در نظر بگیرید

برای بهبود محتوای سایت و ایجاد محتوای موثر، باید به اهداف ملموسی را در ذهن داشته باشید. بدون این اهداف، هیچ راهی برای سنجش محتوای خود ندارید. درواقع باید قبل از نوشتن یا بازنویسی تعیین کنید که چه انتظاری از محتوای خود دارید.

از عبارات کوتاه با افعال کاربردی استفاده کنید

به طور کلی شما باید محتوای سایت خود را کوتاه و شیرین نگه دارید. مخاطبان دوست ندارند زمان خود را صرف رمزگشایی مطالب شما کنند. واضح و روشن توضیح دهید که دقیقا چه موضوعی برای آن‌ها دارید و این مطلب چه کمکی به آن‌ها می‌کند. این یکی از تکنیک‌های موثر در بهبود محتوای سایت است.

از لحن شخصی در نوشتن استفاده کنید

زمانی که مشتریان در حال جستجو در سایت شرکت‌های آنلاین هستند، دوست دارند که با افراد واقعی سر و کار داشته باشند نه با ماشین‌های اتوماتیک. منظور ما این نیست که شما باید با آن‌ها به طرز محبت‌آمیزی صحبت کنید، بلکه باید مشتری را به یک مکالمه تشویق کنید. از روایت اول شخص برای به‌اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود استفاده کنید و به خواننده حس گفتگو بدهید. همچنین بهتر است از روایت شخص سوم برای تشویق مشتریان به یک عمل خاص مثل پر کردن فرم استفاده کنید.

همه چیز را چندبار بازنگری و اصلاح کنید

محتوای ضعیف به اندازه محتوای حرفه‌ای و قوی بر روی فروش تاثیرگذار نخواهد بود. از طرفی شاید برخی افراد ضعف‌های گرامری موجود در متن را متوجه نشوند اما مطمئن باشید کسانی که متوجه این اشتباهات می‌شوند، در مورد کار کردن با شرکت یا کسب و کاری که نمی‌تواند برای صحت و دقت محتوای خود وقت بگذارد تجدید نظر خواهند کرد. اگر شما یک نویسنده یا ویراستار حرفه‌ای ندارید، توصیه می‌کنیم که هر چه سریع‌تر این فرد را پیدا کنید.

از پست‌های قدیمی‌تان مجدداً استفاده کنید

نیازی نیست همیشه فقط و فقط به فکر تولید محتوا با موضوعات تازه باشید. یک راه فوق‌العاده برای تولید محتوا، استفاده از محتواهای پرطرفدار قدیمی‌تان است. تعدادی از محتواهای گذشته که مورد استقبال مخاطبان قراره گرفته را انتخاب کنید، آن را کمی تغییر داده و به‌روز کنید و دوباره در سایت‌تان به‌اشتراک بگذارید تا مخاطبان جدیدتان هم از آن بهره‌مند شوند.

مرتب مطالب خود را به‌روزرسانی کنید

حداقل سالی یک بار محتوای سایت خود را به‌روز کنید. فراموش نکنید که محتوای خود را باید هربار که طراحی وب‌سایت‌تان را تغییر می‌دهید دوباره ارزیابی کنید. هنگا‌می‌که طرح سایت خود را تغییر می‌دهید باید توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید مطالب خود را در چارچوب جدید به حداکثر کیفیت برسانید تا به بهبود وضعیت سایت‌تان کمک کند.

صدای شما را می‌شنویم