کارکنان چگونه بر بازاریابی شرکت‌ها تاثیر می‌گذارند؟

کارکنان چگونه بر بازاریابی شرکت‌ها تاثیر می‌گذارند؟

اگر سازمان شما توسط تیمی از کارشناسان و متخصصان ماهر و پیشرفت‌کننده کار کند، چه اتفاقی برای مشتریان و حتی جامعه می‌افتد؟

ما فقط درباره اعتماد مصرف‌کننده صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد احترام مخاطبان و اعتماد عمیقی که آن‌ها به شرکت شما دارند و در نتیجه تقویت آنچه که شرکت شما برای آن‌ها می‌تواند انجام دهد صحبت می‌کنیم. زیرا کارکنان یک شرکت به عنوان رهبران تفکر سازمان به رسمیت شناخته شده‌اند و شخصا در مورد آنچه که انجام می‌دهند اشتیاق دارند.

اما نکته اینجاست که اگر چه کارکنان شما کارشناسان ماهری هستند که دارای عقاید و دیدگاه منحصر به فرد و ارزشمندی هستند و دیدگاه‌ها و بینش‌هایی برای به اشتراک گذاشتن دارند، اما این وظیفه شما است که آن‌ها را مدیریت کنید تا بتوانید از این پتانسیل بهره ببرید.

کارمندان، نمایانگر چهره شرکت هستند

واقعیت این است که برند و نام تجاری شما یک نهاد بدون چهره است. اگر این برند یک خانواده نداشته باشد، هرگز دوام نمی‌آورد و چیزی از آن باقی نمی‌ماند. بنابراین چقدر می‌توان از مصرف‌کننده انتظار داشت که به این برند وفادار بماند؟

اما هنگامی که شما کارکنان‌تان را در کنار نام تجاری‌تان قرار می‌دهید مخاطبان شما به برندتان ‌ایمان می‌آورند. در واقع فعالیت کارکنان یک شرکت چهره برند آن را می‌سازد.

رفتار کارمندان تعیین‌کننده است

یکی از مهمترین دلایل موثر بودن فعالیت کارکنان این است که فعالیت آن‌ها یک کانال دیگر برای ارتباط فرد به فرد است. شما می‌دانید که بازاریابی دهانی یا کلامی چقدر کارآمد است. 64 درصد از مدیران بازاریابی این روش را یک بازاریابی موثر معرفی می‌کنند.

فعالیت کارمندان با وفاداری مشتریان ارتباط مستقیم دارد

اگر وفاداری مشتری در ابتدای فهرست اولویت‌های بازاریابی شما نیست، باید آن را در ابتدای لیست قرار دهید. تبدیل مشتریان جدید به مشتریان همیشگی و وفادار هزینه‌بر است، در حالی که مشتریان قدیمی و وفادار برای شما درآمد بیشتری دارند.

اما بهترین راه نگه داشتن مشتریان وفادار چیست؟ همانطور که بارها گفته‌‌ایم راز وفاداری مشتریان، خشنود و راضی نگه داشتن آنان است. نرخ سودآوری شرکت‌هایی که با کارکنان فعال خود مشتری را راضی و خشنود نگه می‌دارند، 202 درصد بیشتر از شرکت‌هایی است که این کار را نمی‌کنند.

پس به کارمندان خود توجه کنید و از آن‌ها بپرسید که در چه شرایطی فعال‌تر و پر اشتیاق‌تر هستند و شما می‌توانید چه کاری برای آن‌ها انجام دهید.

منبع: marketinginsidergroup.com

صدای شما را می‌شنویم