ترفندهای برتر ایمیل مارکتینگ در بازاریابی آنلاین در سال 2018

ترفندهای برتر ایمیل مارکتینگ در بازاریابی آنلاین در سال 2018

قسمت اول:

ممکن است برای گسترش تجارت الکترونیک در کسب و کار خود، بخواهید در ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری کنید. از آنجایی که امروزه رقابت بازاریابان اینترنتی بسیار داغ است، شما مجبورید برای ایجاد و گسترش روابط واقعی با مشتریان و رهبران خود، سخت وارد عمل شوید.ایمیل یکی از قدرتمند ترین و بانفوذ ترین مجرا هاست. زمانی که صحبت از ارتباط و متقاعد کردن مشتریان برای خرید به میان می آید، ایمیل مارکتینگ را دست کم نگیرید. برای درک قدرت و اعتبار ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک، به آمار های زیر توجه کنید:

  •  پیش بینی می شود جمعیت کسانی که از ایمیل استفاده می کنند تا سال 2019 به 2.9 میلیارد نفر برسد. (WordStream)
  •  73% افراد، ایمیل را برای ارتباطاتِ کاری مناسب ترین راه می دانند. (WordStream)
  • مشتری یابی از طریق ایمیل مارکتینگ، 40 برابر موثر تر از فیس بوک و توییتر بوده است. (Campaign Monitor)
  • هر دلاری که در راه ایمیل مارکتینگ خرج شده است، 38 دلار درآمد ایجاد کرده است. و اینکه ایمیل، سه برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی مشتریان را به خرید وادار می کند. (Content Magazine)
    شاید شما به عنوان مالک یک تجارت الکترونیک یا یک بازاریاب، گاهاً به لیستی از مشتریان خود ایمیل می فرستید. هدف ما این است که شما از کاربردهای این ابزار قدرتمند بیش تر آگاه شوید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.
    این مقاله در 6 نکته، چگونگیِ ایجادِ استراتژی ای شفاف در ایمیل مارکتینگ را می آموزد. و البته اینکه چگونه از این پس، بازخورد های بهتری از ایمیل های ارسالی تان دریافت کنید.

اهمیت شناخت مخاطب در ایمیل مارکتینگ

برای ایجاد یک استراتژی موثر در کارِ تجارت الکترونیک تان، اولین مورد حائزِ اهمیت، شناخت مخاطبان است. از حالا به بعد، برای این امر حیاتی، حتما زمان کافی را صرف کنید.
هر ایمیل که برای مشتری تان ارسال می کنید، فرصتی برای یک ارتباط بی واسطه و شخصی با او است. چنین امکانی در فیس بوک و توییتر، با این کیفیت، فراهم نمی شود. اگر پیام هایی که می فرستید، مخاطبان تان را به حد کافی بر انگیخته نکنند و آن ها بی تفاوت از کنارشان بگذرند؛ شما دارید وقت تان را تلف می کنید! به علاوه، این را هم بدانید که پیام های نه چندان جالب، به تدریج از اعتبار کسب و کار تان می کاهند.
استراتژی ایمیل مارکتینگ شما باید بر منبای دانش و شناختِ شما نسبت به مخاطب تان ساخته و پرداخته شود.

سه نکته ی زیر برای شناخت بهتر مخاطبان شماست:

نکته ی 1: در داده های توصیف کننده ی مشتریانتان کاوش کنید. اگر هنوز این کار را نکرده اید، سریعاً اقدام کنید. به ترندز سن و سال ها، موقعیت های مکانی و عادت های خرید، سَری بزنید. به احتمال زیاد افراد زیادی را در لیست ایمیل های تان دارید که تا به حال اقدام به خرید از شما نکرده اند. از داده های جمع آوری شده راجع به مشتریان قبلی استفاده کنید تا بفمید چگونه باید با مشتری یان آینده ارتباط گرفته و تعامل کنید.

نکته ی 2: پرسوناژِ مخاطبان. اگر می خواهید شناخت وسیع تری نسبت به مشتریانتان بدست آورید، به همراهِ تیم تان زمانی را به منظورِ ایجاد شماری پرسوناژ برای مخاطبان تان اختصاص دهید. از اطلاعاتی که در طول زمان از آن ها بدست آورده اید، استفاده کنید. اگر به راهنمایی بیشتری هم نیاز داشتید می توانید از قالب عالی ای که HubSpot برای دانلود گذاشته است، کمک بگیرید. این قالب امکان شخصی سازی را هم فراهم کرده است.

نکته ی 3: کسب اطلاعات به کمک صفحات اجتماعی تان، گنجینه ای از اطلاعات را می توانید با آنالیز مخاطبان تان در صفحات اجتمایی خود بیابید. از طریق این صفحات راجع به محتوای ایمیل های ارسالی و همچنین زمان ارسال آن ها به افراد، آمار گیری کنید.
از شناخت خصوصیات مشتریان و مخاطبان تان خاطر جمع شوید و بدانید که با چه نوع افرادی طرفید. در آن زمان، به سادگی می توانید با آن ها از طریق محتوایی متناسب در ایمیل هایتان تعامل کنید.

یک استراتژی خاص در ایمیل مارکتینگ تان به خرج دهید.

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین