جذب مخاطب با استراتژی‌ های تولید محتوا

جذب مخاطب با استراتژی‌ های تولید محتوا

اگر استراتژی تولید محتوای شما منجر به جذب مخاطب و فروش بیشتر نشود، الزاما باید آن را اصلاح کرده و به‌روز کنید.
روند فروش در B2B دستخوش تغییراتی بسیاری در طی سالیان اخیر شده است. با پیشرفت چشم‌گیر دنیای دیجیتال ، نقش مارکتینگ در توسعه کسب وکار شما هرروزه پررنگ‌تر می‌شود. این بدین معناست که شما باید مسیری نوین را برای روند فروش و جذب مخاطب  خود به کار گیرید.
در اینجا سعی خواهیم کرد به استراتژی‌های برتر تولید محتوا که به جذب مخاطب و فروش بیشتر شما می‌انجامد، بپردازیم.

  • مزیت محتواهای میکرو

امروزه بازاریابان باید حجم عظیمی از محتوا را تولید و مدیریت کرده تا مخاطبان بتوانند پیوسته با آنهان ارتباط برقرار کنند. محتواهای چون مقالات، پست‌های وبلاگ و نظر‌سنجی‌ها و آمارها نقش مهمی را برای تجارت شما ایفا می‌کنند. با این حال استفاده از محتواهای میکرو نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اما ما چه نوع محتوایی را محتوای میکرو می‌نامیم؟
محتوای میکرو نظراتی هستند که زیر یک پست در شبکه‌های اجتمایی یا وبلاگ‌ها درج می‌کنید. هنگام درج این نظرات در شبکه‌های اجتمایی، فورم‌ها و یا مثلا لینکدین شاید تصور کنید که به استراتژی تولید محتوای خاصی نیاز ندارید. متاسفانه باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. با شیوه‌ای استراتژیک به هنگام درج محتواهای میکرو می‌توانید میزان جذب مخاطبان جدید خود را افزایش داده و در ادامه با استفاده از محتوای مناسب، آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
لازم به ذکر است که محتوای میکرو فقط شامل محتواهای نوشتاری نمی‌باشد. همانطور که می‌دانید امروزه مخاطبان تمایل به برقراری ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با صاحبان کسب و کار دارند. این امر از طریق ویدئو‌ها و تصاویر قابل اعمال است. بنابراین استراتژی تولید محتوای شما باید روش‌هایی مفید و کارآمد برای تمامی این موارد، از قبیل نوع محتوا، شکل ظاهری آن و لحن گفتار شما را دربر بگیرد. استراتژی مفیدی که برای محتواهای میکرو قابل اجرا است، توجه و البته جمع‌آوری این محتواهای میکرو جهت تولید محتوای اصلی می‌باشد. در این حالت شما با آگاهی از نیازها و نظرات مخاطبان قادر به تولید محتوای مورد نیاز مخاطبانتان خواهید بود.

  • بررسی و آنالیز رفتارها و واکنش‌های مخاطبان نسبت به محتوای شما

طبق تحقیقات نادیده گرفتن رفتارها و واکنش‌های مخاطبان نسبت به محتوای شما، می‌تواند برای روند جذب مخاطب شما بسیار مخرب باشد. اگر به بررسی روند جذب مخاطب خود نپردازید، هزینه‌ها و زمان شما به هدر رفته است. شما دائما باید این پروسه را اصلاح و به‌روز کنید. از نرم‌افزارهای آنلاین کمک بگیرید تا پیوسته از واکنش‌های مخاطبانتان آگاه باشید.

  • با موسسات تخصصی برتر تولید محتوا همکاری کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که تجارت‌ها با آن روبرو می‌شوند، عدم بهره‌گیری از متخصصین تولید محتوا است. در این حالت این تجارت‌ها بهترین فرصت‌های بازاریابی دیجیتال را از دست خواهند داد. در قدم دیگر شما باید پیوسته با این موسسات در تعامل باشد و نظرات خود را رد و بدل کنید.
طبق تحقیقی توسط گروه Aberdeen، در تجارت‌های موفق تیم بازاریابی و تولید محتوا 69  درصد بیشتر با هم تعامل دارند. این عدد برای تجارت‌هایی با عملکرد ضعیف 31.6 درصد تخمین زده شده است. با تعامل بیشتر این دو تیم، تجارت‌هایی با عملکرد عالی، موفق به رشد 50 درصدی در جذب مخاطب با کاهش 30 درصدی در هزینه‌ها شده‌اند. گرچه اولین قدم یافتن موسسه‌‌ی تولید محتوای قابل اعتماد است که همکاری طولانی مدت با شما را تضمین کند.

منبع:

Little ,Guy 2018: How to Build a Content Marketing Strategy That Delivers Hot Leads

www.business2community.com on April 16, 2018

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین