درک نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال ( قسمت اول )

درک نیازهای مشتریان در دنیای دیجیتال ( قسمت اول )

در نظرسنجی های متعدد که در چند سال گذشته از مدیران اجرایی گرفته شده است، همان طور که قابل پیش بینی است، استراتژی های رشد را به عنوان یکی از اولویت های اول در هر سال جدید پیدا خواهید کرد. به طور قابل ملاحظه ای، در این چند سال، شما نیز در درک لیست مشتریان از اولویت های مدیر عامل شرکت خواهید یافت.
آن چه در دو سال گذشته در حال تغییر است، این است که مدیران اجرایی بر جهانی شدن و تحول دیجیتال متمرکز هستند. در نظرسنجی های اخیر IBM، KPMG و Gartner، می بینید که بیش از نیمی از مدیران اجرائی نظرسنجی معتقدند که سازمان هایشان به واسطه جهانی سازی دنیای دیجیتال به طور قابل توجهی تغییر خواهند کرد.
با توجه به این نظرسنجی ها، مشخص می شود که بسیاری از مدیران اجرایی از رشد درخور مشتریان آگاه هستند. همچنین، آنها می دانند که این درک باید در درک تاثیر جهانی شدن و یک اقتصاد دیجیتال قوی به دست آید.

  • یک نیاز استراتژیک در دنیای نوظهور دیجیتال

ما در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که سرعت تغییرات بیش از اندازه در آن تبدیل به هنجار شده است. معرفی فناوری های جدید دیجیتال و مدل های کسب و کار جدید، تاثیرات هیجان انگیزی بر مشتریان دارد که چه اهدافی برای آنها اهمیت دارد، آنها چه می خواهند و چه تصمیم می گیرند. برای سازمان هایی که در چنین محیطی تلاش می کنند، توسعه یک درک جامع چند بعدی از مشتریان تبدیل به یک ضرورت استراتژیک می شود.
اگر چه بسیاری از سازمان ها این ضرورت استراتژیک را تشخیص داده اند، بسیاری از آنها منابع مالی کافی ندارند، اکثریت آنها هزینه­ها را در روش های سنتی ناکافی قرار داده­اند یا بینش لازم برای دستیابی به جایگاهی ارزشمند را در استراتژی خود فراهم نکرده اند. بر وضعیت موجود ابزارهای سنتی مانند گروه های متمرکز، مصاحبه های پیروزی / تلفات گرا، نظرسنجی ها و مصاحبه های خریدار که بر مفاهیم بازاریابی محصول و فروش های قدیمی بنا شده است، تکیه کرده اند.
این امر برای توسعه شخصیت خریدار امروز است. به خصوص برای پوشاندن روش های بازاریابی قدیمی و ارائه به عنوان یک روش متخصص است و اینکه چرا لازم است دوباره فکر کنیم.
مشتریان همانند یک قطار سریع السیر، مشتریان با یک نمایش اشتباه از آن چه بینش ها تشکیل می دهند و روش های تحقیق مناسب، فرار می کنند. بسیاری از شرکت ها و سازمان های بازاریابی با یک نمای اشتباه از مشتریان، کنار گذاشته می شوند.

  • تفکر جدید و رویکردهای جدید

تمرکز بر شناختن مشتریان امروز در دنیای دیجیتال جهانی نیازمند تفکر جدید و رویکردهای جدید است. رویکردهایی که فراتر از ابزارهای تحلیلی بازاریابی هستند. علاوه بر این، فراتر از معیارهای سنتی قدیمی که در فروش و بازاریابی محصول برای پروفایل های خریداران مورد استفاده قرار می گیرند هستند.
تاکید بر این است که یکک رویکرد توسعه بازار اتخاذ شود. بازاری که منجر به رشد سازمانی در بازارهای موجود و جدید می شود. برای شرکت هایی که تحت تحول دیجیتالی قرار دارند، توسعه بازار دیجیتال واقعا ضروری استراتژیک است.
درک مشتری، به ویژه برای توسعه شخصیت، همواره یک اصل بنیادین باقی می ماند. به این معنا که مردم با هدایت اهداف و نمایش رفتارهای هدفی هدایت شده در هنگام استفاده از محصولات یا خدمات و همچنین تصمیم گیری در مورد خرید تصمیم می گیرند.

ادامه مطلب را در قسمت دوم بخوانید.

منبع:

Tony Zambito 2018 : New Approaches To Understand Customers Needed In A Digital Transformation World in marketinginsidergroup.com at Jun 14, 2018

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین