مردم به چه دلایلی یک محتوا را به اشتراک می‌گذارند؟

مردم به چه دلایلی یک محتوا را به اشتراک می‌گذارند؟

جمله‌ای معروف از بیل گیتس «محتوا پادشاه است» که بارها و بارها آن را شنیده‌ایم. البته همه ما باید تلاش خود را برای ایجاد محتوای ارزشمند داشته باشیم، اما باید بدانیم که چه چیزی مردم را ترغیب می‌کند محتوای ما را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ممکن است تصور کنید که مردم فقط برای توجه به یکدیگر محتوا را به اشتراک می‌گذارند اما این فقط بخش کوچکی از دلیل به اشتراک‌گذاری محتوا توسط مردم است. نتایج یک مطالعه با عنوان «روانشناسی به اشتراک‌گذاری» به 5 انگیزه کلیدی برای به اشتراک‌گذاری محتوا اشاره می‌کند:

ارائه محتوای ارزشمند و سرگرم کننده به دیگران

برخی افراد می‌خواهند محتواهای ارزشمند را با کسانی که برایشان اهمیت دارند به اشتراک بگذارند. اشتراک‌گذاری روشی است که با استفاده از آن، چیزهایی را که دوست دارند به طرف مقابل نشان می‌دهند و آن‌ها را تشویق می‌کنند نظر مشابهی داشته باشند.

شناساندن خود به دیگران

هدف بعضی افراد از به اشتراک‌گذاری محتوا این است که مردم بدانند آن‌‌ها کیستند و در واقع آن‌ها را بهتر بشناسند. محتوایی که این دسته افراد به اشتراک می‌گذارند، نه تنها راهی برای شناساندن آن‌ها به دیگران است، بلکه هویتشان را با محتوایی که به اشتراک می‌گذارند تقویت کرده و نشان می‌دهند که چه می‌خواهند یا مایل به چه چیزهایی هستند.

رشد و پرورش روابط

دسته‌ای از مردم اشتراک‌گذاری محتوا را راهی برای برقراری یا تقویت ارتباط می‌دانند. این هم شیوه‌ای برای برقراری ارتباط با افرادی است که علایق خود را به اشتراک می‌گذارند و عضو یک گروه یا جامعه هستند و با یکدیگر فصل مشترک دارند.

تقویت حس خودباوری

بعضی افراد، به اشتراک‌گذاری محتوا را کاری ارزشمند و روشنفکرانه می‌دانند؛ چون به آن‌ها این حس را می‌دهد که در دنیا حضور پررنگ‌تری دارند. این گروه از افراد می‌خواهند اطلاعات ارزشمندی را که به اشتراک می‌گذارند، توسط دیگران مورد تایید قرار گیرد.

ابراز آنچه که به آن اعتقاد دارند

بسیاری از افراد اشتراک‌گذاری محتوا را راهی برای نشان دادن و حمایت از اعتقاد خود یا افزایش آگاهی مردم در مورد چیزهایی که به آن اعتقاد دارند و برایشان اهمیت دارد می‌دانند. اشتراک‌گذاری محتوا یک ابزار برای توانمندسازی تغییرات و تاثیرگذاری است.

نکته پایانی

به طور طبیعی تمام این عوامل انگیزشی در به اشتراک‌گذاری محتوا با هم همپوشانی دارند. همه آن‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند اما برای تضمین اینکه مطالب شما توسط افراد به اشتراک گذاشته شوند شما باید مخاطبان خود را بشناسید تا بدانید باید در چه سمت و سویی تولید محتوا کنید.

منبع: business2community.com

صدای شما را می‌شنویم