روانشناسی نهفته در اشتراک گذاری محتوا

روانشناسی نهفته در اشتراک گذاری محتوا

در زمینه اشتراک گذاری محتوا ما به شنیدن این عبارت عادت کرده ایم: «محتوا پادشاه است». البته همه ما باید تلاش خود را برای ایجاد محتوای ارزشمند داشته باشیم. اما چگونه می‌توانیم بدانیم که چه چیزی مردم را مجبور می‌کند اشتراک گذاری محتوا را با یکدیگر انجام دهند.

چرا مردم محتوا را به اشتراک می‌گذارند؟

شما ممکن است تصور کنید که مردم فقط برای توجه به یکدیگر محتوا را به اشتراک می‌گذارند اما این فقط بخش کوچکی از دلیل به اشتراک گذاری محتوا توسط مردم است. نتابج یک مطالعه با عنوان «روانشناسی به اشتراک گذاری» به 5 انگیزه کلیدی برای به اشتراک گذاری محتوا اشاره می‌کند:

1. برای ارائه محتوای ارزشمند و سرگرم کننده به دیگران

49 درصد از پاسخ دهندگان به این تحقیق می‌گویند که می‌خواهند محتوای ارزشمندی را برای کسانی که برایشان اهمیت دارند به اشتراک بگذارند. اشتراک گذاری یک روشی است که با استفاده از این روش چیزهایی را که دوست دارند به طرف مقابل می‌فهمانند و آن‌ها را تشویق می‌کنند نظر خود را با نظر آن‌ها تطبیق دهند.

2. برای تعریف خودشان

68 درصد از پاسخ دهندگان ادعا می‌کنند که هدفشان از به اشتراک گذاری محتوا این است که مردم بدانند آن ‌ها کیستند و درواقع آن ها را بهتر بشناسند. محتوایی که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند نه تنها راهی برای تعریف خود به دیگران است بلکه هویت خود را با محتوایی که به اشتراک می‌گذارن تقویت می‌کنند و نشان می‌دهند که آن ها چه می‌خواهند یا مایل به چه چیزهایی هستند؟

3. برای رشد و پرورش روابط

78 درصد از پاسخ دهندگان اشتراک گذاری محتوا را راهی برای برقرار ارتباط یا تقویت ارتباط می‌دانند. این نیز شیوه ای برای برقرار ارتباط با افرادی است که علایق خود را به اشتراک می‌گذارند و عضو یک جامعه هستند.

4. برای خود باوری

69 درصد از به اشتراک گذارندگان محتوا این کار را ارزشمند و روشنفکرانه می‌دانند زیرا به آن ها این حس را می‌دهد که بیشتر در دنیا حضور داشته اند. آن‌ها می‌خواهند اطلاعات ارزشمندی را که به اشتراک می‌گذارند مورد تایید قرار دهند.

5. برای ابراز آنچه که به آن اعتقاد دارند

84 درصد از افراد چیزهایی را که به آن اعتقاد دارند و برایشان اهمیت دارد را به عنوان راهی برای نشنان دادن حمایت از اعتقاد خود یا افزایش آگاهی در مورد آن مسائل به اشتراک می‌گذارند.اشتراک گذاری محتوا یک ابزار برای توانمندسازی تغییرات و تاثیرگذاری ها است.

نکته پایانی

به طور طبیعی تمام این عوامل انگیزشی در به اشتراک گذاری محتوا با هم همپوشانی دارند. همه آن‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند اما برای تضمین اینکه مطالب شما توسط افراد به اشتراک گذاشته شوند شما باید مخاطبان خود را بشناسید.

منبع

https://www.business2community.com/content-marketing/the-psychology-behind-sharable-content-02085628

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین