روش های ایجاد انگیزه در کارکنان

روش های ایجاد انگیزه در کارکنان

در بسیاری از شرکت ها این مشکل وجود دارد که کارمندان آنها در برنامه های حمایت از کارمندان مشارکت نمی کنند. شاید یکی از دلایل این باشد که برنامه ها از بالا به پایین هستند و آخرین نفر که از این برنامه نفع می برد کارمند است. در این جا یک سری راه کار به شما ارائه می دهیم تا به مشارکت بیشتر کارمندان در این برنامه برسید.

  • کارمندان را در مرکز برنامه قرار دهید

موفقیت برنامه حمایت از کارکنان، به مشارکت آنها بستگی دارد. باید بدانید که وظیفه هیچ کس نیست تا از ابزار های این برنامه استفاده کند. از این رو برنامه های آموزشی و تشویقی در این راستا بسیار می توانند مفید واقع شوند. هرچند در ابتدا امر، کارمندان باید نیاز به فعالیت اجتماعی را باید درک کنند
یک سری از مزیت های شمول فرد در برنامه:
• ارتقاء اعتبار و دانش
• بهبود رهبریت او از دیدگاه همکاران
• کمک به رشد و ارتقاء شغلی
• کمک و شمول مستقیم در رشد کلی شرکت
به صورت کلی وقتی موضوع موفقیت فردی در شبکه ها اجتماعی به میان می آید، سه موضوع مطرح می شود: پروفایل آنها، ارتباطات و مکالمات آنها.

  • به نیروی کار خود کمک کنید تا پروفایل های حرفه ای بسازند

اولین مرحله و مهم ترین مرحله این است که به کارمندان خود کمک کنید تا یک پروفایل حرفه ای و کاری مناسب بسازند. به آنها بگویید که ارتباط پیام ماست و ارتباط کارمندان به عنوانی جزئی از ارزیابی کیفی پروفایل آنها سنجیده می شود.
مشکل اینجاست که بسیاری نمی توانند یک پروفایل مناسب درست کنند. بهتر است ابزار های ابتدایی ساخت یک پروفایل را در اختیار آنها قرار دهید. شاید برای هر کارمند نیاز به پرداخت هزینه ای در حدود صد دلار باشد اما در نهایت با شمول آنها در اشتراک گذاری محتوا می توانید ارزش افزوده ایجاد کنید.

  • به آنها یاد دهید که در شبکه های خود به چه شکلی صحبت کنند

کارمندان شما باید بدانند که هر شبکه و هر جامعه ای قوانین و زبان منحصر به فرد خود را دارد. آنها باید بیاموزند که در هر قسمت به چه شکل باید رفتار کنند. رفتاری که در شبکه های خانوادگی یا دوستانه می کنند با گروه غریبه ها باید تفاوت داشته باشد.
دقیقا مثل پروفایل، باید به آنها اطلاعاتی دهید تا بتوانند در هر شبکه به صورت مجزا ارتباط برقرار کنند. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد سیاست رسانه های اجتماعی است. این سیاست گذاری به آنها قوانین ابتدایی را می آموزد و مثالی مناسب برای ارتباط اجتماعی ایده آل است.

  • به آنها نشان دهید که چطور باعث رشد شبکه اجتماعی خود بشوند

دوستان، فالوور ها و ارتباطات شما واحد پولی شما در شبکه های اجتماعی هستند. هر چقدر کیفیت افرادی که با آنها در ارتباط هستید بیشتر باشد و هر چه با افراد بیشتری در ارتباط باشید، بیشتر در برنامه شامل می شوید.
رشد شبکه اجتماعی باید اولویت اول کارمندان شما باشد. کارمندان هر روز باید با مردم در ارتباط بوده و تنها باید بدانند چطور این کار را انجام دهند.
کارمندان باید بدانند که ارتباطات آنها ارزش آنهاست. هیچ چیز بالا تر از این نیست که به کارمند خود در راستای بهبود شبکه اجتماعی او کمک کنید. هر چه ارتباطات کارمند شما قوی تر باشد، برای رشد شرکت شما بهتر است. پس باید به او در این راستا کمک کنید.

  • مساله همیشه کارمندان هستند

سه مساله ساده وجود دارد که با آن می توانید بیشتر کارمندان را به این درک برسانید که چقدر فعالیت های اجتماعی آنها می تواند برای مجموعه مفید باشد.
زمانی که آنها را وارد این فرآیند کردید، باید این کار را جزئی از روتین زندگی روزانه آنها نمایید; مخصوصا زمانی که صحبت از انگیزه و شناخت به وجود می آید. وقتی کارمند می بینید که تلاش های او باعث مشارکت بیشتر در مجموعه و شناخت بهتر آنها می شود، انگیزه و شناخت او به صورت خودکار افزایش می یابد.
کارمندان باید بدانند که مشارکت بیشتر او در شبکه های اجتماعی، در ابتدا به نفع خودشان است. بایدی برای فعالیت اجتماعی کارمندان شما وجود ندارد و همچنین اکانت شبکه اجتماعی آنها نیز در اختیار شما نیست پس اگر تنها می خواهید به آنها کمک نمایید، کاری نکنید که از همان ابتدا انگیزه خود را از دست دهند.

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین