چگونه کارمندان را به انجام فعالیت‌های اجتماعی تشویق کنیم

چگونه کارمندان را به انجام فعالیت‌های اجتماعی تشویق کنیم

در بسیاری از شرکت‌ها این مشکل وجود دارد که افراد در برنامه‌های گروهی و مرتبط به مجموعه، مشارکت نمی‌کنند. شاید یکی از دلایل این باشد که برنامه‌ها از بالا به پایین هستند و آخرین نفری که از این برنامه نفع می‌برد کارمند است. در ادامه تعداد راه‌کار به شما ارائه می‌دهیم که موجب مشارکت بیشتر کارمندان در این برنامه‌ها می‌شود.

 

کارمندان را در مرکز برنامه قرار دهید

موفقیت این دست برنامه‌ها، به مشارکت کارمندان بستگی دارد. در این راستا برنامه‌های آموزشی و تشویقی می‌توانند مفید واقع شوند. هرچند در ابتدای امر، کارمندان باید نیاز به فعالیت اجتماعی را درک کنند.

تعدادی از مزیت‌های شرکت افراد در این برنامه‌ها:

  • ارتقاء اعتبار و دانش
  • بهبود رهبری او از دیدگاه همکاران
  • کمک به رشد و ارتقاء شغلی
  • کمک و تاثیر مستقیم در رشد شرکت

به صورت کلی وقتی موضوع موفقیت فردی در شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، سه موضوع مطرح می‌شود: پروفایل افراد، ارتباطات و مکالمات آن‌ها.

 

به نیروی کار خود کمک کنید تا پروفایل‌های حرفه‌ای بسازند

اولین مرحله و مهم‌ترین مرحله این است که به کارمندان خود کمک کنید یک پروفایل حرفه‌ای و کاری مناسب بسازند. به آن‌ها بگویید که ارتباط پیام ماست و ارتباط کارمندان به نوعی جزئی از ارزیابی کیفی پروفایل آن‌ها سنجیده می‌شود.

مشکل اینجاست که بسیاری نمی‌توانند یک پروفایل مناسب درست کنند. بهتر است ابزار‌های ابتدایی ساخت یک پروفایل را در اختیار آن‌ها قرار دهید، تا در نهایت با شرکت آن‌ها در اشتراک‌گذاری محتوا، ارزش افزوده ایجاد کنید.

 

به آن‌ها یاد دهید که در شبکه‌های خود به چه شکلی صحبت کنند

کارمندان شما باید بدانند که هر شبکه و هر جامعه‌ای قوانین و زبان منحصر به فرد خود را دارد. آن‌ها باید بیاموزند که در هر قسمت به چه شکل باید رفتار کنند. رفتاری که در شبکه‌های خانوادگی یا دوستانه می‌کنند باید با افراد غریبه تفاوت داشته باشد.

دقیقا مثل پروفایل، باید به آن‌ها اطلاعاتی دهید تا بتوانند در هر شبکه به صورت مجزا ارتباط برقرار کنند. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد سیاست رسانه‌های اجتماعی است. این سیاست‌گذاری به آن‌ها قوانین ابتدایی را می‌آموزد و مثالی مناسب برای ارتباط اجتماعی ایده‌آل است.

 

به آن‌ها نشان دهید که چطور باعث رشد شبکه اجتماعی خود بشوند

دوستان، فالوور‌ها و ارتباطات شما واحد پولی شما در شبکه‌های اجتماعی هستند. هر چقدر کیفیت افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید بیشتر باشد و هر چه با افراد بیشتری در ارتباط باشید، بیشتر به سودتان است.

رشد شبکه اجتماعی باید اولویت اول کارمندان شما باشد. کارمندان هر روز باید با مردم در ارتباط بوده و باید بدانند چطور این کار را انجام دهند.

کارمندان باید بدانند که ارتباطات آن‌ها ارزش آن‌هاست. هیچ چیز بالاتر از این نیست که به کارمند خود در راستای بهبود شبکه اجتماعی او کمک کنید. هر چه ارتباطات کارمند شما قوی‌تر باشد، برای رشد شرکت شما بهتر است. پس باید به او در این راستا کمک کنید.

 

مساله همیشه کارمندان هستند

مساله ساده‌ای وجود دارد که با آن می‌توانید بیشتر کارمندان را به این درک برسانید که چقدر فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها می‌تواند برای مجموعه مفید باشد.

زمانی که آن‌ها را وارد این فرآیند کردید، باید این کار را جزئی از روتین زندگی روزانه آن‌ها نمایید؛ مخصوصا زمانی که صحبت از انگیزه و شناخت به وجود می‌آید. وقتی کارمند می‌بیند که تلاش‌های او باعث مشارکت بیشتر در مجموعه و شناخت بهتر آن‌ها می‌شود، انگیزه و شناخت او به صورت خودکار افزایش می‌یابد.

کارمندان باید بدانند که مشارکت بیشتر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، در ابتدا به نفع خودشان است. بایدی برای فعالیت اجتماعی کارمندان شما وجود ندارد و همچنین اکانت شبکه اجتماعی آن‌ها نیز در اختیار شما نیست؛ پس اگر تنها می‌خواهید به آن‌ها کمک نمایید، کاری نکنید که از همان ابتدا انگیزه خود را از دست بدهند.

صدای شما را می‌شنویم