5 ویژگی از فرهنگ عملکرد بالا در سازمان ها ( قسمت اول )

5 ویژگی از فرهنگ عملکرد بالا در سازمان ها ( قسمت اول )

قسمت اول:

هیچ شکی نیست که انگیزه برای انجام یک کار درست مهم می باشد .” فرهنگ سازمان ” به یک اصطلاح معروف در میان مدیران شرکت ها تبدیل شده است. روز به روز  شرکت های بیشتری تمرکز خود را بر ایجاد کردن یک فرهنگ که انگیزه را در نیروی کار آنها تقویت می کند میگردند. این بیش از یک محبت ساده است: طبق آخرین بررسی های کمپانی هاروارد (HBR)، “اینکه چرا ما کار می کنیم چگونگی کار ما را تعیین می کند. ” انگیزه کلید کارایی و عملکرد بالا می باشد.
به گزارش ایده پردازان در یک تحقیق که بر روی اثرات انگیزش بر روی کارمندان انجام شد، گروه ها یک وظیفه مشابه داشتند (برای پیدا کردن ناهنجاری در تصاویر پزشکی)، اما با عوامل مختلف انگیزشی. به یک گروه حقوق بیشتری پرداخت میشد، اما گفته می شود نتایج آنها رضایت بخش نبوده است و انگیزه کافی را نداشته اند، در حالی که به یک گروه دیگر حقوق کمتری پرداخت میشده است و نتیجه به این صورت بوده است که آنها با دقت بیشتری به دنبال علائم سرطان در بیماران بودند.

5 ویژگی از فرهنگ عملکرد بالا در سازمان ها

 

 ویژگی های فرهنگ عملکرد بالا

مادامی که مردم به بهانه های مختلف و به درجات مختلف انگیزه می گیرند، برخی از عوامل هستند که بر انگیزه بسیاری از افراد و محیط تأثیر می گذارد. HBR فاکتورهایی را که توسط چند شرکت با کارآیی بالا استفاده می شود، ذکر می کند. مانند بازرگانی(Joe )  یا ایرلاین های واقع در جنوب غربی- برای دسترسی به انگیزه کامل. هدف کلی از ایجاد انگیزه این است که انگیزه کارمندان را به دلیل عواملی مانند فشار اقتصادی یا فشار عاطفی کاهش دهید. نگران نباشید: شرکت هایی با کارآیی بالا به سمتی می روند تا اطمینان حاصل کنند که کارمندانشان می خواهند مشاغل خود را با انگیزه انجام دهند.
پنج ویژگی اصلی وجود دارد که شرکت های با کارایی بالا در آنها اشتراک دارند.

1: برقراری ارتباط صادقانه به عملکرد و بازدهی بالا کمک می کند

فشار عصبی اغلب ناشی از عدم دانستن چیزی است که از شرکت شما، مدیران و کارمندان دیگر انتظار می رود. وقتی اعضای تیم مطمئن نیستند که چگونه عملکرد آنها اندازه گیری می شود، چه چیزی از آنها انتظار می رود یا چگونه محصول کار آنها در ایجاد تصویر بزرگتری از آن ها تاثیر می گذارد، انگیزه و عملکرد می تواند بی معنی باشد.
در کمپانی   Credit Carmaشفافیت و ارتباطات باز، پایه واساس فرهنگ این سازمان است. این شرکت دارای یک سیاست باز “open door policy” است که کارمندان را تشویق می کند تا سوالات خود را از مدیران ذیربط بپرسند. صداقت در هر مکالمه حضور دارد مدیران هیچ چیز را از کارمندان خود پنهان نمی کنند و کارمندان تشویق می شوند که اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مدیریت همیشه در مورد  اینکه چرا تصمیمی گرفته شده است و چگونگی تاثیر آن بر شرکت و کارمندان آن  صادقانه برخورد می کند.

از آنجا که کمپانی Credit Karma دارای فرهنگ شفافیت و ارتباطات باز است، کارمندان از زمینه کاری موجود در سازمان آگاه هستند و از آنچه که قرار است اتفاق بیفتد واهمه ای ندارند. آنها اطلاعاتی را که برای یک تصمیم گیری درست در زمینه کسب و کار خوب لازم می باشد را کسب کرده و همچنین آنها درک خواهند کرد که چگونه عملکرد آنها بر عملکرد شرکت و همکارانشان تاثیر خواهد گذاشت.

2: مشتری محوری در راستای عملکرد و کارآیی بالا

رضایت مشتری برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است. بر اساس آمار منتشر شده توسط کمپانی Salesforce،89  درصد از مصرف کنندگان پس از یک تجربه ضعیف فعالیت خود را  با شرکت ارائه دهنده  متوقف خواهند کرد.چهل و پنج درصد زمانی که مشکلات آنها به سرعت حل نشود معاملات آنلاین را رها می کنند . علاوه بر این، افزایش 10 درصدی در حفظ مشتری باعث افزایش 30 درصدی به ارزش شرکت می شود.
برای اطمینان از اینکه مشتری یک تجربه خوب دارد و همچنان مشتری شرکت باقی می ماند ، شرکت ها باید مشتری محور باشند. این بدان معنی است که مشتری تجربه بخشی از ماموریت و ارزش های اصلی شرکت شما باشد، اطمینان  حاصل کنید که اولویت دادن به مشتری و اینکه کارمندان درک کنند که چگونه کار آنها بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و در صورت مشتری مداری پاداش خوب دریافت می کند رعایت خواهد شد.

 قسمت دوم

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین