فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی

چگونه فروشگاه های اینترنتی نوظهور، آینده خرید اینترنتی را در حوزه تجارت الکترونیک متحول خواهند کرد؟

از آنجایی که کارکرد خرده فروشانی که در فروشگاه های بزرگ و توسعه یافته اینترنتی به حد اشباع نزدیک می‌شود، می‌توان گفت در آینده ای نزدیک فروشگاه های اینترنتی نوظهور نقش پررنگی در عرصه تجارت الکترونیک خواهند داشت.

برای مثال تقریبا نیمی از خانواده های امریکایی یک حساب Prime برای خرید از آمازون دارند که این موضوع در درازمدت می‌تواند یه پتانسیل رشد این کمپانی صدمه بزند؛ در همین راستا نیز در کشوری مانند چین که بزرگترین بازار الکترونیکی جهان است نزدیک به نصف جمعیت میلیاردی این کشور به طور فعال از امکان خرید آنلاین استفاده می‌کنند که این مسئله جای پیشرفت تجارت الکترونیک را در این کشور تنگ میکند.

اما در نقطه مقابل مناطقی مانند هند، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین جز مناطقی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند؛چراکه نرخ نفوذ تجارت الکترونیک در این کشورها بین 2 تا 6 درصد است و کشش بازار در این مناطق فرصتی طلایی را برای صاحبان سرمایه به وجود می‌آورد. علاوه بر این، در این مناطق نرخ ترکیبی رشد سالانه یا CAGR به ترتییب در حدود 31، 32 و 16 درصد تا سال 2021 خواهد بود.

در این گزارش، مجموعه‌ای از قابل توجه ترین نکات در مورد فروشگاه های اینترنتی نوظهور در مناطق مختلف آورده شده است و هرکدام از تصاویر موجود در گزارش، نمایی کلی از صنعت تجارت الکترونیک در هر منطقه و تاثیر خرده فروشان بر آنها را بیان کرده و طرحی کلی از فرصت ها و بایدها و نبایدهای حضور در عرصه تجارت الکترونیک آن منطقه را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

در اینجا به برخی نکات مهم به اختصار اشاره می‌کنیم:

  • فروشگاه های نوظهور به دلیل اشباع شدن مشتریان خرده فروشان در فروشگاه های بزرگ، به زودی نقش مهمی را در تجارت الکترونیک برعهده خواهند گرفت.
  • هند بیشترین پتانسیل را برای شکوفایی تجارت الکترونیک در خود دارد، اما کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین نیز پتانسیلی نه به اندازه چین اما قوی در این حوزه دارند.برای مثال در اندونزی به دلیل اینکه دولت در حال از دست دادن قوانین عدم تجارت خارجی هاست، بازارهای تضمین شده تری برای فروشندگان حوزه تجارت الکترونیک وجود خواهد داشت و از طرفی جمعیت به شدت رو به رشد این کشور هرروز میل بیشتری به استفاده از اینترنت دارند. در همین راستا مکزیک را نیز می‌توان با توجه به اقتصاد پایدار و رشد جمعیت میانه جامعه بهترین بازار امریکای لاتین دانست که البته در این رده بندی برزیل توان رقابت با مکزیک را دارد.
  • تجارت در این کشورها می‌تواند سخت باشد چراکه در اکثر بازارهای نوظهور، زیرساخت ها در حال توسعه بوده و جمعیت بیشتر میل به خرید نقد به جای خرید آنلاین دارند.
  • اگر فروشندگان بتوانند در حین اینکه تجارت الکترونیک در این کشورها در حال توسعه است، برند خود را در بین عموم محبوب کنند، می‌توانند در آینده‌ای نزدیک، رهبران تجارت الکترونیک آن مناطق باشند.

 

در گزارش کامل خواهید خواند:

  • کاوش در زمینه تجارت الکترونیک در هند، آسیای جنوب شرقی و امریکای لاتین
  • نکات برجسته کشورهای پیشرو در هر منطقه به عنوان بازیگر کلیدی تجارت الکترونیک
  • مشکلات، مزایا و فرصت های سرمایه گذاری در هر منطقه
  • چشم اندازی از نحوه تحول خرید اینترنتی توسط فروشگاه های نوظهور در حوزه تجارت الکترونیک

صدای شما را می‌شنویم