در نگارش محتواهای مختلف از چه فونتی استفاده کنیم؟

در نگارش محتواهای مختلف از چه فونتی استفاده کنیم؟

انتخاب فونت‌های مناسب برای محتواهای مارکتینگ، بخشی بسیار مهم از روند طراحی یا همان دیزاین است. شما برای موقعیت‌های متفاوت به فونت‌های متنوع نیاز خواهید داشت و تشخیص درست هر یک به دقت و زمان نیاز دارد. به طور کلی شما باید انتخاب‌های خود را به چند فونت خاص برای موقعیت‌های مشخص، محدود کنید. برای‌تان چند ترفند ساده به منظور انتخاب فونت‌های مناسب برای محتوا‌های مارکتینگ فراهم آورده‌ایم که در ادامه خواهید دید.

فونت مناسب نامه‌نگاری‌های اداری یا رسمی

برای نگارش هر نامه یا مطلبی رسمی، از فونتی ساده و یا کلاسیک استفاده کنید. هرگز از فونتی خاص و یا یونیک برای موقعیت‌های رسمی استفاده نکنید. برای متون انگلیسی فونت Times New Roman، بسیار محبوب و مناسب است. برای نامه‌نگاری‌های رسمی به زبان فارسی، فونت B Mitra، که همان B Nazanin با کمی تغییرات است، بسیار مناسب است. فونت Calibri نیز برای ایمیل‌های رسمی قابل استفاده است.

فونت مناسب وب‌سایت

برای تولید محتوای وب‌سایت نیز، سعی کنید همواره از یک فونت مشخص استفاده کنید. با جستجوی عبارت « فونت‌های وب‌سایت» می‌توانید فونت‌های مناسب برای وبسایت را که دردسترس همگان هستند، پیدا کنید. Times New Roman، Arial و Georgia در این دسته قرار می‌گیرند. در اینجا جا دارد به دو نوع کلی فونت اشاره کنیم. فونت‌های سریف Serif، و فونت‌های سنس سریف Sans Serif یا بدون سریف. فونت‌های سریف با تزیینات جزئی در آخر حروف، همراه هستند؛ در حالی‌که فونت‌های سنس، مدرن‌تر هستند و در انتهای حروف، زائده و کشیدگی ندارند و ازاین‌رو زیباتر و خواناتر هستند. فونت Times New Roman از دسته‌ی فونت‌های سریف است و فونت Arial از دسته‌ی فونت‌های سنس سریف. اگر در وب‌سایت خود مطالب طولانی درج می‌کنید بهتر از فونت‌های سنس سریف استفاده کنید. ولی اگر مطلب شما با پاراگراف‌ها و یا تصاویر تقسیم‌بندی شده است، فونت‌های سریف نیز مناسب هستند.

فونت‌های مناسب برای محتوا‌های مارکتینگ 

فونت مناسب تابلو‌ فروشگاه یا مغازه

برای انتخاب فونت مناسب تابلوی فروشگاه و یا مغازه، باید از فونتی گیرا که سریع توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، استفاده کنید. فونت‌هایی مثل Futura و Trajan برای متون با فونت‌های بزرگ مثل تابلو مغازه، مناسب هستند. با این حال این مورد کاملا سلیقه‌ایست و به شما بستگی دارد. گرچه برای نشان دادن یکپارچگی برند خود، می‌توانید همان فونتی را که برای متون بازاریابی و تبلیغاتی برند استفاده می‌کنید، به کار ببرید.

فونت مناسب نگارش اسم برند در اینترنت

این مورد نیز مانند تابلو مغازه باید به گونه‌ای باشد که نظرها را به خود جلب کند و البته به آسانی قابل خواندن باشد. فونت‌های وبسایت مانند Verdena و Georgia نیز برای این منظور مناسب هستند. این فونت‌ها گویا، واضح و به آسانی قابل خواندن بر روی اسکرین کامپیوتر یا موبایل هستند.

فونت مناسب لوگو

انتخاب فونت مناسب برای لوگوی برند شما، مهمترین انتخابتان در این لیست است. علاوه بر این، لوگوها معمولا یک یا چند کلمه کوتاه هستند و عملا نیازی به فونتی که برای خواندن آسان باشد، ندارند. برای این انتخاب باید فونتی بیابید که با برند شما همخوانی داشته  تا در ذهن‌ افراد باقی بماند. بنابراین برای این مورد، فونت خاصی که برای تمامی لوگوها قابل اعمال باشد، وجود ندارد. با این وجود فونت Garamond برای لوگوی یک تجارت بسیار جذاب و گیرا است. فونت Helvetica نیز ساده و مدرن است. شما حتی می‌توانید از 2 فونت متفاوت برای طراحی یک لوگو استفاده کنید، اما این عدد نباید از 2 مدل فونت تجاوز کند.

فونت‌های مناسب برای محتوا‌های مارکتینگ 

کارت‌های تبریک یا هدیه مناسب برای اهداف تجاری

برای کارت‌های تبریک  یا هدیه مناسب برای اهداف تجاری، مثلا برای ارسال به مشتری و یا همکاران، بهتر است از فونت‌های بدون سریف یا تزیینات استفاده کنید. می‌توانید از فونت لوگو برند خود برای تبلغ بیشتر و یا فونت ساده Arial  جهت رساندن پیامی واضح، بهره ببرید.

بروشورها

فونت مناسب برای بروشور شما معمولا همان فونتی است که برای دیگر متون مارکتینگ و یا برندینگ خود، استفاده کرده‌اید. با این حال می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از چند فونت متنوع برای بروشور خود استفاده کنید. استفاده از فونتی گیرا برای هدرها یا سرتیترها و فونتی ساده یا کلاسیک مانند calibriبرای متن اصلی می‌تواند مفید باشد.

کارت ویزیت

کارت‌های ویزیت، به دلیل ماهیت آنها، معمولا فقط یک یا دو مطلب یا پیام اصلی را شامل می‌شوند. بنابراین طراحی مناسب آن، برای جذب مشتریان بیشتر، بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید از یک یا حداکثر دو فونت در کارت ویزیت خود استفاده کنید. حتما از فونت لوگو برای درج نام برند خود و فونتی ساده‌تر مانند آریل یا تایمز نیو رومن برای بقیه اطلاعات استفاده کنید.

منبع:

Pilon, Annie 2018: Best Business Fonts for Every Situation

www.smallbiztrends.com on April 17, 2018

صدای شما را می‌شنویم