چگونه از لینکدین برای استراتژی تولید محتوای B2B استفاده کنیم

چگونه از لینکدین برای استراتژی تولید محتوای B2B استفاده کنیم

میتوان مارکتینگ در شبکه‌های اجتمایی را، هسته‌ی اصلی استراتژی تولید محتوا در نظر گرفت. در حقیقت 83 درصد از بازاریابان از این شبکه‌ها، برای اعمال تاکتیک‌های تولید محتوا بهره می‌برند. قدرتمندترین این رسانه‌ها برای اعمال استراتژی‌های تولید محتوا در B2B، لینکدین می‌باشد. در واقع لینکدین به عنوان پلتفرم برتر B2B برای چندین سال متوالی انتخاب شده است.  این در حالی است که فعالیت در این این شبکه اجتمایی، برای 63 درصد از بازاریابان B2B  موفقیت‌آمیز بوده است. لینکدین به دو دلیل در این زمینه B2B موفق بوده است: این پلتفرم علاوه بر تمرکز بر تعامل بین صاحبان کسب و کار و شناساندن برند، مکانی برای فعالیت تجارت‌های حرفه‌ای می‌باشد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با استفاده از لینکدین برای استراتژی تولید محتوا خواهیم پرداخت.

مزیت تولید محتوای B2B در لینکدین

  • مخاطبین مشخص جهت جذب اولیه آسان

هنگامی که زمان جذب مخاطبین جدید در شبکه‌های اجتمایی می‌رسد، لینکدین با فاصله‌ی زیادی از دیگر رقیبان خود پیشی گرفته است. لینکدین مجحوعه‌ای عظیم از کارشناسان، صاحبان کسب و کار و به طور کلی افراد حرفه‌ای در هر زمینه را یکجا آورده است. لینکدین همچنین ابزار بازاریابی متنوعی را برای جذب مخاطبین و فروش بیشتر برای شما فراهم می‌کند. این شبکه اجتمایی به شما امکان جستجو پیرامون آینده تجارت خود، میزان سودآوری و چالش‌های پیشه رو را می‌دهد. این امکانات به شما در آگاه و آماده بودن برای مشکلات احتمالی آینده مفید خواهد بود.

اما چگونه از لینکدین برای استراتژی تولید محتوا در B2B استفاده کنیم؟

  • از صفحه کمپانی خود در لینکدین، برای جذب مخاطبین بیشتر استفاده کنید.

صفحه رسمی کمپانی شما در لینکدین میتواند مخاطبین جدید را به وبسایت شما بکشاند. بنابراین از تمامی المان‌های موجود در LinkedIn بیشترین بهره را ببرید. برای مثال برای معرفی کمپانی و یا تجارت خود می‌توانید توضیح و توصیفی ارائه دهید که مخاطبان مورد نظرتان را جذب کنید. این امر برای فیلتر کردن مخاطبین جدید فاقد صلاحیت، بسیار کارآمد است.

  • صفحه show case خود را ایجاد کنید

لینکدین به شما امکان ایجاد صفحه show case  را می‌دهد. این صفحه برای نمایش برندهای دیگر وابسته به تجارت شما می‌باشد. شما می‌توانید صفحات  show case متعددی را، به خصوص برای بخش‌هایی با بیشترین میزان جذب مخاطب، ایجاد کنید. با انتخاب تصویر بزرگی برای هدر صفجه اصلی کمپانی، آن را از صفحات show case متمایز کنید تا تشخیص آنها برای خودتان و اعضای تیمتان نیز آسانتر باشد. فراموش نکنید که در صفحه show case باید همیشه لینک وبسایت شما قابل دسترس باشد.

  • از URLهای قابل پیگیری استفاده کنید

صرف نظر از استراتژی شما برای تولید محتوا، باید همواره قابلیت رهگیری، نظارت و آنالیز محتوایتان را داشته باشید. برای  رهگیری میزان جذب مخاطبین برای یک محتوای خاص در صفحات LinkedIn ، می‌توانید از ابزارهای متنوعی استفاده کنید. ابزارهای رایگان رهگیری URL مانند Bitly را امتحان کنید تا تیمتان قادر به بررسی میزان پیشرفتش باشد.

در اینجا جا دارد به ابزار بازاریابی دیگری در لینکدین به نام  “Who’s Viewed Your Profile”  ، اشاره کنیم. همانطور که اسمش پیداست، این ابزار اطلاعاتی دقیق با جزئیات از کسانی مه به صفحه شما سرزده‌اند را، فراهم می‌کند.  به کمک این ابزار قادر خواهید بود، اطلاعات مفید را جمع‌آوری کرده و متعاقبا چشم‌اندازهای تجارت خود را بهتر بشناسید.

  • از کارمندان، اعضای تیم و همکاران خود برای یافتن افراد مورد نظرتان استفاده کنید.

برای کسب مخاطبین و کاربران هرچه بیشتر نمی‌توانید فقط به آشنایان خود اکتفا کنید. کارمندان، اعضای تیم و همکاران خود ، می‌توانند مانند سفیران برند شما باشند. به بیان دیگر این افراد می‌توانند به شما در یافتن افراد مورد نظرتان و یا افرادی در حوزه کاری شما، کمک کرده و در نتیجه برای توسعه کسب و کار شما مفید واقع شوند. هیچگاه قدرت معرفی شدن و یافتن افراد جدید توسط همکارانتان را دست کم نگیرید. همه‌ی شما برای یک کمپانی کار می‌کنید بنابراین همگی شما مدافع توسعه این تجارت هستید. پس از آنها درخواست کرده و به دیگران معرفی شوید.

در مطالب گذشته به پیشرفت ویدئو مارکتینگ پرداخته‌ایم. ویدئوها برای رساندن پیام برند شما فوق العاده هستند. لینکدین با آگاهی از این قابلیت، همواره در حال تغییر و بهبود ابزارهای ویدئو مارکتینگ خود می‌باشد. زمانی که شما ویدئویی تولید میکنید به صورت اتوماتیک در قسمت نیوزفید به عنوان یک پست جداگانه، قرار می‌گیرد. در این حالت دسترسی به آن برای مخاطبینتان بسیار آسان خواهد بود.

  • گروه تشکیل بدهید.

یکی دیگر از تاکتیک‌های موثر B2B  در لینکدین تشکیل دادن گروه می‌باشد. می‌توانید گروهی با هدفی خاص برای تعدادی از مخاطبین با نیازهای مشابه، تشکیل دهید. در این حالت مخاطبین به برند شما به چشم تجارتی منظم و آماده به ارائه خدمات متفاوت در زمینه‌های متفاوت، نگاه خواهند کرد. در گروه میتوانید به تولید محتوا و یا حتی ایجاد بحث حول موضوعی خاص بپردازید.

به جستجوی گروه‌های دیگر در لینکدین نیز مشغول شوید. برای این امر دو روش موجود است: جستجوی حرفه‌ای و جستجوی گروه. در جستجوی حرفه‌ای بر اساس داده‌های دموگرافیک یا آمار وابسته به نفوس مانند مکان‌ها، نوع تجارت، عنوان شغلیو غیره، می‌توانید افراد مورد نظرتان را بیابید.

در جستجوی گروه‌ها، میتوانید افرادی که به بازار شما مرتبط هستند را بیابید. در این روش باید بر گروه‌هایی با فعالیت بالا تمرکز کنید.

با توجه به موارد ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که لینکدین بهترین شبکه حرفه‌ای برای تجارت‌های B2B می‌باشد. لینکدین به شما در تثبیت اعتبار برند خود به عنوان تجارتی حرفه‌ای کمک خواهد کرد؛ که این امر همواره از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه یک کسب وکار انگاشته شده است.

 

 

 

منبع:  marketinginsidergroup.com

صدای شما را می‌شنویم