استفاده از محتوای اثربخش تر برای کسب و کارتان

استفاده از محتوای اثربخش تر برای کسب و کارتان

به این 5 پرسش پاسخ دهید

اجازه بدهید با این حقیقت روبرو شویم که نگارش یک محتوای فوق العاده ، ساده ترین کار دنیا نیست ، مگر نه ؟ گاهی اوقات اینطور به نظر می رسد که ساختن یک محتوای عالی برای وبلاگ به سختی دوچرخه سواری روی شن است ! استفاده از محتوای اثربخش تر برای کسب و کارتان یک امر ضروری است.
شما چه یک نویسنده وبلاگ باشید ، چه یک کارآفرین ، یا یک علاقمند به بازاریابی ، نگارش محتوای عالی برای موفقیت شما ضروری است . خوشبختانه این کار آنقدرها هم که بنظر می رسد سخت نیست ، اگرچه هیچ روش جادویی و خارق العاده ای نیز برای ایجاد محتوای متقاعد کننده وجود ندارد .

محتوای تان را اثربخش تر کنید

در این پست ، من تصمیم دارم که با شما 5 نکته اساسی را در میان بگذارم که به شما برای تبدیل شدن به یک محتوا نویس بهتر کمک خواهد کرد . بله ، این کار به تمرین نیاز دارد ، اما وقتی که شما این نکات را در عمل به کار می برید ، تفاوت واضحی را در شیوه عکس العمل مخاطبان به نوشته های تان خواهید دید .

آیا محتوای شما مفید است ؟

بگذارید شفاف صحبت کنم . اگر محتوای شما مفید نباشد ، هیچکس آن را نمی خواند . من از منفی صحبت کردم متنفرم ، اما حقیقت همین است . این مهمترین جنبه نگارش محتواست که مردم    می خواهند درباره آن بدانند .
مطمئن شوید که محتوای شما برای خوانندگان تان مزیتی را ایجاد می کند . یک سوال وجود دارد که شما پیش از آنکه انگشتان تان را روی کیبورد بفشارید ، باید از خودتان بپرسید . ” خوانندگان بعد از مطالعه آن چیزی که من نوشته ام ، چگونه بهتر می شوند ؟ ”
اگر نمی توانید پاسخ خوبی به این پرسش بدهید ، نباید نوشتن درباره آن موضوع را شروع کنید . با این حال احتمالا شما توانایی علمی بالایی در صنعت تان دارید ، بنابراین این مساله نباید مشکل جدی باشد . از تخصص تان برای ایجاد محتوایی بهره بگیرید که به خوانندگان تان چیزی را که تا پیش از این نمی دانستند آموزش دهد . همین مساله دلیلی برای بازگشت آنها به وبسایت تان خواهد بود .

آیا محتوای شما در راستای اهداف سئو شما می باشد ؟

بله من می دانم که سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو ) سرگرم کننده ترین بخش نگارش محتوا نیست ، اما حداقل بخش الزامی آن است . برخلاف باور عمومی ، سئو رو به افول نیست ! سئو درست مثل سال های قبل همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است . متدهای قدیمی سئو اغلب به آن اندازه که نیاز امروز است موثر نیستند ، با این حال وبسایت شما همچنان نیاز به کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج جستجو را دارد ، درست است ؟
حالا بیشتر از همیشه مهم است که مشتریان بالقوه تان را بشناسید . باید محتوای تان را با توجه به چیزی که مشتریان مورد نظرتان می خواهند بنویسید . آنها چه چیزی را جستجو می کنند ؟ چگونه چیزی را که می خواهند را جستجو می کنند ؟ خیلی از مصرف کنندگان در حال استفاده از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعاتی که مورد نیازشان است ، هستند . مشتریان بالقوه شما چه چیزی را به دستیاران صوتی مانند Siri ، Cortana و یا Echo برای یافتن اطلاعاتی که به دنبالش هستند     می گویند ؟
مشتریان بالقوه شما همچنین از موبایل ، بیشتر از دسکتاپ و لپتاپ استفاده می کنند . این بدان معنی است که شما باید بدانید که آنها چگونه با موبایل هایشان جستجو می کنند . آیا وبسایت شما طراحی مناسبی برای دستگاه های موبایل دارد ؟ اگر ندارد ، تعدادی از مشتریان بالقوه تان را از دست خواهید داد ، زیرا آنها از موبایل ها و تبلت ها برای جستجو در فضای وب استفاده زیادی می کنند .

آیا شما اطلاعات تان را اولویت بندی می کنید ؟

به یاد دارید که چگونه قدم اول این مقاله درباره اطمینان نسبت به مفید بودن محتوای تان را مطرح کردم ؟ این بخش مهمترین جنبه ایجاد محتوای محبوب است .
بسیاری از نویسندگان دچار این اشتباه می شوند که بهترین و مرتبط ترین اطلاعات شان را برای آخر مطلب نگه می دارند . ایجاد محتوای وبسایت مانند نگارش یک مقاله نیست . شما باید توجه مخاطب تان را هر چه زودتر جلب کنید . خوانندگان زمانی برای خواندن محتوای سنگین و طولانی پیش از آنکه اطلاعات مورد نیازشان را بخوانند ، ندارند . توجه آنها را با قرار دادن مهمترین اطلاعات در ابتدای محتوا جلب کنید .
همانطور که احتمالا می دانید ، مردم محتواها را عمیق نمی خوانند ، بلکه روزنامه وار از روی آن         می گذرند . اگر متوجه شوند که محتوا مفید است ، برمی گردند و پس از مطالعه سطحی ، آن مطلب را با دقت بیشتری می خوانند . این دلیلی ست بر اینکه باید محکم ترین قدمتان را در ابتدای مطلب بردارید . محتوای عالی ، یک محتوای مفید است ؛ بنابراین باید سودمندترین بخش مطلب تان را تقریبا در اوایل آن پست قرار دهید . این به خواننده محتوای شما انگیزه می دهد که خواندن پست را ادامه دهد . علاوه بر این ، قرار دادن مرتبط ترین اطلاعات در ابتدای محتوا ، مطلب شما را برای خوانندگان سودمندتر می کند . آنها درست در زمانی که شروع به مطالعه محتوای شما می کنند  در حال یادگیری چیز با ارزشی هستند .

پست تان چقدر طولانی باشد ؟

ممکن است شنیده باشد که مطالب هرچقدر کوتاه تر باشند ، اثربخش تر هستند . اما این یک افسانه ست . اگرچه مردم تمایل کمتری به مطالعه متون طولانی دارند ، اما شانس بیشتری وجود دارد که با محتواهایی که مورد علاقه شان است درگیر شوند . تمرکزتان را برای ایجاد محتواهای طولانی تر صرف کنید ، مخصوصا اگر اطلاعات با ارزشی را ارائه می دهید .اجازه ندهید که برای هر پست وبلاگ تان هزاران کلمه را بنویسید ، اما این ایده خوبیست که زمان بیشتری را صرف موضوعاتی کنید که مخاطبان تان نیاز دارند درباره آنها بدانند . محتواهای طولانی به بهبود سئو و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو نیز کمک می کند .

آیا هنگام نگارش در حال ویرایش هم هستید ؟

من باید اعترافی کنم . من یکی از چندین محتوا نویسی هستم که دائما برای ویرایش در حین نگارش وسوسه می شوم . گاهی اوقات ، مقاومت در برابر این وسوسه بسیار سخت است . هرچند ، اطمینان از اینکه باید تا جایی که می توانید هنگام ایجاد محتوا ، بهره وری بالایی داشته باشید خیلی مهم است .
بهترین راه برای نگارش هر نوع محتوایی ، فقط و فقط نوشتن است . افکارتان را بدون هیچ ویرایشی روی صفحه نمایش بریزید . سپس ، می توانید برگردید و ویرایش کنید . در حقیقت ، ابزارهای زیادی برای کمک به شما در جهت ویرایش محتوایتان وجود دارد .
وقتی که شما در حال نگارش ، ویرایش هم می کنید ، در واقع در حال کند کردن این فرایند هستید . علاوه بر این ، بهره وری تان کاهش می یابد . ویرایش کردن در حال نگارش محتوا باید می شود که زمان تان از دست برود ، چیزی که دیگر نمی توانید بدستش بیاورید . بهتر است هنگامی که در حال نگارش پیش نویس اولیه هستید ، اشتباهات دستور زبانی تان را نادیده بگیرید . بعد از اینکه محتوای تان را نوشتید ، می توانید بازگردید و از اینکه پست وبلاگ شما دقیقا چیزی که منظورتان است را رسانده باشد مطمئن شوید و در آن زمان هرگونه ایراد و اشتباه دارید را برطرف کنید .

محتوا همچنان پادشاه است

اگر می خواهید در فضای آنلاین موفق شوید ، باید محتوایی ایجاد کنید که مردم خواهان مطالعه آن باشند . شما باید کاری را کنید که رقبایتان انجام نمی دهند : دسترسی به مردم . مشتریان حق انتخاب های زیادی را دارند که می توانند هر کدام را بخواهند انتخاب کنند . نگارش محتوای مفید به شما کمک می کند تا از رقبایتان در صنعت مورد نظر جدا بایستید . دنبال کردن نکات مطرح شده در این مقاله به شما کمک می کند تا توجه دیگران را در حدی شایسته به کسب و کارتان جلب کنید .

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین