مزایا و معایب قالب های محتوا

مزایا و معایب قالب های محتوا

بدون شک تولید و انتشار حجم زیادی از محتوا در حمایت از بازاریابی شما در طی یک سال انجام می‌شود. بنابراین بسیار اهمیت دارد که جایی که شما مطالب را می‌نویسید تا حد امکان ساده سازی شده باشد. دراین زمان است که قالب های محتوا وارد بازی می‌شوند. اما مزایای استفاده از یک قالب محتوا چیست و چه زمانی باید از این قالب ها استفاده کرد؟ این قالب محتوا تا چه اندازه باید انعطاف پذیری داشته باشد؟

برای بعضی از نویسندگان شروع یک مقاله، وبلاگ، یا یک صفحه تحقیفاتی می‌تواند سخت ترین قسمت کار باشد و برای بعضی دیگر این قسمت می‌تواند تکمیل کننده کار باشد.

بنابراین چرا تا این اندازه سخت است  که محتوای خود را  تا خط پایانی ادامه دهید و به دست مشتریان بالقوه خود  برسانید؟ دربسیاری از موارد این موضوع بستگی به قالب های محتوای استاندارد و استفاده از آن‌ها دارد.

 

مزایای قالب های محتوا

قالب ها به ما کمک می‌کنند که:

  • بهبود فرایند تولید مطابق با تحویل محتوا. قالب ها الگوهای ضعیف طراحی شده در باره وبلاگ ها، مقاله ها و غیره  را حذف می کنند.
  • آن ها به حذف انسداد ذهنی که گاهی اوقات با یک صفحه خالی می آید می‌پردازند و به این طریق به نویسندگان کمک می‌کنند.
  • اگر نویسنده چیزی را از قلم انداخته باشد و فراموش کرده باشد به او یادآوری می‌کند.

 

معایب قالب های محتوا

قالب ها به ایجاد حس ساختار و ثبات کمک می‌کنند. اما آیا این موضوع لزوما همیشه خوبی است؟ این کار می‌تواند خطر عادت را برای شما به همراه داشته باشد، تماشای مخاطبان خاص خود را از دست بدهید یا مانع شخصی سازی مناسب در حوزه انتخابی شما می‌شود.

به همین دلیل است که شما از قالب ها بهتر است به عنوان یک راهنمایی استفاده کنید نه یک قانون. فقط به این دلیل که قالب ها یک روش قطعی به نظر می‌رسند دلیل نمی‌شود که شما انعطاف پذیری را برای حمایت بهتر از نیازهای مخاطب خود از یاد ببرید. مهارت ها، دانش و تخصص شما در یک حوزه خاص، به شما کمک می‌کند مطالب بسیاربهتری را تولید کنید و شما باید به این دانش و مهارت تکیه کنید نه به یک قالب با فرمت تعریف شده.

قالب ها برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیند نوشتن طراحی شده اند اما عادت کردن و استفاده مدام از آن‌ها می‌تواند اثرات نامطلوبی بر مقاله شما داشته باشد.

 

 

منبع:    blogs.gartner.com/marc-brown/good-bad-content-templates

صدای شما را می‌شنویم