انواع مشتریان دشوار و نحوه مدیریت و برخورد با آن‌ها

انواع مشتریان دشوار و نحوه مدیریت و برخورد با آن‌ها

یکی از بخش های موفقیت در کسب و کار مدیریت مشتری به خصوص مشتریان دشوار است. اگر مشتریان به درستی خدمت رسانی شوند و از محل کار شما راضی و خشنود بروند کسب و کار شما رشد می‌کند و به موفقیت می‌رسد. درمقابل اگر مشتریان ناراحت و ناراضی باشد این امر کسب و کار شما را به خط پایان نزدیک می‌کند.

احتمالا همه شما این موارد را می‌دانید و سیاست هایی را برای مدیریت مشتری و خدمت رسانی به او در کسب و کار خود تنظیم کرده اید. اما بعضی از مشتریان مشتریان خیلی خوبی نیستند. برخی از آن‌ها بی ادبی، بی احترامی و سواستفاده می‌کنند وخواستار ارائه خدمات ویژه هستند که به چنین مشتریانی مشتریان دشوار گفته می‌شود. شما باید در مقابل چنین مشتریانی آرام باشید و از تصویر برند خود محافظت کنید.

بنابراین چگونه می‌توان مشتریان دشوار را مدیریت کرد و آبرو و شهرت کسب و کار خود را حفظ کرد؟

انواع مشتریان دشوار و نحوه برخورد با آن‌ها

1- مشتریان نا مصمم و دو دل

این نوع از مشتریان با اینکه زیاد سوال می‌پرسند اما نمی‌توانند تصمیم بگیرند. در مقابل چنین مشتریانی نباید به آن‌ها فشار بیاورید، در عوض به مشتری با ارائه توضحیات و دادن بهترین راه حل های ممکن برای نیاز آن‌ها در تصمیم گیری کمک کنید.

2- مشتری بسیار انتقاد کننده

مشتریان انتقاد کننده معمولا می‌توانند یک چالش بزرگ باشند. آن‌ها فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند و از نظرات و پیشنهادات شما بسیار انتقاد می‌کنند. در مقابل آن‌ها صبور باشید. هیچ چیز را به خود نگیرید. توضیحات شفاف و واضح بدهید، اطلاعات جدید به آن‌ها ارائه کنید و به آن‌ها اطلاعات حیاتی در باره محصول بدهید.

3- مشتری تهاجمی

این نوع مشتری که یکی از بدترین انواع مشتریان دشوار است همیشه عصبانی است و فکر می‌کند نیازهای او باید در درجه اول قرار بگیرد و جلوتر از همه باشد. در مقابل چنین مشتریانی آرامش خود را حفظ کنید و با آن‌ها بحث نکنید. در عوض به آن‌ها نشان دهید که درکشان می‌کنید و سپس به دنبال گزینه های دیگری باشید و راه حل های دیگری به آن‌ها ارائه دهید.

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین