برای نجات کسب و کار از بحران چه باید کرد؟

برای نجات کسب و کار از بحران چه باید کرد؟

5 دلیل که نشان می‌دهد کسب و کار کوچک شما در بحران است:

چه بخواهید و چه نخواهید شما یک کارآفرین هستید و باید فروش داشته باشید و به نوعی محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید در غیر اینصورت پولی به دست نخواهید آورد. برای نجات کسب و کار از بحران باید بدانید که کسب و کار شما چگونه دچار این بحران شده است.

کسب و کار شما چگونه در بحران افتاده است؟

1- بازاریابی شما درست نبوده است

اگر کسب و کار شما در بحران است اولین موضوع که باید بررسی کنید استراتژی های بازاریابی در مورد کسب و کارتان  است. اگر محصولات و خدمات ارزشمندی دارید ممکن است فقط نیاز باشد که با فروش رو به جلو حرکت کنید. این می‌تواند به معنای ارتقای استراتژی های بازاریابی موجود یا اضافه کردن استراتژی های کاملا جدید باشد. به عنوان مثال شما ممکن است بخواهید استراتژی هایی مثل تبلیغات آنلاین و مواردی از این قبیل را که تا بحال انجام نداده اید برای به کار انداختن موتور فروش خود استفاده کنید.

به کسب وکارهای مشابه و موفق نگاهی بیاندازید و بررسی کنید که این کسب و کارها چگونه تبلیغات خود را انجام می‌دهند. همچنین به روش های بازاریابی فعلی خود نگاهی بیاندازید. چه چیز شما را متقاعد می‌کند تا خرید کنید؟ اگر شما نتوانید خود را متقاعد کنید مطعمنا قادر به متقاعد کردن مشتر نیز نخواهید شد.

2- محصول یا خدمات شما مورد نیاز نیست

شاید شما بهترین ایده را در مورد چیزی داشته باشید اما مردم واقعا نیازی به آن نداشته باشند. این موضوع که تولید یک محصول یا خدمات نیاز جدیدی را به وجود می‌آورد بسیار نادر است. آیفون با ورود خود به بازار استفاده از گوشی های هوشمند را تبدیل به یک نیاز برای بسیاری از مردم کرده است اما ما همه این را به دلیل موفقیت عظیم آیفون می‌دانیم.  اگر شما دارای بحران فروش در محصولی که بسیار نوآورانه و جدید است شده اید شاید به این دلیل است که مدام نیازی به آن ندارند یا آن را نمی‌خواهند.

3- رقبای زیادی دارید

به دلایل مختلف یکی از کسب و کارهای خیلی دشوار رستوران است. در میان مقررات، حاشیه ها و تغییر ذائقه یا  ترجیحات مشتری بسیاری از رستوران ها با شکست روبرو می‌شوند. اما چرا با وجود این مشکلات رستوران ها بیشتر از دیگر شرکت های تجاری مشغول به کار هستند؟ زیرا آن‌ها دارای رقبای بیشماری هستند. مردم می‌توانند در منزل غذا بپزند، سفارش غذای آماده دهند یا به رستوران نزدیک محل زندگی خود بروند. حتی اگر یک رستوران به ایتالیایی غذا سرو کند و یکی به چینی بازهم خدمات هر دو آن‌ها ارائه غذا است. این یعنی یک رقابت بزرگ.

اگر بحران کسب و کار شما به دلیل رقابت است برای نجات کسب و کار از بحران این موضوع را بررسی کنید که رقبای آنلاین شما نیز در شامل آن می‌شوند. تحقیق کنید که چطور می‌توانید خود را متمایز کنید تا از این رقابت ها جدا شوید.

4- قیمت محصولات شما خیلی بالاست

یکی دیگر از عوامل مهم قیمت بالای محصول است. معمولا بازار ارزش محصول شما و قیمت آن را مشخص می‌کند و اگر شما بخواهید خودتان قیمت گذاری بالا انجام دهید منجر به شکست خواهد شد. در این باره آزمایش و تحقیق کنید تا بتوانید خود را از بحران نجات دهید.

5- شما در یک کسب و کار اشتباه هستید

آخرین اما قطعا مهمترین مورد این است که ممکن است شما در کسب و کار اشتباهی شروع به کار کرده اید. نجات کسب و کار از بحران در این مرحله تنها با عوض کردن آن کسب و کار انجام می‌پذیرد.

منبع:

https://smallbiztrends.com/2018/06/struggling-business.html

 

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین