کارکنان، دورکاری را ترجیح می‌دهند یا کار در دفاتر سنتی را؟

کارکنان، دورکاری را ترجیح می‌دهند یا کار در دفاتر سنتی را؟

امروزه مزیت دورکاری و کارهای خارج از دفتر بر هیچکس پوشیده نیست. دنیا به سمتی رفته که اگر هم شرکت‌هایی قصد داشته باشند کارهای خود را در یک محیط دفتری انجام دهند، برای بازدهی بهتر و بیشتر، باید مدل کاری خود را تغییر داده و با نیازهای کارمندان، هم‌جهت کنند.

میزان رضایت شغلی

نحوه کار در شرکت‌ها در سراسر دنیا تغییر کرده، با این حال دفاتر سنتی هنوز هم به عنوان محل کار پابرجا هستند. براساس یک نظرسنجی، بیش از دو سوم یا 68 درصد از کارکنان هنوز در یک دفتر سنتی کار خود را انجام می‌دهند.

این نظرسنجی نشان داد که دفاتر هنوز محبوب‌ترین محل کار برای بسیاری از شرکت‌ها و کارکنان هستند. این موضوع، خلاف این واقعیت است که بیشتر آمریکایی‌ها از راه دور کار می‌کنند.

برای صاحبان کسب و کارهای کوچک، ایجاد تعادل مناسب بین افراد دورکار و افراد حاضر در دفتر، کلیدی است. این نکته به صنعت شما و آن چه در آن اتفاق می‌افتد و به آمار نیروی کارتان بستگی دارد. درحالی‌که کارگران جوان خواستار کار منعطفی هستند، ممکن است کارکنان مسن‌تر ماندن در دفتر را به انجام کار از راه دور ترجیح دهند.

نظرسنجی Clutch با مشارکت 1003 کارمند انجام شده است. پاسخ‌دهندگان از 67 درصد زن و 33 درصد مرد در سنین مختلف تشکیل شده بودند. افراد شرکت‌کننده در آزمون با توجه به تقسیم‌بندی نسل‌ها شامل 35 درصد افراد 18-34 ساله، 41 درصد افراد 35-54 ساله و 23 درصد افراد بزرگتر از 54 سال بوده‌اند.

کارکنان در چه محیطی بهتر کار می‌کنند؟

به نظر می‌رسد بهترین نوع فضای کاری، فضایی است که به صورت ترکیبی از دفاتر خصوصی و دفاتر مشترک اجرا شود.

77 درصد از کارکنان در دفتر سنتی مشغول به کارند و 20 درصد در خانه کار می‌کنند.

دورکاری کارمندان

از طرف دیگر، کارکنان گزینه‌های کار از راه دور را ترجیح می‌دهند، اما با توجه به تحقیقات و نظرسنجی‌ها، این موضوع به این دلیل است که در اکثر موارد کارکنان به محیط کار ایده‌آل دسترسی ندارند. از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 62 درصد افراد عنوان کرده‌اند که از دورکاری راضی یا حتی بسیار راضی هستند. در طرف دیگر، 15٪ افراد، دورکاری را نامطلوب یا بسیار نامطلوب خوانده‌اند.

کارکردن به صورت ریموت توسط کارمندان

روش کار کردن در خارج از دفتر، در ایجاد تعادل بین کار و زندگی نقش مهمی ایفا می‌کند. 26 درصد عنوان کرده‌اند که بزرگ‌ترین دلیل‌شان برای عدم علاقه به فضای کاری سنتی همین است. دلایل دیگر برای ترجیح دورکاری عبارت است از 18 درصد حواس‌پرتی کمتر، 16 درصد پوشیدن لباس‌های راحت، 11 درصد عدم نیاز به رفت و آمد.

چرا کارمندان علامند هستند تا خارج از محیط کار به شغل خود ادامه دهند

منعطف باشید

امروزه صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک باید در ایجاد فضای کاری مناسب برای کارمندان، انعطاف‌پذیر باشند. از آنجا که راه‌های بیشتری برای انجام کار در این اکوسیستم دیجیتال وجود دارد، شما باید تمام راه حل‌های موجود را کشف کنید تا بتوانید گزینه‌های بیشتری را برای کارکنان خود فراهم آورید.

منبع: smallbiztrends.com

صدای شما را می‌شنویم