5 استراتژی بازاریابی حرفه‌ای خدمات برای جذب و تبدیل بیشتر

5 استراتژی بازاریابی حرفه‌ای خدمات برای جذب و تبدیل بیشتر

استراتژی های بازاریابی را می شناسید؟ با مفاهیم بازاریابی درون گرا و برون گرا و مزایا و معایب آن ها آشنا هستید؟ برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم با مطلب همراه ما باشید.

در حالی که در ۵ سال گذشته ۲۳ درصد از مشاغل در بخش تولید از بین رفته اند، مشاغل خدمات حرفه ای ۳۵ درصد افزایش یافته است.

صنایع خدمات حرفه ای از جمله حسابداری، مشاوره و سایر صنایع خدماتی به طور سنتی به شدت به تاکتیک های بازاریابی برونگرا متکی هستند، الان زمان ایجاد یک تغییر است.

چرا؟ برای اینکه ایجاد محتوایی که مردم خواهانش باشند بهترین انتخاب برای بازاریابی کسب و کار در زمینه خدمات حرفه ای است. با هزینه و سرمایه گذاری بسیار کمتر از تبلیغات چاپی در مجلات و فرستاده های مستقیم کار می کند.

در واقع، به طور متوسط هزینه های بازاریابی درون گرا ۶۲ درصد کمتر از بازاریابی برون گرا است. در حال حاضر، توجه تان را بر نگاهی به مبانی بازاریابی درون گرا و اینکه چگونه خدمات حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند جلب می کنیم.

بازاریابی درون گرا : جذب و تبدیل

بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای (ربایشی) بر اساس یک فرض ساده که جذب خریداران ایده آل به سمت نام تجاری شماست ساخته شده است. پایه و اساس این جاذبه ساخت محتوای متناسب و جالب در فرمت های مختلف و توزیع این محتوا در جاییست که احتمال حضور خریدار در آن بیشترین است. این محتوا می تواند آموزشی و یا به صورت اطلاع رسانی باشد. این در مورد نام تجاری شما نیست بلکه در مورد حل مشکل خریدار شما است.

برعکس بازاریابی برون گرا، بازاریابی درون گرا به شما اجازه می دهد که گروه های مناسب خود را هدف قرار دهید. بازاریابی برون گرا درست مانند انداختن توری بزرگ با امید گرفتن چیزی است. ممکن است چیزی که گرفته می شود ماهی مناسب شما نباشد.

بازاریابی درون گرا بازی را تغییر داده و با نحوه خرید خریداران منطبق شده است.

نام تجاری خود را به عنوان یک قهرمان بشناسانید

محتوایی را که تولید می کنید، در مورد موضوعات و سوالاتی که به خریداران شما مربوط می شود به عنوان یک پیش نمایش از تخصص خود در نظر بگیرید. اگر چنانکه بیشتر محتواهایی که ایجاد می کنید ریشه در نقاط درد خریداران شما داشته باشد، احتمالش بیشتر است که آن را پیدا کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها در جستجوی سوالاتی هستند که شما به آنها پاسخ می دهید. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها آن را در رسانه های اجتماعی از ارتباطی که به آن احترام می گذارند، دیده اند.

خودتان را جای کسی که به خدماتی که شما پیشنهاد می کنید نیاز دارد بگذارید ، این به شما ایده های بسیاری برای تولید محتوا خواهد داد. درباره گفتگوهایی که با مشتریان فعلی خود دارید فکر کنید. ببینید چه چیزی در صنعت شما به اصطلاح برو دارد. هنگامی که مقررات و قاعده های جدیدی به وجود می آیند، شما باید محتوای جدیدی برای آموزش و قدرت دادن به خریدارها ایجاد کنید. آگاه تر شدن خربدار و اینکه این اطلاعات و آگاهی را از مطالب و محتوای شما به دست آورده باشد، احتمال اینکه زمانی که قصد خرید داشت به شما زنگ بزند را افزایش می دهد.

صفحات هدف: ماشین های تبدیل

صفحات هدف یا Landing pages یک دارایی حیاتی در بازاریابی درون گرا هستند. آنها برای تبدیل طراحی شده اند. شما به یک استراتژی نیاز دارید این استراتژی به دو عامل اصلی بستگی دارد:

پیشنهاد چیه: یک بیانیه، یک چک لیست یا برنامه ریز، یک پیشنهاد برای مشاوره

کاریران از کجا می آیند: رسانه های اجتماعی، صفحه اصلی شما، تبلیغات کلیکی

با پاسخ گویی به این سوالات، شما باید صفحاتی را ایجاد کنید که بر تبدیل متمرکز هستند. هر گرافیک، کلمه و طرح کلی باید به سمت تبدیل هدایت شود.  این نکات مهم را به یاد داشته باشید:

در مورد پیشنهادی که داده می شود موارد زیر را روشن کنید

  • مشتری با پذیرفتن این پیشنهاد چه مزیتی عایدش می شود.
  • مفاد و اطلاعات مربوط به نام تجاری خودتان را اضافه کنید (مخصوصا اگر شخصی که در صفحه قرار دارد آگاهی کمتری نسبت به نام تجاری شما داشته باشد)
  • یک احساس اضطراب ایجاد کنید
  • فرم را ساده نگه دارید (در این مرحله، فقط نام و ایمیل را بپرسید؛ اینجا جایی است که بسیاری از برند ها روی تبدیلات شکست می خورند درخواست اطلاعات بیش از حد باعث خواهد شد هیچ کلیکی به شما نرسد)
  • از فضای سفید زیادی استفاده کنید
  • در صورت لزوم، اثبات اجتماعی نشان دهید(توصیفات، نمرات، بررسی ها)

با استفاده از بهترین شیوه ها در طراحی و محتوا، نه تنها افزیش در مشتری های راغب بلکه افزایش کیفیت را هم خواهید دید.

سئوی صحیح انجام دهید

SEO بخش مهمی از بازاریابی ورودی است. اما برای Google ننویسید. اول برای انسان بنویسید، سپس برای گوگل. گوگل روش های جالبی برای رتبه بندی سایت ها دارد.

بله، همان طور که می دانید محتوا باید شامل کلمات کلیدی باشد، اما باید این کار را به صورت طبیعی انجام داد. گوگل در مورد تلاش برای پیدا کردن پاسخ به پرسش جستجوگر، بسیار مراقب است. اگر افراد بر روی لیست شما کلیک کرده و وقت کمی در سایت شما صرف کنند، Google به شما پاداش خواهد داد. همچنین، گوگل محتوای جدید را دوست دارد، به همین دلیل است که شما باید به وبلاگ نویسی منظم، همراه با انجام SEO ادامه دهید تا تعداد صفحاتی که گوگل نشان می دهد را گسترش دهید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

رسانه های اجتماعی باید یکی از مهمترین کانال های توزیع شما باشند. شما می خواهید در آن محتوای اصلیل و بکر تولید خودتان و همچنین محتوای شخص ثالثی مثل رهبران تفکر و کارشناسان صنعت را ارسال کنید. پلت فرم های خود را با دقت ویژه و بر اساس اینکه مخاطبان شما کجا هستند،انتخاب کنید. هر پلت فرم دارای مزایا و معایب خاص خود است. مهمترین چیز در حضور در رسانه های اجتماعی، استمرار است.

مشتری های راغب خود را پرورش دهید

یکی دیگر از جنبه های مهم بازاریابی درون گرا، پرورش است. با داشتن یک آدرس ایمیل چشم انداز، شما یک کانال برای برقراری ارتباط با آنها دارید. یک کمپین ایمیل پرورش دهنده مسیر خاصی را بسته به آنچه کاربر انجام می دهد پیش می گیرد.

برای مثال، اگر فردی یک کتاب را از یک صفحه هدف دریافت کند، لازم است که یک ایمیل پیگیری با لینک پی دی اف کتاب برای او بفرستید. در این نقطه، مشتری راغب است ولی آماه خرید نیست. شما بابد او را بدون هیچ فشاری، راضی نگه دارید.

پس از این این ایمیل پیگیری، می توانید یک ایمیل دومی که محتوای بیشتری بر اساس موضوع eBook و یا چیز خاصی در مورد صنعت آن ها پیشنهاد می کند، ارسال کنید. اگر کاربر این ایمیل را باز کند، می توانید نتیجه بگیرید که او شروع به ارتباط با نام تجاری شما کرده است.

صدای شما را می‌شنویم