با بهره‌گیری از استراتژی‌های تولید محتوا، مخاطب بیشتری جذب کنید

با بهره‌گیری از استراتژی‌های تولید محتوا، مخاطب بیشتری جذب کنید

اگر استراتژی تولید محتوای شما منجر به جذب مخاطب و فروش بیشتر نشود، الزاما باید آن را اصلاح کرده و به‌روز کنید.

طی سالیان اخیر، روند فروش در B2B دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با پیشرفت چشم‌گیر دنیای دیجیتال، نقش مارکتینگ در توسعه کسب وکار هرروزه پررنگ‌تر می‌شود. این بدین معناست که شما باید مسیری نوین را برای روند فروش و جذب مخاطب خود به کار گیرید.

در اینجا سعی خواهیم کرد به استراتژی‌های برتر تولید محتوا که به جذب مخاطب و فروش بیشتر شما می‌انجامد، بپردازیم.

 

از مزایای محتواهای میکرو بهره ببرید

امروزه بازاریابان باید حجم عظیمی از محتوا را تولید و مدیریت کرده تا مخاطبان بتوانند پیوسته با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. محتواهایی چون مقالات، پست‌های وبلاگ، نظر‌سنجی‌ها و آمارها نقش مهمی را در تجارت شما ایفا می‌کنند. با این حال استفاده از محتواهای میکرو نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد؛ اما چه نوع محتوایی را محتوای میکرو می‌نامیم؟

محتوای میکرو نظراتی هستند که زیر یک پست در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها درج می‌کنید. هنگام درج این نظرات در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها و یا مثلا لینکدین شاید تصور کنید که به استراتژی تولید محتوای خاصی نیاز ندارید. متاسفانه باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. با شیوه‌ای استراتژیک به هنگام درج محتواهای میکرو می‌توانید میزان جذب مخاطب خود را افزایش داده و در ادامه با استفاده از محتوای مناسب، آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

لازم به ذکر است که محتوای میکرو فقط شامل محتواهای نوشتاری نیست. همانطور که می‌دانید امروزه مخاطبان به برقراری ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با صاحبان کسب و کار تمایل دارند. این امر از طریق ویدئو‌ها و تصاویر قابل اعمال است. بنابراین استراتژی تولید محتوای شما باید روش‌هایی مفید و کارآمد برای تمامی این موارد، از قبیل نوع محتوا، شکل ظاهری آن و لحن گفتار شما را دربر بگیرد. استراتژی مفیدی که برای محتواهای میکرو قابل اجرا است و البته جمع‌آوری این محتواهای میکرو جهت تولید محتوای اصلی می‌باشد. در این حالت شما با آگاهی از نیازها و نظرات مخاطبان قادر به تولید محتوای مورد نیاز مخاطبانتان خواهید بود.

 

رفتارها و واکنش‌های مخاطبان نسبت به محتوا را بررسی و آنالیز کنید

طبق تحقیقات، نادیده گرفتن رفتارها و واکنش‌های مخاطبان نسبت به محتوا، می‌تواند برای روند جذب مخاطب شما بسیار مخرب باشد. اگر به بررسی روند جذب مخاطب خود نپردازید، هزینه‌ها و زمانتان به هدر می‌رود. شما دائما باید این پروسه را اصلاح و به‌روز کنید. از نرم‌افزارهای آنلاین کمک بگیرید تا پیوسته از واکنش‌های مخاطبانتان آگاه باشید.

 

با موسسات تخصصی برتر تولید محتوا همکاری کنید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که تجارت‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، عدم بهره‌گیری از متخصصین تولید محتوا است. در این حالت، شرکت‌ها بهترین فرصت‌های بازاریابی دیجیتال را از دست خواهند داد. در قدم دیگر شما باید پیوسته با این موسسات در تعامل باشید و نظرات خود را رد و بدل کنید.

طبق تحقیقی که توسط گروه  Aberdeenانجام شده، در تجارت‌های موفق، تیم بازاریابی و تولید محتوا 69 درصد بیشتر با هم تعامل دارند. این عدد برای تجارت‌هایی با عملکرد ضعیف 31.6 درصد تخمین زده شده است. با تعامل بیشتر این دو تیم، تجارت‌هایی با عملکرد عالی، موفق به رشد 50 درصدی در جذب مخاطب و کاهش 30 درصدی هزینه‌ها شده‌اند. گرچه اولین قدم، یافتن موسسه‌‌ی تولید محتوای قابل اعتماد است که همکاری طولانی مدت با شما را تضمین کند.

 

 

منبع:  www.siness2combumunity.com

صدای شما را می‌شنویم