درصد استفاده مردم از پلت فرم های اجتماعی در دنیا

درصد استفاده مردم از پلت فرم های اجتماعی در دنیا

طبق آمار اخیر یک مرکز تحقیقاتی از هر 10 فرد بزرگسال آمریکای 7 نفر تقریبا به طور مدام در طول روز آنلاین هستند یعنی 26 % و 43 % چندین بار در روز آنلاین می‌شوند. بسیاری از این افراد به احتمال زیاد وقت خود را در اینترنت صرف بازدید از پلت فرم های اجتماعی می‌کنند.

 

فیس بوک پر استفاده ترین پلت فرم

فیس بوک نه تنها از جمله پلت فرم اجتماعی است که به طور گسترده استفاده می‌شود بلکه طبق تحقیقات انجام شده، کاربران بیشترین دسترسی به آن را نیز دارند.
تنها 14 درصد از افراد بزرگسالی که در آمریکا آنلاین هستند از فیس بوک استفاده نمی‌کنند و این بدین معنی است که 68 درصد از آن‌‌ها حتی به ندرت از فیس بوک استفاده می‌کنند. ضمن اینکه 51 درصد از تمام پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفته اند که در طول روز به طور مداوم از فیس بوک استفاده می‌کنند.
در همین حال نتایجی که از تحقیقات رویترز می‌آید و بسیار شگفت انگیز است نشان می‌دهد که بزرگسالانی که در طول روز آنلاین هستند ادعا می‌کنند که 57 درصد از گوگل پلاس، 48 درصد از پینترست، 47 درصد از اینستاگرام، 41 درصد از توییتر و 35 درصد از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

 

اسنپ چت و فیس بوک پا به پای هم در استفاده کاربران

مرکز تحقیقات Pew نیز به بررسی وسعت استفاده از پلت فرم های اجتماعی مختلف و همچنین میزان استفاده از آن‌ها پرداخته است. این گزارش بر اساس نظرسنجی های تلفنی میان 2020 بزرگسال بالای 18 سال صورت گرفته است.
تجزیه و تحلیل ها در این گزارش نشان می‌دهد که یوتیوپ 73درصد، و فیس بوک 68 درصد به طور گسترده مورد استفاده بزرگسالان ایالات متحده است. در این گزارش درصد استفاده از فیس بوک کمتر از مطالعات رویترز است.
Pew همچنین تحقیقاتی مانند تحقیقات رویترز بر روی گستردگی استفاده از پلت فرم فیس بوک و برروی فراوانی استفاده اسنپ چت و اینستاگرام نسبت به توییتر انجام داده است.
اما تفاوت های فاحشی در اینجا وجود دارد.
به عنوان مثال 51 درصد از کاربران فیس بوک اظهار داشته اند که چند بار در روز از پلت فرم فیس بوک استفاده می‌کنند. که این رقم در استفاده از اسنپ چت 41 درصد است. به عبارت دیگر استفاده کاربران اسنپ چت تقریبا مشابه فیس بوک است و هردو استفاده سنگینی در طول روز دارند و درواقع رقیب هم در استفاده  از پلت فرم های اجتماعی در آمریکا هستند.

 

 

منبع: marketingcharts.com

صدای شما را می‌شنویم