دلایل موفقیت استراتژی ویدئو مارکتینگ در B2B در سال 2018

دلایل موفقیت استراتژی ویدئو مارکتینگ در B2B در سال 2018

ویدئو مارکتینگ در B2B بیش از پیش در حال پیشرفت است و پیدایش ابزار‌های پیشرفته در زمینه تولید ویدئو، مانند تصویرسازی فضایی و یا همان پروجکشن مپینگ( نمایش زوایای بصری متفاوت از یک شی یا محصول)، ویدئوهای 360 درجه و ویدئوهای واقعیت مجازی؛ عرصه را برای نوآوری و خلاقیت هرچه بیشتر بازاریابان حرفه‌ای فراهم کرده است. دلیل دیگر پیشرفت و توسعه این ابزار در زمینه بازاریابی دیجیتال، تغییر فضای تولید و به اشتراک‌گذاری این ویدئوها می‌باشد.

امروزه ویدئوها به لطف تکنولوژی‌های جدید، به آسانی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند و این امر به معنای قابلیت تولید محتوای گیراتری برای ویدئوها می‌باشد که در نتیجه منجر به تعامل بیشتر مخاطبان و بازاریابان خواهد شد. بنابراین برند‌های  B2B اکنون قادر به ارتقاء استراتژی‌های ویدئو مارکتینگ به مرحله برتری از خلاقیت و برقراری ارتباطات هستند.

 

دلایل موفقیت استراتژی ویدئو مارکتینگ

 

تولید ویدئوهای با کیفیت‌تر با هزینه‌ی کمتر

یکی از فاکتورهای اصلی پیشرفت ویدئو مارکتینگ در B2B، مسئله هزینه است. امروزه به لطف تکنولوژی‌های جدید نسبت به سال‌های اخیر تولید محتوای با کیفیت ویدئویی ارزانتر است.

به دلیل وجود امکان ساخت ویدئو کم هزینه‌تر و نرم‌افزارهای ادیت، سرویس‌ها و دیگر منابع، هزینه‌های کلی پیوسته کاهش می‌یابند. این در حالیست که تقاضای بازاریابان برای این نوع ویدئوها هرروزه افزایش می‌یابد. طبق گزارش هاب‌اسپات بر وضعیت ویدئو مارکتینگ در سال 2018، 81% از بازاریابان از نوعی ویدئو برای توسعه تجارت خود استفاده خواهند کرد. این عدد در سال 2017 63% بوده است.

 

ویدئوهایی با اهداف چند منظوره

امروزه به دلیل امکان تولید ویدئوهای بیشتر با بودجه محدودتر، بازاریابان B2B قادر به تولید محتوای ویدئویی استراتژیک‌تری خواهند بود. به بیان دیگر، میتوانید در یک ویدئو، اهداف و روند‌های تبلیغاتی متفاوتی را هدف قرار دهید و دیگر نیازی به تولید چندین محتوای متفاوت برای اهداف متفاوت نخواهید داشت.

مریل دراپر، مدیرعامل آژانس ویدئو‌های تبلیغاتی Quirk Creativeمعتقد است که: “رمز موفقییت یک ویدئو تبلیغاتی، توانایی تولید ترکیبی از ویدئو‌های برتر تبلیغاتی یک برند(ویدئو‌های با کیفیت بالا‌‌تر) با ویدئو‌های مختص پشتیبانی مشتریان(ویدئو‌های با کیفیت پایین‌تر)، می‌باشد. با بکارگیری این استراتژی بازاریابان قادر به همراهی مشتری از اولین قدم تا آخرین مراحل پروسه فروش و پشتیبانی، می‌باشند.

 

ویدئو‌های B2B هدفمند‌‌‌‌‌تر

با پیدایش تکنولوژی‌های جدید، علاوه بر کاهش هزینه‌ها در پروسه تولید؛ شما می‌توانید بر تولید محتویات هدفمند‌تر و کارآمد‌تر تمرکز کنید. میزان دقت بیشتر، تشخیص و تمرکز حرفه‌ای بر کاربران و البته درج ویدئو در موقعییت مناسب؛ همگی این موارد منجر به افزایش پتانسیل نرخ بازده سرمایه‌گذاری بازاریابی ویدئویی خواهد شد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید طی چند سال گذشته، موارد ذکر شده توجه کارشناسان ارشد بازاریابی و مدیران بازاریابی را بیش از پیش به خود جلب کرده است. آنها درواقع مشتاقند از پتانسیل های جدید بازاریابی ویدئویی، در جهت ارتقاء استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود، بیشترین بهره را ببرند.

 

ابزار ساخت ویدئو در دسترس همگان

این روزها بازاریابان دیگر نیازی به اتکا کردن صد در صدی به تیم داخلی خود برای تولید هر ویدئو را‌، نخواهند داشت. از ویدئو‌های پشتیبانی گرفته تا ویدئو‌های زنده آنلاین رویداد های B2B، همگی قابل تولید و اجرا توسط ابزار‌های دیجیتال هستند. اگرچه که تولید محتوا‌یی با کیفیت بالا همچنان عنصر اصلی استراتژی بازاریابی اکثر برند های B2B می‌باشد؛ با کمک منابع دیجیتال به راحتی میوانید بودجه خود را بهتر مدیریت کرده و ابزار‌های تولید ویدئو خود را ارتقاء دهید.

در اینجا به معرفی تعدادی از این ابزار‌های دیجیتال میپردازیم:

  • Animote: پلتفرم تولید ویدئو برای آیکلود، به شما امکان استفاده همزمان از موزیک‌، عکس‌، ویدئو‌ و متن را می‌دهد. با کمک این ابزار می‌توانید به تولید ویدئو‌های تبلیغاتی حرفه‌ای برای پست های شبکه‌های اجتمایی و ویدئو‌های آموزشی در وب‌سایت خود، بپردازید.
  • Moovly: ابزاری در آیکلود است که به شما در ادیت هرچه بهتر انیمیشن و ویدئو‌ها کمک می‌کند. شما به راحتی می‌توانید از ابزار‌های دیجیتال خود این برنامه استفاده کنید و یا ابزار‌های خود را آپلود کرده؛ و با استفاده از یک درگ و دراپ کردن ساده شروع به تولید ویدئوی مورد نظرتان بکنید. Moovely ابزاری مناسب برای تولید ویدئو‌هایی برای مخاطبن مشخص با هزینه کم، می‌باشد.
  • Rocketium: پلتفرمی ایده‌آل برای تولید ویدئو‌های مخصوص شبکه‌های اجتمایی؛ نظیر ویدئو‌های خبری و ویدئو‌های فروش ویژه، می‌باشد. از آنجایی که این پلتفرم برای درج متون نوشتاری و یا استوری بسیار مناسب است؛ ار آن برای نیوزلتر ایمیل نیز میتوان به راحتی بهره برد.
  • Wirecast: نرم‌افزاری چندمنظوره است که برای ساخت ویدئو جهت استریم لایو بسیار کارآمد است. برای استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به معنای واقعی کلمه از هر نوع ابزار ضبط کردن؛ از وب‌کم های ابتدایی گرفته تا مجموعه‌ای از دوربین ها و ابزار های صوتی و تصویری حرفه‌ای، استفاده کنید. به منظور تعامل هرچه بیشتر با مخاطبان خود، از افراد در نقاط دیگر به عنوان مهمان، گرافیک و قسمتی از ویدئوی زنده کنفرانس، برای تولید محتوایی گیرا، بهره ببرید.

 

افزایش محبوبیت استوری

در طی سالیان اخیر برند‌های B2C در بیان یک مطلب و یا همان استوری از طریق ویدئو تسلط یافته‌اند. برای مثال برند‌های معروف مانند داو و نایک در تعامل با مشتریان خود از طریق ویدئو‌ها ماهر شده و به بهترین شکل ممکن با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

بازاریابانB2B نیز دست به‌ کار شده و شروع به معرفی افراد پشت صحنه برند خود را کرده‌اند. در واقع با این کار آنها میخواهند به مشتریان خود استدلالی محکم و مطمئن برای سرمایه‌گذاری، در برند آنها بدهند.

 

لینکدین همگام با پیشرفت و گسترش ویدئو مارکتینگ

همانطور که می‌دانید یوتیوب پلتفرم حرفه‌ای برای ویدئو و اینستاگرام پلتفرمی سریع برای به اشتراک‌گذاری ویدئو‌های استوری؛ از محبوبیت ویژه ای بین کاربران برخوردارند و تعداد کاربران میلیونی آنها روزانه افزایش می‌یابد. اما از آنجایی که کاربران B2B شما به دلیل تمرکز بر کار خود در طی ساعات کاری، زمان کمتری را در این رسانه ها صرف می‌کنند، شاید بهتر باشد از پلتفرم اجتمایی حرفه‌ای تر مانند لینکدین در این ساعات بهره ببرید. طبق آمار سال 2017 فقط 38 درصد از بازاریابان به انتشار ویدئو در لینکدین پرداخته‌اند که البته اکثر آنها از موفقییت این استراتژی راضی بوده و به اعمال این روند از تبلیغات در سال 2018 ادامه خواهند داد.

استفاده از ویدئو‌های نیتیوNative و یا همان طبیعی(ویدئو‌های بارگذاری شده به صورت مستقیم در شبکه ‌های اجتمایی)فعالیت شما را در این پلتفرم ارتقاء می‌بخشد، به صورتی که پس از دیدن این ویدئو‌ها کاربران و مخاطبان به توجه بیشتر و دنبال کردن دیگر محتوا‌های برند شما، ترغیب خواهند شد.

به دلیل فضا و محیط حرفه‌ای لینکدین، ویدئو‌ها برای لایو استریمینگ و یا بارگذاری زنده کنفرانس ها، رویداد ها و حتی ویدئو‌های پشتیبانی مفید واقع می‌شوند. شما به سادگی می‌توانید صفحه لینکدین برند خود را، به مرکز ارائه ویدئو‌های حاوی محتوای اطلاعاتی و خبری تبدیل کنید که با این کار در ترقی شهرت برند خود به عنوان برندی پیشرو قدم برداشته‌اید.

 

دلایل موفقیت استراتژی ویدئو مارکتینگ

 

تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و محتوای با کیفیت‌تر

ما هرروزه شاهد نوآوری‌ها و پیشرفت های خیره کننده‌ای در زمینه ویدئو مارکتینگ هستیم و این نکته که ویدئو مارکتینگ نقشی کلیدی را در استراتژی‌های بازاریابی B2Bدر زمینه محتوا، ایفا می‌کند، دیگر بر کسی پوشیده نیست.با این حال بازاریابان حرفه‌ای دنیای دیجیتال، همچنان به تولید محتوا‌ی با کیفیت بالا متمرکز هستند و اولویت آنها پیوسته اطلاع رسانی و آکاهی سازی کاربران به وسیله محتوایی غنی می‌باشد. بنابراین فراموش نکنید که این افراد نه در صدد ساخت ویدئو‌های بیشتر، بلکه خلق استراتژی‌های کارآمد‌تر و موفقیت‌آمیز تر در زمینه تولید محتوا هستند.

 

صدای شما را می‌شنویم