در آستانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده

در آستانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده

گروه شرکت های طرفه نگار در دهمین سال حضور خود و پس از دریافت چندین تندیس طلایی پیاپی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده ، در روز نهم اسفندماه به استقبال هفدهمین دوره همایش ملی “روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان” می‌رود.

 

تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده

تندیس رعایت حقوق مصرف کننده نشانی است که با محوریت سازمان حمایت مصرف‌­کنندگان و تولیدکنندگان به بنگاه‌های اقتصادی که حداقل استانداردهای لازم در حوزه مشتری مداری را داشته باشند، اعطا می‌شود. این نشان  به عنوان یک علامت ثبت شده، از نظر ظاهری شامل ترازو، چرخدنده و نقشه ایران بوده که هریک از این اجزا مفاهیمی  چون  صنعت، قانون و سطح و گستره این نشان را در بر می‌گیرد.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از سال 1380 ضمن ثبت روز 9 اسفند به عنوان روز ملي حمايت از حقوق مصرف­‌كنندگان در تقويم رسمي كشور، تلاش کرده تا  بنگاه‌های اقتصادی که در شاخص‌های مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان در چهار شاخص اصلی و زیر شاخص‌هایی مانند قیمت، کیفیت، خدمات قبل، حین و پس از فروش و همچنین مشتری‌مداری، دارای تلاش‌ها و اقدامات مناسبی بوده‌اند مورد تجلیل قرار دهد.

نشان رعایت حقوق مصرف‌کننده به سبب اهمیت آن  در مدت زمان اعتبار،  برای بنگاه اقتصادی مصونیتی ایجاد نمی‌کند و بنگاه به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد. بنگاه اقتصادی اگر در زمان اعتبار نشان، مرتکب تخلفی در حوزه مرتبط با مصرف‌کنندگان و مشتری‌مداری شود، بلافاصله گواهینامه یا تندیس رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان از اعتبار ساقط و موضوع از طریق مطبوعات و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود و بنگاه از درج این نشان یا تبلیغ آن محروم می‌شود.

 

اهمیت تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده

به مصرف کنندگان کشور توصیه می‌شود در هنگام خرید کالا یا اخذ خدمات از بنگاه اقتصادی،  نشان رعایت حقوق مصرف کننده را به عنوان یک شاخص مهم در ارزش‌گذاری کالا مد‌نظر قرار دهند؛ چرا که دارنده این کالا ضمن توجه به حقوق مصرف کننده،  قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به عنوان یک سند راهبردی در تولید محصول خود مورد توجه و احترام قرار داده است.

امسال نزدیک به هشتصد شرکت و بنگاه اقتصادی از جمله گروه شرکت های طرفه نگار درخواست ارزیابی و حضور در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به سازمان حمایت ارجاع و طی پروسه بررسی چندماهه تعدادی از آن‌ها به این رویداد راه یافته‌اند.

 

برای دسترسی به اخبار بیشتر، به نشانی www.torfehnegar.com/live مراجعه نمایید.

صدای شما را می‌شنویم