طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی که باید آن را متوقف کنند

طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی که باید آن را متوقف کنند

در طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی مواردی وجود دارد که ما گاه می‌شنویم مدیران اجرایی و رهبران کسب و کار بدون هیچ پیش بینی درباره تکنولوژی می‌گویند.

« البته که تکنولوژی کمی آسان است »

این یکی از آن عبارات بامزه و درواقع طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی است که می‌تواند در زندگی روزمره هر شرکتی به طور بی رحمانه ای مانند یک حقیقت واضح که گویی همه ما با آن موافق هستیم تکرار شود.

در اینجا 5 دلیل محکم وجود دارد که چرا نباید چنین عباراتی به کار برده شود.

  • اینکه این یک تعمیم فراگیر است. در یک سطح استراتژیک ممکن است برخی از فن آوری ها وجود داشته باشند که نسبتا شناخته شده، به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به راحتی قابل اجرا هستند. اما بسیاری هم وجود دارند که اینگونه نیستند. مدیرعامل با استفاده از چنین عباراتی در تمام تکنولوژی ها، خطرات ناگهانی واقعیت های عصر دیجیتال را که از طریق آن وی باید شرکت را هدایت کند رد می‌کند. منظور شما از تکنولوژی چیست؟ طراحی تجربه کاربر؟ علم داده؟ معماری سیستم متصل شده؟ ایجاد الگوریتم IoT؟ یا شبکه عصبی مبتنی بر امنیت سایبری؟
  • اینکه اگر تکنولوژی کمی آسان است پس کمی سخت چیست؟ فروش؟ بازاریابی؟ استراتزی؟ مالی؟

    ما می‌توانیم همه پیچیدگی های دیگر جنبه های مدل عملیاتی کسب و کار را احیا کنیم اما معلوم نیست چرا بخش تکنولوژی از نظر آنان به طور ذاتی ساده است.
  • اینکه این طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی توهماتی خودخواهانه هستند. اگر شما به عنوان یک مدیرعامل متوجه شدید که تکنولوژی یک کمی آسان است این احتمال وجود دارد که شرکت شما خود را در قلمرو فناوری جدیدتر و نوآورانه تر گسترش ندهد.
  • اینکه شما می‌خواهید در سال های آینده بهترین تکنسین ها را داشته باشید و روی محصولات و خدمات خود کار کنید. تکنسین ها و نیروهای با استعداد و متخصص به شرکت هایی که رهبران این شرکت ها کاری را که آن‌ها انجام می‌دهند بی اهمیت می‌دانند جذب نخواهند شد.
  • استفاده از این عبارت نادرست ممکن است باعث شود مدیران اجرایی و رهبران شرکت ها توانایی قضاوت و رهبری خود را به سمت سرمایه  گذاران سوق دهند. به خصوص زمانی که غول های دیجیتال به صنایع بیشتری حمله می‌کنند.

مدیران معمولا پیروانی نیز دارند. طرز تفکر مدیران درباره تکنولوژی و هرچه آنان با صدای بلند بگویند را مسلما رهبران ارشد آن‌ها نیز به صورت طوطی وار به تیم های خود می‌گویند. و این می‌تواند فرهنگی را در یک سازمان تقویت کند که باعث فلج شدن آن سازمان شود.

صدای شما را می‌شنویم