مزایای استفاده از فرآیند اتوماسیون سازی شرکت ها

مزایای استفاده از فرآیند اتوماسیون سازی شرکت ها

یک خریدار خیلی راحت می‌تواند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهد، اما چه چیز باعث می‌شود به صورت حضوری به شما مراجعه کند؟ یا اینکه چه چیز در سایت فروش و بازار آنلاین شما وجود دارد که باعث می‌شود یک خریدار تبدیل به مشتری دائم شما شود و در خریدهای آنلاین خود در آینده، دوباره به سایت شما مراجعه کند؟

این روزها آگهی‌های تبلیغاتی چیزی بیش از یک تبلیغ ساده هستند و بیشتر مانند سفری اکتشافی برای معرفی برند شما محسوب می‌شوند. در واقع این دقیقا چیزی است که نسل جدید از تبلیغات یک برند انتظار دارد.
اغلب افراد از هرزنامه‌ها و تبلغیات اضافی و بی استفاده که همه ایمیل آن‌ها را پر کرده است شکایت می‌کنند و ترجیح می دهند اشتراکشان را در این تبلغیات حذف کنند. این روش از تبلیغات بسیار بی‌فایده و خسته کننده است.
اما مشتریان از یک فروشگاه انتظاراتی مانند، محصولات خوب و تبلیغات مناسب، سهولت دسترسی و اعتبار بالای خرید آنلاین و مبادلات و در دسترس بودن موجودی کالاها  و پرداخت و تحویل سریع و مناسب کالا و بالاتر از همه انتظار خدمات خوبی را از فروشنده و پشتیبانی مناسب را دارند.

 

وفادار سازی مشتری چگونه است؟

 

راه‌های باز ارتباطی خرده فروشان با مشتریان

رقابت بین خرده فروشان آنلاین و آفلاین در حال کاهش است. امروزه مشتریان بیش از پیش آگاه شده‌اند و پیش از خرید هرچیز ارزش هر دو نوع خرید آنلاین و حضوری را بررسی می‌کنند. این خبر خوبی برای شرکت‌های تجارت الکترونیک؛ خرده فروشان آنلاین و به خصوص شرکت‌هایی که هر دو نوع خرید آنلاین و حضوری را به مشتریان ارائه می‌دهند، است.
صرف نظر از اینکه خریدار شما حضوری مراجعه می‌کند یا به صورت آنلاین خرید خود را انجام می‌دهد، باید چند مسئله را در نظر داشته باشید تا خریدار را به مشتری دائم خود تبدیل کنید و او را برای خرید‌های آینده آماده کنید.

 

چگونه یک مشتری را برای خریدهای آینده آماده کنیم؟

 

توجه به نیاز مشتری :

مشتریان، به خصوص مشتریان آنلاین، دوست دارند تا محصولات را بر طبق نیازشان ببینند به این صورت که دسته بندی مشخصی از محصولاتی که نیاز دارند به آنان معرفی شود. در صورتی که جز خرده فروشان اینترنتی و صاحبان سایت‌های فروش آنلاین هستید باید دقت داشته باشید تا فیلترهای مناسبی برای کلاهای خود در نظر بگیرید تا مشتری با انتخاب آن، کالاهایی که با نیازش هماهنگ است را ببیند. بهتر است پیش از هرچیز نیاز مشتری را در نظر گرفته و آن را پیش بینی کنید و بر حسب نیاز کاربران محصولات را تقسیم بندی کنید.

استفاده خلاقانه از تکنولوژی :

مشتریان نسل جدید، به صورت بالقوه علاقه دارند تا فروشندگان و خرده فروشان از تکنولوژی‌های روز برای برآورده کردن نیازشان استفاده کنند. برای مثال دستیارهای هوشمندی که با رابط صوتی کار می‌کنند مانند، الکسا برای آمازون یا گوگل اسیستنت، این روزها بسیار پر کاربرد شده اند و می‌توانند تجربه خریدهای آنلاین فوق العاده‌ای تنها با استفاده از فرمان‌های صوتی را به کاربران ارائه دهند. یک خرده فروش باهوش می‌تواند از تکنولوژی برای پیشرفت کار خود و ابداع راه‌های تازه برای جذب مشتری، استفاده کند. بیش از دو سوم خریداران امروزه به تکنولوژی و استفاده از آن تسلط و علاقه دارند.

ترغیب صحیح مشتری :

برای بسیاری از خریداران، مسئله خرید کالا مورد نیاز، صرفا به یک خرید ساده خلاصه نمی شود. مشتریان دوست دارند با خرده فروشان در ارتباط باشند. برای مثال بیش از 40 درصد خریداران اعلام کرده‌اند که دریافت کردن کد تخفیف خرید کالا بروی تلفن همراهشان آن‌ها را به خرید مجدد از یک فروشگاه ترغیب کرده است. عوامل دیگری که بیشتر در خریدهای حضوری مد نظر است، نحوه برخورد فروشنده با مشتریان است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. این مسئله در بازاریابی آنلاین به صورت خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب و کمک آنلاین به خریدار، صورت می‌گیرد.این مسئله برای هر دو خرده فروش آنلاین و آفلاین بسیار با اهمیت است.

صدای شما را می‌شنویم