چطور موضوعاتی جذاب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

چطور موضوعاتی جذاب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

انتخاب موضوع برای تولید محتوا، همیشه کاری سخت به نظر می‌رسد. قدم اول برای نوشتن محتوا، ایده پردازی است، درحالی‌که بسیاری از مواقع ذهنمان خالی از هرگونه ایده‌ای است. با این حال می‌توان از راه‌های مختلفی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، به ایده‌های جذابی برای تولید محتوا برسید.

به پست‌های باقی صفحات مجازی نگاهی بیاندازید

  • فیس‌بوک و اینستاگرام بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی در جهان هستند که محتوای فراوانی دارند و بهترین جا برای پیدا کردن موضوع محتوا هستند.
  • به صفحات فیس‌بوک و اینستاگرام مرتبط با کسب و کار خود نگاه کنید.
  • توجه کنید که چه نوع محتوایی بیشترین لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری را دارد.
  • همچنین می‌توانید تعداد دیده شدن ویدئو‌ها را نیز در نظر بگیرید.
  • صفحات مورد علاقه خود را علامت زده و ذخیره کنید تا در آینده باز به آن‌ها مراجعه کنید.

از فیلم‌ها الهام بگیرید

  • فرقی ندارد که تمرکزتان بر روی توسعه محتوای بازاریابی ویدئویی است یا فقط می‌خواهید ایده‌های بیشتری برای محتوا بگیرید و به دنبال پیدا کردن موضوع محتوای خوب هستید. در هر صورت فیلم‌های محبوب در فیس‌بوک، یوتیوپ و اینستاگرام را بررسی کنید.
  • ویدئوهای خوب معمولا همراه با اطلاعاتی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید و در محتوای خود از آن‌ها استفاده کنید و یا حتی با مشاهده‌ی آن‌ها به ایده بهتری برای محتوای خود برسید.

هشتگ‌های اینستاگرام و توییتر را دنبال کنید

  • هشتگ‌ها یکی از راه‌های عالی و راحت برای ردیابی موضوعات در توییتر و اینستاگرام و پیدا کردن موضوع محتوا است. شما باید ببینید که مهم‌ترین و محبوب‌ترین هشتگ‌ها چیست و تشخیص دهید که مردم اکثرا به دنبال چه موضوع و محتوایی در هر ‌پلتفرم هستند.
  • توجه داشته باشید که زبان بصری هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار قوی است.
  • توییتر محتوای متنی سنگین‌تری دارد که می‌تواند شما را به آنچه مردم در حال حاضر در مورد یک موضوع خاص و جالبِ توجه بیان می‌کنند، نزدیک کند.

محتوای برتر خود را بازنویسی کنید

  • هنگامی که شما محتوای ‌منحصربه‌فرد خود را ایجاد کردید، می‌توانید در زمان دیگری به شیوه‌ای تازه از آن استفاده کنید.
  • یک محتوای ‌منحصربه‌فردتر از محتوای فعلی خود بیرون بکشید.
  • حتی می‌توانید اگر یک پست با محتوایی ‌منحصربه‌فرد ایجاد کردید، از آن پست، ویدئویی عالی بسازید.
  • شما می‌توانید با افزودن مطالب بیشتر، محتوای خود را بهبود داده و به آن جان تازه‌ای ببخشید.

به اخبار روز توجه کنید

  • در خصوص پیشرفت‌های اخیر موجود در زمینه‌های کاری خود مطلب بنویسید.
  • پست‌های گزارشی و آماری از اطلاعات مربوط به زمینه کاری‌تان تهیه کنید.
  • به داده‌های و دستاوردهای تجاری مربوط به صنعت‌تان توجه نشان داده و از این موارد در محتواهایتان بهره ببرید.

به رقبا توجه کنید

  • به محتواهای رقبای قوی خود نگاهی بیندازید. نه! منظورمان این نیست که از روی دست آن‌ها کپی کنید. توجه کردن به رقبا و مطالعه و بررسی محتوای آن‌ها، شما را به ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا می‌رساند.

صدای شما را می‌شنویم