آموزش نرم افزار حسابداری هلو

آموزش نرم افزار حسابداری هلو

آموزش بخش اول دوره نرم‌افزار حسابداری هلو

 

بخش اول دوره مربوط به ثبت سند افتتاحیه فعال در برنامه است. برای ثبت سند افتتاحیه دو حالت ثبت دستی و ثبت اتوماتیک وجود دارد که به‌طور پیش‌فرض ثبت سند اتوماتیک فعال است. برای ثبت سند دستی باید از منوی تنظیمات بر روی گزینه «تنظیمات نرم‌افزار» کلیک کنید. در فرم تنظیمات از سمت چپ بر روی آیتم «امنیتی» کلیک کنید.

مطابق تصویر در انتهای فرم از قسمت «ثبت سند افتتاحیه» نوع ثبت سند (دستی یا اتوماتیک) را انتخاب کنید.

 

 

نکته: پس از انتخاب گزینه ثبت سند دستی و تایید فرم تنظیمات، جهت اعمال تغییرات باید یک بار برنامه را بسته و مجددا باز کنید. لازم به ذکر است با ثبت سند افتتاحیه به‌صورت دستی در طی دوره فقط امکان اصلاح مقادیر کالا، طرف حساب، چک، بانک و صندوق وجود دارد و سایر سرفصل‌های درج‌نشده در این لیست، جهت اصلاح در دسترس نیستند.

 

 

در ثبت اتوماتیک سند افتتاحیه، در صورت وجود کالا در انبار، موجودی نقدی (بانک یا صندوق) و مانده بدهکاری یا بستانکاری طرف حساب‌ها و یا مشتریان خود، می‌توانید از طریق منوهای مخصوص هر بخش برای درج اطلاعات فوق اقدام کنید.

امکانات اصلی موجود در اول دوره نرم‌افزار حسابداری هلو

  • کالا
  • طرف حساب
  • حساب بانکی
  • صندوق/ بانک
  • دریافت چک
  • پرداخت چک

 

آموزش تعریف انبار و معرفی کالا در اول دوره

در منوی «اطلاعات اول دوره» مسیر «کالای اولیه انبار/ گروه‌بندی کالا» گروه‌های اصلی را که همان انبارهای شما هستند معرفی کرده و سپس برای هر انبار گروه‌های فرعی یا دسته‌های کالاهای خود را تعریف کنید.

 

 

در برنامه هلو می‌توانید 100 گروه اصلی و برای هر گروه اصلی 100 گروه فرعی و برای هر گروه فرعی 999 کالا تعریف کنید.

پس از معرفی انبارها و دسته‌های محصولات خود، به‌منظور معرفی کالاها بر روی منوی کالا کلیک کنید.
در این منو از طریق کلیک بر روی آیتم «کالای جدید» در فرم نمایش داده‌شده می توانید نام کالا، کد کالا، آخرین قیمت خرید، میانگین قیمت خرید، قیمت فروش و تعداد را وارد کنید. میانگین قیمت خرید فقط در اول دوره فعال است و در طی دوره به‌صورت اتوماتیک توسط نرم‌افزار محاسبه می‌شود.

 

 

آموزش معرفی طرف حساب در اول دوره نرم‌افزار حسابداری هلو:

در فرم طرف حساب، با کلیک بر روی طرف حساب جدید می‌توانید نسبت به تعریف مشخصات اصلی طرف حساب به همراه مشخصات تکمیلی اقدام کنید و همچنین مانده بدهکاری یا بستانکاری آن را در بخش حسابداری این فرم وارد کنید.

آموزش معرفی حساب بانکی در اول دوره

حساب‌های بانکی خود را نیز می‌توانید از طریق فرم حساب بانکی در سیستم تعریف کنید.

 

آموزش معرفی صندوق/ بانک در اول دوره:

برای درج موجودی صندوق یا تنخواه‌گردان و حساب‌های بانکی خود می‌توانید از فرم صندوق/ بانک استفاده کنید.

آموزش دریافت و پرداخت چک:

فرم‌های دریافت چک و پرداخت چک مخصوص ثبت چک‌های گرفته‌شده از مشتریان یا داده‌شده به مشتریان هستند.
با استفاده از آیتم «دریافت چک» می‌توانید مشخصات چک‌های دریافتی خود را در سیستم ثبت کنید.

 

با استفاده از آیتم «پرداخت چک» می‌توانید مشخصات چک‌های پرداختی خود را در سیستم ثبت کنید.

پس از درج اطلاعات فوق از منوی اول دوره بر روی گزینه انتهای عملیات اول دوره کلیک کنید. با این عمل سند افتتاحیه به‌صورت اتوماتیک توسط سیستم ثبت شده و برنامه بسته می‌شود. با بازکردن مجدد نرم‌افزار حسابداری هلو وارد طی دوره خواهید شد.

نظرات کاربران
  • رها 8 فوریه 2021
فروشگاه اینترنتی holoostore.com
مشاوره فروش 021 23067 ( داخلی 2 )
پشتیبانی تلفنی 021 23067
درخواست پشتیبانی آنلاین