شناخت ابزار کارآمد برای انتشار دوباره محتواهای قدیمی

شناخت ابزار کارآمد برای انتشار دوباره محتواهای قدیمی

شما نیز، مانند تمامی کارشناسان تولید محتوای دیگر، به دنبال تولید محتوایی مفید برای مخاطبان خود هستید. اما تولید محتوایی با کیفیت و مدیریت آن در کانال‌ها و رسانه‌های متفاوت، زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود.
استفاده دوباره از ابزارهایی که قبلا مفید واقع شده‌اند، روشی مناسب در صرفه‌جویی در زمان وهزینه‌ها می‌باشد. می‌توانید از همان ابزار برای تولید محتوایی با فرمت متفاوت در شبکه‌ای متفاوت استفاده کنید. برای مثال، کاربری جذب یک اینفوگرافیک خواهد شد، و کاربری دیگر همان محتوا را در قالب ویدئو ترجیح می‌دهد. در اینجا به شناخت ابزار کارآمد برای انتشار دوباره محتواهای قدیمی، خواهیم پرداخت.

 

Airtable

با استفاده از ابزار Airtable ، می‌توانید پایگاه داده‌ای منظم ایجاد کنید. این ابزار مانند یک spreadsheet  عمل می‌کند، به صورتی که می‌توانید ایده‌ها و برنامه‌های جدید را در آن ذخیره کنید تا در صورت نیاز، ز آنها برای تولید محتوا استفاده کنید. این ابزار برای استفاده دوباره مطالب کاملا سازگاری دارد. از این ابزار برای تهیه لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. تقویم محتوا، ویژگی مفیدی از این ابزار است که آخرین مهلت‌های تولید محتوا و وظایفتان را به شما گوشزد می‌کند. با کمک Airtable، شما قادر به محاسبه متریک‌ها و فید‌بک‌های کاربران درباره یک محتوای تکراری دوباره استفاده شده، خواهید بود.

 

MeetEdgar

برای برنامه‌ریزی، مدیریت و انتشار دوباره محتواهای شبکه‌های اجتمایی، ابزار MeetEdgar را امتحان کنید. این ابزار برنامه‌ریزی، مختص شبکه‌های اجتمایی می‌باشد. با این ابزار می‌توانید لایبرری یا Libraryاز پست‌های شبکه‌های اجتمایی ایجاد کنید تا به صورت اتوماتیک دوباره منتشر شوند. در این بخش می‌توانید مجموعه‌ای از مطالب، عکس‌ها، لینک‌ها، و گرافیک‌ها را گروه‌بندی کرده و پلتفرم مورد نظر برای انتشار دوباره آنها را، تعیین کنید. توجه داشته باشید که اگر مطالب تمام بشوند، این ابزار به صورت اتوماتیک به انتشار مطالب قبلی می‌پردازد. بنابراین همواره لایبرری خود را نظارت کنید.

 

BuzzSumo

این ابزار برای نظارت محتواهای موفق که بیشترین میزان به اشتراک‌گذاری را کسب کرده‌اند، طراحی شده است. محتواهای موفق با بیشترین میزان به اشتراک‌گذاری ارزش انتشار دوباره را دارند. BuzSumo به شما برای فیلتر کردن نتایج محتواهایی با فرمت‌های متفاوت مانند عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و غیره، کمک می‌کند. در این حالت برای به‌روز رسانی و اضافه کردن دیدگاه‌های جدید به یک موضوع قبلی، این ابزار اینفلوئنسرها و کارشناسان مربوطه را به شما معرفی می‌کند.

 

SE Ranking

روشی دیگر برای شناسایی محتواهایی که ارزش انتشار دوباره را دارند، بررسی رنکینگ شما و عواملی که ترافیک شما را بالا می‌برند، می‌باشد. SE Ranking برای پیگیری تاریخچه وسوابق رنکینگ شما بسیار مفید است. به بیان دیگر این ابزار، برای شناخت محتوایی که به بهترین نحو شما را به اهدافتان می‌رساند، مناسب خواهد بود.
SE Ranking جهت نظارت عملکرد هر پست، و البته پست‌های رقیبانتان در شبکه‌های اجتمایی نیز، به کار می‌آید. با استفاده از نتایج بدست آمده از این بخش، می‌توانید برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر انتشار دوباره محتواها بهره ببرید.

 

Repurpose

ویدئوهای لایو یا همان Livestreaming Videos، یکی از بیشترین و پرسرعت‌ترین محتواهای به اشتراک گذاشته شده می‌باشند. دلیل این موفقیت، امکان تعامل مستقیم با مخاطبان می‌باشد. اگر به دنبال تعامل هرچه بیشتر با مخاطبان خود هستید، میتوانید یک محتوای قدیمی را با فرمت ویدئو لایو دوباره منتشر کنید.

تولید ویدئوهای لایو و پادکست‌ها برای یوتیوب و فیسبوک، تولید فایل صوتی برای پلتفرم سوندکلود SoundCloud،   فرستادن یک فایل به دراپ‌باکس،  برخی از ویژگی‌های این ابزار می‌باشد.

 

ابزارهای گوگل Google’s Tools

ابزار گوگل آنالتیک به شما برای نظارت تعاملات مخاطبانتان با یک محتوا کمک خواهد کرد. این نظارت شامل مواردی چون: آمار کلی بازدید از صفحه، میزان کلی تعاملات، و زمان کلی صرف شده در وبسایت، می‌باشد. از این پارامترها برای شناخت محتوایی که ارزش انتشار دوباره را دارد، بهره ببرید.

ابزار Google Search Console  برای دیدن صفحاتی که بیشترین جذب لینک را دارند، طراحی شده است. توجه داشته باشید که برخی محتواها لینک‌های فراوانی را جذب می‌کنند اما لزوما باعث افزایش ترافیک نمی‌شود.

 

Airstory

این ابزار برای ذخیره و سازماندهی محتواهای نوشتاری پرکاربرد است. با استفاده از Airstory‌ ، می‌توانید محتواهای کوتاه متنوع را در یکجا جمع‌آوری کرده و با دیگر کارشناسان تولید محتوا به اشتراک بگذارید. این ابزار انعطاف‌پذیر به شما امکان تعیین آخرین مهلت‌های درج یک پست، بارگذاری تم‌پلیت Template و تغییر تنظیمات بر اساس تعداد کلمه را می‌دهد.

انتشار دوباره محتواهای قدیمی، استراتژی بازاریابی محتوای مفیدی است که به پیشرفت رنکینگ شما در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک وب‌سایت، و انتشار مطالب با فرمت‌هایی به‌روزتر، کمک خواهد کرد. گرچه این امر در صرفه‌جویی زمان و هزینه به شما کمک خواهد کرد، اگر این عمل با برنامه‌ریزی پیش نرود، برای شهرت برند شما مخرب واقع می‌شود.

 

 

منبع:   contentmarketinginstitute.com

صدای شما را می‌شنویم