7 راهکار برای موفقیت بیشتر در دنیای دیجیتال مارکتینگ

7 راهکار برای موفقیت بیشتر در دنیای دیجیتال مارکتینگ

امروزه با پیشرفت سریع دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کنار گذاشتن روش‌های قدیمی و انتخاب یک استراتژی باثبات و به‌روز برای تولید محتوا و بازاریابی آنلاین، بسیار حائز اهمیت است. پیشرفت و موفقیت شما در این عرصه بستگی به یک استراتژی درست و کارآمد دارد که مشتریان بیشتر، فروش و رشد چشم‌گیرتر را به همراه دارد. در ادامه به توضیح 7 راهکار اساسی برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

 

همواره پاسخگوی مخاطبانتان باشید

زمانی که برند خود را به‌صورت آنلاین عرضه می‌کنید ممکن است افراد زیادی به سمت شما سرازیر شوند، پس پاسخگویی شما به آن‌ها بسیار مهم است. تقویت بازدهی سایت، ایمیل و برطرف کردن موانع برای این‌گونه تغییرات، نفع بسیاری برای شما خواهد ‌داشت و از این طریق مشتریان بیشتری به‌دست خواهید‌آورد.

 

سئو را به طور مکرر به‌روزرسانی کنید

همان‌طور که می‌دانید سئوی خوب و به‌روز به پیشرفت و دیده شدن برند شما کمک شایانی می‌کند. به توصیه کارشناسان هر یک ربع ساعت یک بار سئو را آپدیت کنید، کلمات کلیدی مناسب را با دقت انتخاب کنید تا هرچه بهتر دیده شوید و در نتایج جستجو بالا بیایید.

 

از وبلاگ‌نویسی، برای پیشرفت استفاده کنید

محتوای خوب و مفید ترافیک وب‌سایت و صفحات اجتماعی شما را بالا می‌برد. درواقع، بازاریابانی که وبلاگ می‌نویسند ۱۳ برابر بیشتر امکان موفقیت در سرمایه‌گذاری را دارند. هر پست شما موجب می‌شود که مخاطبان بهتر شما را ببینند و این به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما فعال و معتبر است. فراموش نکنید که تمایل بیشتر مردم، خرید از برندهای معتبر است.

 

برنامه‌هایی مثل وبینار و مراسم‌های زنده ترتیب دهید

روش‌های مختلفی برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مخاطب وجود دارد که از آن جمله می‌توان به وبینارها، پادکست‌ها و مراسم‌های زنده اشاره کرد. برای برگزاری هرچه بهتر این‌گونه مراسم‌ها، از پلت‌فرم‌هایی که برای این کار وجود دارند استفاده کنید. با کمی کمک می‌توانید مراسم خود را برگزار و مدیریت کنید، بلیط بفروشید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای مخاطبان خود رقم بزنید.

 

بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید

استفاده از ایمیل برای بازاریابی یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و از آنجا که تقریباً هیچ هزینه ای ندارد، ابزاری بسیار مناسب محسوب می‌شود. ارسال ایمیل بسیار کارآمدتر از ارسال پیامک است چرا که فضای بیشتری برای انتقال پیام در اختیارتان می‌گذارد، بر روی دستگاه‌های مختلف قابل استفاده است و هزینه‌ای ندارد. قابل ذکر است که استفاده از ایمیل با گوشی‌های موبایل از سال ۲۰۱۴ حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته و این بدان معنی است که مخاطب شما در هر کجا ایمیلش را بررسی می‌کند.

 

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند محسوب می‌شوند و اهمیت آن در بازاریابی بر کسی پوشیده نیست. ابتدا ببینید که مخاطبان شما از چه پلت‌فرم‌هایی استفاده می‌کنند، سپس مطالب خود را در زمان‌های مناسب به اشتراک بگذارید. با مخاطبانتان به‌طور مستقیم صحبت کنید و پاسخ پیشنهادات و انتقادات آن‌ها را بدهید. ۶۷ درصد از صاحبان مشاغل از شبکه‌های اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان استفاده می‌کنند، پس شما نیز به این جمع بپیوندید.

در دسترس باشید

مطمئن شوید که محتوای شما در همه دستگاه‌ها و پلت‌فرم‌ها به خوبی منتشر شود و بین همه آن‌ها انسجام و هماهنگی وجود داشته باشد؛ چرا که با ایجاد دسترسی بهتر، تمایل مخاطبان به برقراری ارتباط با شما بیشتر می‌شود. به خاطر داشته باشید که اعتبار شما در همه این استراتژی‌ها بسیار حیاتی است. زمانی که شما دارای اعتبار باشید، برند شما به برند محبوب مخاطبان تبدیل خواهد ‌شد.

صدای شما را می‌شنویم