
تاثیر فعالیت کارکنان در آینده بازاریابی شرکت ها
اگر سازمان شما توسط تیمی از کارشناسان و متخصصان کار کند، کارکنانی که ماهر و پیشرفت کننده هستند چه اتفاقی برای مشتریان و حتی جامعه میافتاد؟
ما فقط درباره اعتماد مصرف کننده صحبت نمیکنیم بلکه در مورد احترام مخاطبان و اعتماد عمیقی که آنها به شرکت شما و در نتیجه تقویت آنچه که شرکت شما برای آنها میتواند انجام دهد صحبت میکنیم. زیرا فعالیت کارکنان یک شرکت و خود کارکنان آن به عنوان رهبران تفکر سازمان به رسمیت شناخته شده اند و شخصا در مورد آنچه که انجام میدهند اشتیاق دارند.
اما نکته اینجاست که اگر چه کارکنان شما کارشناسان ماهری هستند که دارای عقاید و دیدگاه منحصر به فرد و ارزشمندخود هستد و دیدگاه ها و بینش هایی برای به اشتراک گذاشتن دارند، اما این وظیفه شما است که آنها را فعال کنید تا بتوانید این پتانسیل را مدیریت کنید.
برند شما در مقابل کارمندانی که نماینده آن برند هستند
واقعیت این است که برند و نام تجاری شما یک نهاد بدون چهره است. اگر این برند یک خانواده نداشته باشد هرگز دوام نمیآورد و چیزی از آن باقی نمیماند. بنابراین چقدر میتوان از مصرف کننده انتظار داشت که به این برند وفادار بماند؟
اما هنگامی که شما کارکنان خود را در معرض نام تجاری خود قرار میدهید مخاطبان شما به آن ایمان میآورند. درواقع فعالیت کارکنان یک شرکت چهره برند آن را میسازد.
کارمندان با رفتارشان حرف میزنند
یکی از مهمترین دلایل موثر بودن فعالیت کارکنان این است که فعالیت آنها یک کانال دیگر برای ارتباط فرد به فرد است. شما میدانید که بازاریابی دهانی یا کلامی چقدر کارآمد است. 64 درصد از مدیران بازاریابی این روش را یک بازاریابی موثر معرفی میکنند و معتقدند که سالانه مصرف کننده به این روش 6تریلیون دلار هزینه میکند.
فعالیت کارمندان با وفاداری مشتری ارتباط مستقیم دارد
اگر وفاداری مشتری در لیست اول فهرست اولویت های بازاریابی شما نیست باید آن را در لیست اول قرار دهید. تبدیل مشتریان جدید به مشتریان همیشگی و وفادار هزینه بر است در حالیکه مشتریان قدیمی و وفادار برای شما درآمد بیشتری دارند.
اما بهترین راه نگه داشتن مشتریان وفادار چیست؟ همانطور که بارها گفته ایم راز وفاداری مشتریان خشنود و راضی نگه داشتن آنان است. شرکت هایی که با کارکنان فعال خود مشتری را راضی و خشنود نگه میدارند 202 درصد بیشتر از کسانی که این کار را نمیکنند سود خواهند داشت.
پس به کارمندان خود توجه کنید و از آنها بپرسید و پیگیری کنید که چگونه فعال تر و پر اشتیاق تر هستند و چه کاری برای آن ها میتوانید انجام دهید.
منبع: marketinginsidergroup.com