بهترین مجموعه‌های تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین مجموعه‌های تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارند؟

امروزه اهمیت محتوای باکیفیت دیگر بر کسی پوشیده نیست. شما به کمک محتوای مناسب می‌توانید به اهداف مورد نظر خود برسید. محتوای با کیفیتِ تولید شده توسط کارشناسان تولید محتوا، قابلیت جذب مخاطب بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر را به همراه دارد.
اگر شما کارشناسان این حرفه را برای تجارت خود استخدام نکرده‌اید، باید با مجموعه‌های تولید محتوای برتر همکاری کنید. در حالت ایده‌آل، موسسه تولید محتوای منتخب شما باید قادر به ارائه محتوای با کیفیت و متناسب با تجارت شما باشد. همانطور که اهداف شما تغییر می‌کنند، این مجموعه‌ها هم باید استراتژی تولید محتوای خود را با تغییرات به وجود آمده تطبیق دهند. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های مجموعه‌های تولید محتوای برتر می‌پردازیم.

 

بهترین مجموعه‌های تولید محتوا، قابلیت تولید انواع محتوا را دارند

56 درصد از کارشناسان تولید محتوای B2B و 62 درصد از تجارت‌های B2C، برای تولید محتوا از مجموعه‌های دیگر بهره می‌گیرند. با استفاده از کارشناسان این حرفه شما می‌توانید از قابلیت‌ها، تجربه و دانش تخصصی آن‌ها برای اهداف خود بهره ببرید. آن‌ها در تولید محتوا برای فیلم‌ها، مقالات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، و بسیاری موارد دیگر کارآزموده هستند.

 

استفاده از مجموعه‌های تولید محتوا برای تجارت شما به صرفه است

استخدام یک نویسنده تمام وقت، تولیدکننده ویدیو و کارشناس برنامه‌ریزی رویداد‌های بازاریابی، همواره هزینه زیادی را به تجارت شما تحمیل می‌کند. هنگامی که شما با یک موسسه معتبر کار می‌کنید، فقط برای محتوای مورد نیازتان هزینه می‌کنید. در این حالت دیگر نگران هزینه‌های سازماندهی و آموزش، مزایا، حقوق و دستمزد نخواهید بود.

 

می‌توانند در هر زمینه که بخواهید، محتوایی قوی تهیه کنند

هنگامی که شما به محتوایی خاص برای کمپین بازاریابی جدیدی نیاز دارید، این مجموعه‌ها با در اختیار داشتن منابع و افراد لازم، به کمکتان می‌آیند. در این حالت شما دیگر درباره تغییر استراتژی‌های تولید محتوای قبلی‌تان نگرانی نخواهید داشت. مزیت دیگر، بهره‌وری هر چه بیشتر از کارشناسان این حرفه جهت افزایش طیف محتوای تولیدی است. برای مثال تیم داخلی تولید محتوای شما ممکن است در تولید ویدئو‌ مهارت داشته و در تولید Infographic ضعیف عمل کنند. در صورت همکاری با مجموعه‌های تولید محتوا، شما قادر به ارائه طیف وسیعی از محتواها به مخاطبان خود خواهید بود.

 

مجموعه‌های تولید محتوا، به روز هستند

گرایشات یا همان Trend های تولید محتوا همواره در حال تحول هستند. برای مثال سال گذشته محتوای نوشتاری ایده‌آل، محتوایی با بیش از 1000 کلمه بود و امسال بیش از 2000 کلمه ایده‌آل است. شما جهت همگام بودن با آخرین گرایشات تولید محتوا باید پیوسته تیم داخلی و محتواهای تولیدی آن‌ها را نظارت کنید. در این حالت اگر از مجموعه‌های تولید محتوا کمک گیرید، دیگر نگران این مسائل نخواهید بود. به دلیل رقابت شدید بین این مجموعه‌ها، آن‌ها همواره همگام با آخرین گرایشات تولید محتوا پیش می‌روند.

 

در هنگام انتخاب مجموعه‌های تولید محتوا چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مجموعه‌های تولید محتوای بی‌شماری مشغول فعالیت هستند؛ اما این مجموعه‌ها از لحاظ تخصص و خدمات با یکدیگر متفاوتند. با این حال فاکتورهای ثابتی جهت تشخیص موسسه تولید محتوای مناسب وجود دارد. بنابراین سوال اینجاست که در هنگام انتخاب مجموعه‌های تولید محتوا چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

 

تنوع محتواهای تولیدی

هرچه تنوع محتواهای تولیدی یک موسسه بیشتر باشد، این موسسه برای شما کارآمدتر خواهد بود. گرچه برای این امر در ابتدا شما باید آینده‌نگارانه عمل کنید و محتوای مورد نیاز خود در آینده را نیز پیش‌بینی کنید. هم‌اکنون شاید شما فقط به پست‌های شبکه‌های اجتماعی نیاز داشته باشید. اما در آینده‌ای نه چندان دور بخواهید به تولید ویدئو با زیرنویس نیز بپردازید. بنابراین هنگام انتخاب موسسه مورد نظر خود به تنوع محتواهای تولیدی و خدمات آن‌ها توجه کنید. به بیان دیگر موسسه منتخب شما باید قادر به برآورده کردن نیازهای فعلی و آینده تولید محتوای شما باشد.

 

دارا بودن ذهنیت هدفمند

دارا بودن ذهنیت هدفمند یکی اساسی‌ترین ویژگی‌های یک موسسه حرفه‌ای است. به بیان ساده‌تر، یک موسسه حرفه‌ای در امر تولید محتوا، اهداف تجارت شما را درک می‌کند. با درک و شناخت درست این اهداف و البته تجربه صاحبان آن کسب و کار، قادر به تولید محتوای هدفمند مطابق با اهداف نهایی تجارت شما خواهند بود. برای این امر، باید ببینید این موسسه در گذشته با چه نوع تجارت‌هایی همکاری کرده است. برای مثال موسسه‌ای که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده است، راه و روش‌های متفاوت این کار را برای نتیجه‌گیری هرچه بهتر آزموده است.

 

بررسی سوابق گذشته مجموعه‌های تولید محتوا

برای اطمینان از انتخاب خود، سوابق گذشته موسسه را پیرامون محتواهای تولیدی آن برای دیگر شرکتها بررسی کنید. اکثر موسسه‌ها در وب‌سایت خود نام شرکتها و مجموعه‌هایی که با آنان همکاری کرده‌اند را جهت تبلیغ ذکر می‌کنند. برای این امر به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کرده و این لیست را به دقت بررسی کنید.

 

دیگر خدمات مجموعه‌های تولید محتوا

بسیاری از مجموعه‌های برتر در این حوزه، علاوه بر تولید محتوا در قالب‌های متنوع، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. خدمات و سرویس‌هایی چون:

  • ابزارهای آنالیزگر جهت تشخیص عملکرد محتوایتولیدی
  • ارائه مشاوره در حوزه SEO و استراتژی‌های مورد نیاز شما برای بهینه‌سازی محتوا
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جهت بهینه‌سازی محتوا در این رسانه‌ها
  • سرویس‌های وب‌سایت از لحاظ دیزاین و فاکتورهای SEO
  • سرویس‌های ویراستاری جهت کمک به تیم تولید محتوای داخلی شما

 

اگر موسسه تولید محتوای شما تمامی سرویس‌های بالا را ارائه ندهد، بدان معنا نیست که این موسسه مناسب نیست. مجموعه‌های تولید محتوای حرفه‌ای معمولا تخصصی عمل کرده و اگر سرویسی را در اختیار نداشته باشند، شما را به مجموعه‌های تخصصی مورد نیازتان ارجاع می‌دهند.

 

 

منبع:  marketinginsidergroup.com

صدای شما را می‌شنویم