
راز بازاریابی
چرا هیچ کس درباره اینکه راز بازاریابی ساختن روابط است صحبت نمیکند؟
راز بازاریابی ساختن و ایجاد روابط است.اگر میخواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید باید روی ایجاد روابط با این سه مخاطب اصلی تمرکز کنید: مشتریان، تاثیر گذاران یا اینفلوئنسرها و رقبا. به همین دلیل ایجاد روابط با این مخاطبان به کسب و کار شما کمک میکند.
مشتریانتان عاشق شما خواهند شد
ممکن است با خودتان بگویید که واضح است. من روابطم را با مشتریانم ساختم و راز بازاریابی را میدانم. اما حرف با عمل تفاوت دارد. ارتباط و داشتن روابط با مشتریان ممکن است بسیار مهم تر و سخت تر از آنچه شما فکر میکنید باشد.
به این دلیل که مشتریان میدانند شما چه زمانی غیر قابل اعتماد هستید. آنها سال ها گیر فروشندگانی افتاده اند که فقط به فروش سریع خود فکر میکردند. اما مشتریان خرید از یک برند را بیش از یک بار دوست دارند. در واقع آنها دوست دارند که یک رابطه طولانی با یک نام تجاری ایجاد کنند.
شما چطور میخواهید این روابط را ایجاد کنید؟ استراتژی شما باید دو طرفه باشد. یعنی به مشتری خود گوش دهید و آنها را درک کنید سپس آنها آنچه را که میخواهید به شما میدهند.
اینفلوئنسر ها با شما هماهنگ خواهند شد
ایجاد روابط با اینفلوئنسرهای نیز یک راز بازاریابی است. هر صنعتی دارای محرک هایی است، کسانی که آن را هل و سوزن آن را حرکت میدهند. هماهنگ کردن برند خود با این اینفلوئنسرها میتواند منجر به مزایای عمده شود.
داشتن روابط مستقیم با مشتریان به تنهایی کافی نیست. گاهی شخص ثالثی میتواند یک شریک ارزشمند در ایجاد روابط شما با مشتریان باشد. اما ابتدا باید با آن شخص ثالث رابطه برقرار کنید.
روابط تاثیرگذار با اینفلوئنسرها باید دو طرف سود باشد. چطور میتوانید به هم کمک کنید؟
اینفلوئنسرها در حال حاضر دارای اعتبار زیادی در صنعت هستند، بنابراین مشتریان شما به نظرات آنها اعتقاد دارند. اگر اینفلوئنسرها نام تجاری شما را پیشنهاد کنند، مطمئن باشید که مشتریان به آنها گوش خواهند داد.
رقبا تبدیل به دوستان شما خواهند شد
حتما شما با خود فکر میکنید که چرا به فکر ایجاد رابطه دوستی با رقبا هستیم؟ شما بهتر است به جای اینکه به رقیبانتان به عنوان یک دشمن فکر کنید بهتر است به آنها به عنوان یک منبع ارزشمند فکر کنید.
شما هر دو مخاطبان یکسانی دارید، پس تبادل اطلاعات با یکدیگر به طور منظم میتواند به شما کمک کند در مورد آنچه که برای کسب و کار شما مناسب است بیشتر بیاموزید.
در آخر اینکه اگر شما روی آنچه مشتریان میخواهند تمرکز کنید، به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. هنگامی که به شما بیشتر اعتماد کنند شما قادر خواهید بود مهمترین راز بازاریابی یعنی رابطه را کشف کنید.
منبع: entrepreneur.com