
روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2018
دنیای بازاریابی آنلاین به سرعت در حال پیشرفت است و برندها جهت ارتقای محصولات و سرویسهای خود، از گرایشات و یا همان ترندهای جدید دنیای آنلاین همواره استقبال میکنند. گرچه با توجه به سرعت بالای تغییرات در دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از این ترندها فقط برای چند سال مفید خواهند بود.
هرچه یک تکنیک مارکتینگ محبوبتر شود، مخاطبان آن نیز افزوده میشود و این بدین معناست که این تکنیک بعد از مدتی دیگر خاصیت اولیه خود را از دست میدهد.
بنابراین مشخصا برای توسعه هرچه بیشتر تجارت خود، بعد از مدتی باید استراتژیهای بازاریابی خود را تغییر داده و به روز کنید. برای این امر دنبال کردن آخرین گرایشات بازاریابی آنلاین بهترین گزینه است.
در این مطلب سعی خواهیم داشت به روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2018 می پردازیم
شخصیسازی پیغامهای بازاریابی برای هر مخاطب
استفاده از یک نوع استراتژی ای معین برای تعامل با تمامی مخاطبان تان، دیگر کارآمد نخواهد بود. در عوض برندها باید سعی بر تولید پیغامهای بازاریابی مناسب برای هر مخاطب خود بکنند. با کمک پلتفرمهای متنوع شبکههای اجتمایی و یا لیستهای ایمیل از مخاطبین متفاوت، میتوانید به راهاندازی کمپینی بپردازید که برای هر فرد از مخاطبها پیغامی خاص او، ارائه دهد. ممکن است تصور این امر در عمل برایتان کمی دشوار باشد بنابراین مثالهای فراهم شده در ادامه، شاید در درک بهتر این استراتژی به شما کمک کنند.
تصور کنید که فردی به محصولی که توسط اینفلوئنسر مورد علاقه او تبلیغ شده است علاقه مند شود؛ او به وبسایت مراجعه کرده ولی ممکن است تا پروسه خرید پیش نرود، در اینجا با کمک ابزارهای آنالیزگر مانند گوگل آنالتیکGoogle Analytics، کمپین تبلیغاتی شما باید دست به کار شده و ایمیلی حاوی اسم آن فرد و اطلاعات آن محصول برای او بفرستند. مشخصا آن فرد با دیدن ایمیلی حاوی اسم خود، تصویر و اطلاعات درباره محصول مورد علاقهاش به بازگشت به وبسایت برند و ادامه پروسه خرید بیش از پیش ترغیب خواهد شد.
این فقط یک نمونه از استراتژی شخصی سازی پیغامهای بازاریابی برای هر مخاطب میباشد. برای مثال اگر فردی محصولاتی برای نوزاد یک ماهه خریداری کرده است، میتوانید 6 ماه بعد برای او ایمیلهایی حاوی محصولات مناسب برای کودکان 6 ماهه ارسال کنید.
محتوای همیشه سبز
بازاریابی از طریق تولید محتوا مدتی است که پادشاه دنیای دیجیتال است و این روند، با شکلی جدید، همچنان ادامه خواهد داشت. اما متاسفانه به دلیل وجود محتوای بیش از حد و معمولا با کیفیتی پایین، برندها در پی استراتژی ای جدید برای حل موضوع تولید محتوا هستند. امروزه توجه اکثر تجارتها به تولید محتوای به اصطلاح همیشه سبز یا همان evergreen بسیار افزایش یافته است، محتوای همیشه سبز محتوایی با کیفیت است که با گذشت زمان از بار اطلاعاتی، ارزش و کیفیت آن کاسته نمیشود. بسیاری از برندها حتی تولید محتوای خود را به یک مورد در ماه کاهش دادهاند. بنابراین شما نیز باید به فکر خلق محتوایی نوین و با کیفیت باشید که پس از مدتها معتبر باشد؛ به صورتی که مخاطب شما آن را نشانهگذاری یا همان بوکمارک کرده تا پس از گذشت مدتی دوباره به آن مراجعه کند.
رنگ سال
در طی سالیان گذشته، رنگ سال پانتون در دنیای ترندهای دیجیتال مارکتینگ بسیار مطرح بوده است و پیشبینی میشود که این روند در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد. اما قضیه از چه قرار است؟
رنگ بنفش مایل به آبی یا Ultra Violet رنگ مورد علاقهی بسیاری از مخاطبان شناخته شده و البته رنگ سال 2018 انتخاب شده است. بنابراین استفاده از این رنگ در کمپینهای تبلیغاتی شما در دنیای دیجیتال بسیار کارآمد خواهد بود زیرا مخاطبان به صورت ناخودآگاه با دیدن این رنگ در تبلیغات و پستهای شبکههای اجتمایی از به روز بودن آن محتوا مطمئنتر خواهند شد. بنابراین تاثیر این رنگ سال در تبلیغات خود را، دست کم نگیرید.
تکنولوژیهای غیر بصری
اسپیکرهای اسمارت چون آمازون اکو و الکسا، در طی سال گذشته پیشرفت فوقالعادهای داشته و به ویژگیهای منحصر به فرد آنان روزانه افزوده میشود. با این حال تعداد کمی از برندها به فکر افزودن ابزاری جدید به این تکنولوژیهای نوظهور، جهت جذب مخاطبین بیشتر، افتادهاند. اگر شما خود را بازاریابی پیشرو تصور میکنید، تمرکز بر این تکنولوژیهای غیر بصری میتواند سکوی پرتابی برای تجارت شما باشد.
به طور خلاصه سال 2018، سال ترندهای جدید در شبکههای اجتمایی، تعامل با مخاطبین و استفاده از تکنولوژیهای جدید است. پس هماکنون برای سازگاری برند خود با این گرایشات دست به کار شوید.
منبع: marketinginsidergroup.com