دنیای بازاریابی آنلاین به سرعت در حال پیشرفت است و برندها جهت ارتقای محصولات و سرویسهای خود، از گرایشات و یا همان ترندهای جدید (New Trends) دنیای آنلاین همواره استقبال میکنند. گرچه با توجه به سرعت بالای تغییرات در دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از این ترِندها فقط برای چند سال مفید خواهند بود.
هرچه یک تکنیک مارکتینگ محبوبتر شود، به مخاطبان آن نیز افزوده میشود و این بدین معناست که این تکنیک بعد از مدتی دیگر خاصیت اولیه خود را از دست میدهد.
بنابراین مشخصا برای توسعه هرچه بیشتر تجارت خود، بعد از مدتی باید استراتژیهای بازاریابی خود را تغییر داده و بهروز کنید. برای این امر دنبال کردن آخرین گرایشات بازاریابی آنلاین بهترین گزینه است.
در این مطلب سعی خواهیم داشت به جدیدترین روندهای بازاریابی دیجیتال بپردازیم.
شخصیسازی پیغامهای بازاریابی برای هر مخاطب
استفاده از یک نوع استراتژی معین برای تعامل با تمامی مخاطبانتان، دیگر کارآمد نیست. در عوض برندها باید برای تهیهی پیغامهای بازاریابی مناسب و منحصر به هر مخاطب تلاش کنند. با کمک پلتفرمهای متنوع شبکههای اجتماعی و یا لیستهای ایمیل از مخاطبان متفاوت، میتوانید به راهاندازی کمپینی بپردازید که برای هر فرد، پیغامی مختص به او ارائه دهد. ممکن است تصور این امر در عمل برایتان کمی دشوار باشد بنابراین مثالهای فراهم شده در ادامه، شاید در درک بهتر این استراتژی به شما کمک کنند.
تصور کنید که فردی به محصولی که توسط اینفلوئنسر مورد علاقه او تبلیغ شده است علاقهمند شود؛ او به وبسایت مراجعه کرده ولی ممکن است تا پروسه خرید پیش نرود؛ در اینجا با کمک ابزارهای آنالیزگر مانند گوگل آنالتیک Google Analytics، کمپین تبلیغاتی شما باید دست به کار شده و ایمیلی حاوی اسم آن فرد و اطلاعات آن محصول را برای او بفرستد. طبیعتاً آن فرد با دیدن ایمیلی حاوی اسم خود، تصویر و اطلاعات درباره محصول مورد علاقهاش، بیش از پیش به بازگشت به وبسایت برند و ادامه پروسه خرید ترغیب خواهد شد.
این فقط یک نمونه از استراتژی شخصیسازی پیغامهای بازاریابی برای هر مخاطب است. برای مثال اگر فردی محصولاتی برای نوزاد یک ماهه خریداری کرده است، میتوانید 6 ماه بعد برای او ایمیلهایی حاوی محصولات مناسب برای کودکان 6 ماهه ارسال کنید.
محتوای همیشه سبز
تولید محتوا مدتهاست که پادشاه دنیای دیجیتال است و این روند با شکلی جدید، همچنان ادامه خواهد داشت. اما متاسفانه به دلیل وجود حجم زیادی از محتواهای کمکیفیت، برندها در پی استراتژیهای جدید برای حل موضوع تولید محتوا هستند. امروزه توجه اکثر تجارتها به تولید محتوای به اصطلاح همیشه سبز یا همان evergreen بسیار افزایش یافته است. محتوای همیشه سبز، محتوایی باکیفیت است که با گذشت زمان از بار اطلاعاتی، ارزش و کیفیت آن کاسته نمیشود. بسیاری از برندها حتی تولید محتوای خود را به یک مورد در ماه کاهش دادهاند. بنابراین شما نیز باید به فکر خلق محتوایی نوین و باکیفیت باشید که پس از مدتها معتبر باشد؛ به صورتی که مخاطب شما آن را نشانهگذاری یا بوکمارک کرده تا پس از گذشت مدتی دوباره به آن مراجعه کند.
رنگ سال
در طی سالیان گذشته، رنگ سال پانتون در دنیای ترندهای دیجیتال مارکتینگ بسیار مطرح بوده است و پیشبینی میشود که این روند امسال و سالهای پیش رو نیز ادامه داشته باشد. اما قضیه از چه قرار است؟
شرکت پنتون، رنگ سال 2021 را ترکیبی از دو رنگ خاکستری (Ultimate gray) و زرد روشن (Vibrant yellow illuminating) اعلام کرده است. ترکیبی که به طور همزمان “شادی و روشنی” و “صلابت و استواری” را به ما یادآور میشود. بنابراین استفاده از این رنگ در کمپینهای تبلیغاتی شما در دنیای دیجیتال بسیار کارآمد خواهد بود، زیرا مخاطبان به صورت ناخودآگاه با دیدن این رنگ در تبلیغات و پستهای شبکههای اجتماعی از بهروز بودن آن محتوا مطمئنتر خواهند شد. بنابراین تاثیر رنگ سال را در تبلیغات خود دست کم نگیرید.
به طور خلاصه سال 2021، سال ترندهای جدید در شبکههای اجتماعی، تعامل با مخاطبان و استفاده از تکنولوژیهای جدید است. پس هماکنون برای سازگاری برند خود با این گرایشات دست به کار شوید.
منبع marketinginsidergroup.com