5 ویژگی از فرهنگ عملکرد بالا در سازمان ها

5 ویژگی از فرهنگ عملکرد بالا در سازمان ها

هیچ شکی نیست که انگیزه برای انجام یک کار درست مهم می باشد .” فرهنگ سازمان ” به یک اصطلاح معروف در میان مدیران شرکت ها تبدیل شده است. روز به روز  شرکت های بیشتری تمرکز خود را بر ایجاد کردن یک فرهنگ که انگیزه را در نیروی کار آنها تقویت می کند میگردند. این بیش از یک محبت ساده است: طبق آخرین بررسی های کمپانی هاروارد (HBR)، “اینکه چرا ما کار می کنیم چگونگی کار ما را تعیین می کند. ” انگیزه کلید کارایی و عملکرد بالا می باشد.
به گزارش ایده پردازان در یک تحقیق که بر روی اثرات انگیزش بر روی کارمندان انجام شد، گروه ها یک وظیفه مشابه داشتند (برای پیدا کردن ناهنجاری در تصاویر پزشکی)، اما با عوامل مختلف انگیزشی. به یک گروه حقوق بیشتری پرداخت میشد، اما گفته می شود نتایج آنها رضایت بخش نبوده است و انگیزه کافی را نداشته اند، در حالی که به یک گروه دیگر حقوق کمتری پرداخت میشده است و نتیجه به این صورت بوده است که آنها با دقت بیشتری به دنبال علائم سرطان در بیماران بودند.

 

ویژگی های فرهنگ عملکرد بالا

مادامی که مردم به بهانه های مختلف و به درجات مختلف انگیزه می گیرند، برخی از عوامل هستند که بر انگیزه بسیاری از افراد و محیط تأثیر می گذارد. HBR فاکتورهایی را که توسط چند شرکت با کارآیی بالا استفاده می شود، ذکر می کند. مانند بازرگانی(Joe )  یا ایرلاین های واقع در جنوب غربی- برای دسترسی به انگیزه کامل. هدف کلی از ایجاد انگیزه این است که انگیزه کارمندان را به دلیل عواملی مانند فشار اقتصادی یا فشار عاطفی کاهش دهید. نگران نباشید: شرکت هایی با کارآیی بالا به سمتی می روند تا اطمینان حاصل کنند که کارمندانشان می خواهند مشاغل خود را با انگیزه انجام دهند.
پنج ویژگی اصلی وجود دارد که شرکت های با کارایی بالا در آنها اشتراک دارند.

 

برقراری ارتباط صادقانه به عملکرد و بازدهی بالا کمک می کند

فشار عصبی اغلب ناشی از عدم دانستن چیزی است که از شرکت شما، مدیران و کارمندان دیگر انتظار می رود. وقتی اعضای تیم مطمئن نیستند که چگونه عملکرد آنها اندازه گیری می شود، چه چیزی از آنها انتظار می رود یا چگونه محصول کار آنها در ایجاد تصویر بزرگتری از آن ها تاثیر می گذارد، انگیزه و عملکرد می تواند بی معنی باشد.
در کمپانی   Credit Carmaشفافیت و ارتباطات باز، پایه واساس فرهنگ این سازمان است. این شرکت دارای یک سیاست باز “open door policy” است که کارمندان را تشویق می کند تا سوالات خود را از مدیران ذیربط بپرسند. صداقت در هر مکالمه حضور دارد مدیران هیچ چیز را از کارمندان خود پنهان نمی کنند و کارمندان تشویق می شوند که اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مدیریت همیشه در مورد  اینکه چرا تصمیمی گرفته شده است و چگونگی تاثیر آن بر شرکت و کارمندان آن  صادقانه برخورد می کند.

از آنجا که کمپانی Credit Karma دارای فرهنگ شفافیت و ارتباطات باز است، کارمندان از زمینه کاری موجود در سازمان آگاه هستند و از آنچه که قرار است اتفاق بیفتد واهمه ای ندارند. آنها اطلاعاتی را که برای یک تصمیم گیری درست در زمینه کسب و کار خوب لازم می باشد را کسب کرده و همچنین آنها درک خواهند کرد که چگونه عملکرد آنها بر عملکرد شرکت و همکارانشان تاثیر خواهد گذاشت.

 

مشتری محوری در راستای عملکرد و کارآیی بالا

رضایت مشتری برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است. بر اساس آمار منتشر شده توسط کمپانی Salesforce،89  درصد از مصرف کنندگان پس از یک تجربه ضعیف فعالیت خود را  با شرکت ارائه دهنده  متوقف خواهند کرد.چهل و پنج درصد زمانی که مشکلات آنها به سرعت حل نشود معاملات آنلاین را رها می کنند . علاوه بر این، افزایش 10 درصدی در حفظ مشتری باعث افزایش 30 درصدی به ارزش شرکت می شود.
برای اطمینان از اینکه مشتری یک تجربه خوب دارد و همچنان مشتری شرکت باقی می ماند ، شرکت ها باید مشتری محور باشند. این بدان معنی است که مشتری تجربه بخشی از ماموریت و ارزش های اصلی شرکت شما باشد، اطمینان  حاصل کنید که اولویت دادن به مشتری و اینکه کارمندان درک کنند که چگونه کار آنها بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و در صورت مشتری مداری پاداش خوب دریافت می کند رعایت خواهد شد.

اختیار دادن به کارمندان و رهبران  در همه سطوح در راستای عملکرد بالا

ریچارد برانسون از کمپانی معروف (Virgin Group) می گوید: “از کارمندان خود مراقبت کنید که آن ها از کسب و کار شما مراقبت خواهند کرد.” بخش بزرگی از توجه به کارمندان شما این است که به آن ها  اجازه می دهید که زندگی شخصیشان نیز تحت کنترل شرکت باشد.اختیار دادن به کارمندان باعث می شود که بتوانند تصمیم بگیرند که چگونه اهدافشان را برآورده کنند و همچنین تجربه روزانه خود در شرکت را کنترل خواهند کرد.

با اختیار دادن به کارمندان همچنین حمایت و ابزار لازم برای انجام وظایفشان را در اختیار آنها قرار داده اید . با دادن آموزش، اقتدار و دسترسی به منابع، این اجازه را به آنها می دهید تا در نقش های خود در شرکت موثر باشند.کمپانی ویرجین به این صورت ادامه می دهد: “با مراقبت از مردم خود، شرکت ها نیروی کار را با انرژی فیزیکی و تمرکز ذهنی لازم برای تأمین قدرت کسب و کار خود و تأثیر آن بر معیارهای بحرانی ایجاد می کنند.”

فرایند مدیریت عملکرد و بازدهی عالی

برای بهبود عملکرد کارمندان، باید بتوانید این عملکرد را اندازه گیری کنید. فرایند مدیریت عملکرد فقط این کار را می کند. با استفاده از معیارهای قابل اندازه گیری و پر مفهوم برای شرکت، می توانید عملکرد کارمندان را ردیابی کنید، اصلاحاتی را که لازم است انجام دهید و به کارمندان برای عملکرد خوب پاداش دهید.

فرایند مدیریت عملکرد معمولا جایگزینی برای یک فرآیند بررسی استاندارد است. فرایند مدیریت عملکرد به جای بررسی کارایی سالانه، به صورت مستمر تضمین می کند که کارمند دارای اهداف مشخص، قابل اندازه گیری وقابل دستیابی برای جلو بردن کار خود است. این موارد جمعا استرس کارمندان را کاهش می دهد و احساس ملموسی از پیشرفت و موفقیت را ایجاد می کند که می تواند روحیه و انگیزه در شرکت را افزایش دهد.

 

سرمایه گذاری برای رشد کارمندان در جهت عملکرد و بازدهی بالا

سرمایه گذاری در رشد کارمندان مزایای بنیادی بسیاری برای شرکت ها دارد. علاوه بر ایجاد مهارت های لازم در نیروی کار شما، کارمندانی که بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اید، آمادگی بیشتری برای ارتقاء و پیشرفت خواهند داشت و می توانید مسئولیت های بیشتری را در شرکت به آن ها واگذار کنید. چنین کارمندانی نیز تمایل به وفاداری بیشتری دارند؛ این برای افزایش نگهداری کارمندان حیاتی است. هزينه گردش مالی کارمندان بالاست و معمولا برای شرکت ها بهتر است تا به جای یافتن کارمندان جدید کارمندان موجود خود را حفظ کنند. سرمایه گذاری بر روی کارمندان شما باعث افزایش مشارکت آنها می شود، باعث می شود آنها احساس ارزش بیشتری کنند و شما را مجبور به فکر کردن درباره آینده شرکت کنند.

مدرک کسب و کار آنلاین می تواند ابزارهایی را برای ایجاد یک فرهنگ پویا و کارآمد در شرکت  شما ارائه دهد. برنامه های آنلاین Campbellsville به شما اجازه رسیدن به درجه ای را که در محیط انعطاف پذیر خود ، براساس برنامه ای که برای زندگی شلوغ کار خود دارید، را می دهد.

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی
مشاوره فروش 021 22 22 11 42
پشتیبانی تلفنی 021 23067
درخواست پشتیبانی آنلاین