قابلیت های منحصر به‌فرد سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار

قابلیت های منحصر به‌فرد سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار

علاوه بر قابلیت‌های عمومی برخی از قابلیت‌های منحصر به‌فرد نرم‌افزار Holoo BPMS به شرح زیر است:

  • بررسی صحت فرایند ساخته‌شده براساس استاندارد BPMN

یکی از دغدغه‌های طراحی فرایند، درست‌بودن مدل طراحی‌شده براساس استانداردهای BPMN و قابل اجرا بودن آن توسط ابزار BPMS است.

سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو با نمایش خطاهای عدم رعایت استانداردهای BPMN، به زبان فارسی (برخلاف سایر سیستم‌های مشابه) در هنگام طراحی فرایند (design time)، طراحی فرایند صحیح و قابل اجرا را بسیار آسان کرده است. بنابراین شما مطمئن می‌شوید فرایندهایی که در این سامانه طراحی کرده‌اید با استاندارد BPMN کاملا منطبق است.

همچنین با داشتن امکان ذخیره مدل فرایند در حالت پیش‌نویس به شما این اجازه را می‌دهد که مدل فرایندی خود را ذخیره کنید و در زمان دیگری به تکمیل آن بپردازید.

  • امکان نسخه‌بندی فرایندها

یکی از مهم‌ترین نیازهای یک کسب و کار مدیریت، مستندسازی و امکان بررسی تغییرات ایجاد شده در فرایندهای سازمانی است. سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو با ارائه امکانات زیر به سازمان شما برای رفع این نیاز کمک می‌کند.

1.امکان تعیین نسخه فرایند به‌صورت دستی و اتوماتیک

2. امکان نگهداری نسخه‌های مختلف فرایند در سیستم

3. امکان فعال‌سازی مجدد نسخه‌های قبلی در صورت نیاز

4. امکان نوشتن توضیحات اختصاصی به ازای هر نسخه از فرایند برای طراحان فرایند از مواردی مانند تغییرات در هر نسخه

5. امکان ذخیره خودکار و نمایش لاگ تغییرات صورت‌گرفته بر روی فرایندها

  • موتور قواعدساز فوق پیشرفته تحت وب مبتنی بر زبان C#

در بسیاری از شرکت ها داشتن نیروی آشنا با زبان‌های برنامه‌نویسی مانع بزرگی برای استفاده از ابزار BPMS شده است. سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو به گونه‌ای طراحی شده تا طراح فرایند بتواند بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، پیچیده‌ترین قواعد را با توجه به شرایط فرایند و مخصوص سازمان پیاده‌سازی کند.

در عین حال در صورتی که سازمان نیروی آشنا به زبان برنامه‌نویسی داشته باشد، این امکان وجود دارد که قواعد خاص و بسیار پیچیده را براساس زبان C# و در زمان اجرای فرایند نیز پیاده‌سازی کند.

  • گلوگاه‌یاب فرایند

مهم‌ترین کاربرد BPMS بهبود سرعت انجام فرایندهای سازمانی از طریق پایش و پیدا کردن گلوگاه‌های فرایند است. سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو، با ارائه امکانات زیر تجربه بسیار لذت بخشی از روند کشف مشکلات و بهبود فرایندهای سازمانی برای شما فراهم کرده است.

1.امکان تعیین مدت زمان انجام هر فعالیت از فرایند به صورت ثابت در زمان طراحی فرایند، یا به صورت متغیر در زمان اجرای فرایند (Run Time)

2.امکان پایش و کشف گلوگاه‌های فرایندها بلافاصله پس از فعال‌سازی فرایندها در نرم‌افزار با استفاده از گزارش‌های آماده و آنلاین

3.امکان مقایسه عملکرد فرایندها در نسخه‌های مختلف و بررسی روند بهینه‌سازی فرایند با استفاده از گزارش‌های مقایسه‌ای آماده و آنلاین

  • ساخت شاخص‌های مختلف بر روی فرایندها

علاوه بر گزارش‌های از پیش آماده‌شده در نرم‌افزار، جهت پایش دقیق‌تر عملکرد فرایندها، این امکان برای سازمان شما وجود دارد که به تفکیک فعالیت‌های مهم و پر تاخیر(critical) فرایند، شاخص طراحی کنید و با اضافه کردن آنها به داشبورد هر لحظه از تغییرات فعالیت‌ها آگاه شوید.

1.امکان ایجاد شاخص‌های تعدادی و درصدی بر روی هر یک از فعالیت‌های فرایند

2.امکان نمایش به‌صورت گیج

3.امکان تخصیص دسترسی به شاخص‌ها و گیج‌ها به افراد سازمان

4.امکان نمایش گیج‌های مرتبط هر شاخص در داشبورد

  • گزارش‌ساز حرفه‌ای

از مهم‌ترین نیازمندی‌های هر سازمان می‌توان به ذخیره‌سازی اطلاعات سازمانی و بازیابی آنها در قالب گزارش‌های متنوع اشاره کرد. با استفاده از گزارش‌ساز حرفه‌ای سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو می‌توانید به آسانی و با سرعت اطلاعات سازمان خود را دسته‌بندی و با دادن دسترسی‌های مختلف برای افراد سازمان، آن را مشاهده کنید. برخی از امکانات گزارش‌ساز عبارت است از:

1.امکان ساخت گزارش‌های حرفه‌ای با داشتن دانش اندک SQL

2.امکان ساخت گزارش‌های مختلف به تفکیک فرایندها

3.امکان ساخت گزارش‌های مختلف به تفکیک هر یک از نسخه‌های فرایند

4.امکان ساخت گزارش حاوی فیلدهای مختلف موجود در فرم‌های فرایند

5.امکان ساخت گزارش همراه با فیلترکردن اطلاعات

6.امکان ارائه دسترسی گزارش‌های ساخته‌شده به کاربران مختلف

  • امکان تعریف نمودارهای گرافیکی مختلف برای گزارش‌های ساخته‌شده

علاوه بر ایجاد گزارش‌های جدولی (table)  این امکان برای شما فراهم شده که بتوانید گزارش‌های خود را در قالب نمودارهای گرافیکی که بسیار بیشتر مورد توجه سطوح بالای سازمان از جمله مدیرعامل و هیات مدیره است، طراحی کنید. با استفاده از ابزار نمودارساز به سهولت می‌توانید:

1.نمودارهای مختلف مانند Pie Chart, Bar Chart, Linear Chart  و … براساس گزارش‌های ساخته‌شده ایجاد کنید.

2.نمودارهای ایجاد شده را براساس فاکتورهای مختلف مانند رنگ و … شخصی‌سازی کنید.

3.برای پایش نمودارهای ایجادشده به افراد مختلف سازمان دسترسی مشاهده دهید.

4.امکان نمایش نمودارهای ایجادشده در داشبورد

  • امکان تعریف ابزارک‌ها براساس شاخص های ساخته شده با قابلیت نمایش در داشبورد مدیریت

1.امکان ایجاد گیج‌های مختلف براساس شاخص‌های ساخته‌شده

2.امکان شخصی‌سازی گیج‌های ایجادشده مانند رنگ و …

3.امکان ایجاد دسترسی به گیج‌های ایجادشده

4.امکان نمایش گیج‌های ایجاد شده در داشبورد

  •  استفاده از الگو در تایید تسک‌ها

در همه‌ی فرایندهای سازمانی، سلسله مراتبی برای تایید درخواست‌های ثبت شده وجود دارد. به‌طور مثال درخواست استخدام نیروی جدید باید به تایید مدیر واحد، سپس مدیرعامل و هیات مدیره برسد. سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو این امکان را فراهم کرده که با تعریف الگوهای پاسخ‌دهنده، درخواست به‌صورت اتوماتیک با توجه به چارت سازمانی شخص درخواست‌دهنده، برای سلسله مراتب انتخاب‌شده در الگوی پاسخ‌دهنده ارسال شود. این ویژگی علاوه بر سیستمی‌کردن مراتب تایید درخواست به سهولت طراحی فرایند نیز کمک شایانی می‌کند؛ چرا که در دیگر BPMS ها در صورت نیاز به تایید سه سطح از مراتب سازمانی باید حداقل سه فعالیت در نقشه فرایند طراحی کرد.

 

  • ایجاد فرایندهای سازمانی تنها در سه گام ساده

طراحی فرایندهای قابل اجرا در اکثر نرم‌افزارهای BPMS برای کاربر پروسه‌ای پیچیده، طولانی و دشوار است. طراحی منحصر به‌فرد سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار گروه فناوری اطلاعات هلو در سه گام سریع و آسان شما را در مسیر طراحی فرایند هدایت می‌کند و در عین سادگی، پیچیده‌ترین فرایندهای شما آماده بهره‌برداری توسط کارکنان سازمان است.

1.طراحی مدل BPMN

2.طراحی فرم‌ها، تخصیص به فعالیت‌ها و درصورت نیاز ارتباط با سایر سیستم‌ها

3.تعیین پاسخ‌دهنده‌ها و زمان انجام فعالیت‌ها

صدای شما را می‌شنویم