چطور بر FOMO شغلی غلبه کنیم؟

چطور بر FOMO شغلی غلبه کنیم؟

قطعا کلمه FOMO با گوش شما آشنا است . ترس از دست دادن یک تجربه لذت بخش یا شیرین را FOMO می نامند. FOMO مخفف Fear Of Missing Out می باشد. ممکن است در زندگی شخصی و همچنین در کار و کسب شما نیز، این اتفاق بیافتد. شاید هر روز تمایل به ایجاد یک کسب و کار جدید که شما را ثروتمند کند در شما به وجود آید و نخواهید این فرصت را از دست دهید. FOMO دقیقا از همینجا شکل می گیرد.
شروع، رشد و تجربه کردن روش خوبی برای داشتن یک کسب و کار پر سود است. اما از طرفی، دنبال کردن هر هدف زود گذر ممکن است برای تجارت شما مفید نباشد. اینکه بخواهید برای رشد کسب و کارتان ، مرتب شاخه خود را عوض کنید، تجارت شما را به جهات مختلف خواهید کشید. در این جا به شما راه کار هایی ارائه می دهیم که چطور بر FOMO شغلی غلبه کنیم؟

 

شبکه های اجتماعی را تحلیل کنید

شاید شما هم مثل من به صورت روزانه به دلایل شخصی شبکه های اجتماعی خود را بررسی نمایید. دیدن شبکه های اجتماعی باعث می شود تا اثرات بیرونی که ممکن است روی پروژه شما تاثیر بگذارند را محدود کنید. برای اینکه یک پروژه یا کسب و کار را آغاز کنید، باید در ابتدا رقبا احتمالی را بررسی نمایید. این امر به راحتی از طریق بررسی شبکه های اجتماعی آنها امکان پذیر است.
پس از شروع کسب و کار بهتر است روش خود را پیش گرفته و تقلید را رها کنید.

 

مشتری خود را در ذهنتان تجسم کنید

زمانی که تحت فشار هستید، تنها به صدای مشتری خود گوش دهید. صدای مشتری در میان شلوغی راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. نکته ای که باعث رونق کسب و کار دیگری شده، لزوما برای شما هم کارآمد نخواهد بود. اگر به دنبال الهام از موفقیت ها دیگر رقبا هستید، قبل از آن به نیاز های مشتری خود فکر کنید.
نگذارید FOMO شما را بی توجه به نیاز و علاقه مشتریانتان به هر مسیری بکشد.

 

کاری را نا تمام نگذارید

اگر کاری را به انتها نرسانید، همواره در حال تغیر شاخه خواهید بود. بهتر است در شاخه خود ثابت قدم باشید و آن را به نتیجه برسانید. قبل از اینکه یک شاخه را رها کرده و شاخه جدیدی را شروع کنید، بهتر است آن را به پایان برسانید.
تغیر شاخه از یک ایده به ایده دیگر شاید باعث شود تا هیچ ایده ای را از دست ندهید، اما این اصلا برای هیچ کس مثمر ثمر نخواهد بود. اگر این روش را پیش بگیرید، تمرکز کامل بر روی همه آنها برای شما امکان پذیر نخواهد بود. از سوی دیگر مشتری خود را نیز سر درگم می نمایید.
در بعضی از بلاگ نویس های جوان این موضوع به کرات دیده می شود. زمانی که یک موضوع در هفته اول بازده مناسبی نداشته باشد، سریعا به شاخه دیگری می روند و آن را رها می کنند. اگر می خواهید در بلاگ نویسی تبحر پیدا کنید، باید صبوری کرده و ثابت قدم باشید.

 

جمع بندی نهایی

قطعا زمانی که در جامع کارآفرینان حضور داشته باشید، غلبه بر FOMO بسیار دشوار خواهد بود. روش های جدید برای انجام کار های مختلف و تکنولوژی های به روز برای مساعدت در کار هایمان به وجود آمده اند. دنبال کردن کسب و کار های موفق، تنها زمان شما را هدر می دهد. به جای دنبال کردن شبکه های اجتماعی، روی کسب و کار خود انرژی بگذارید.

صدای شما را می‌شنویم