
چگونگی برقراری ارتباط با دیگران
چگونگی برقراری ارتباط با هر کسی، در هر جایی و در مورد هر چیزی
الگوی ارتباطی خود را تغییر دهید
ارتباط برقرار کنندگان عالی، با یک روش خیلی خاص ارتباط برقرار میکنند. آنها به جای اینکه فقط به صحبت کردن بپردازند، تفکر انتقادی و روش های گفتاری و شنیداری را برای شناخت هرچه سریعتر افراد ترکیب میکنند.
برای آنها چیزی به عنوان صحبت کوتاه وجود ندارد. پرسیدن سوالات و سوالات بعدی همه هدف دار هستند. آنهاهرگز سوالی را مطرح نمیکنند که پاسخ آن تنها بله و یا پاسخ های ساده ای باشد که به آنها اجازه ندهد بینش های جدید نسبت به مخاطب خود به دست بیاورند.
تبدیل به یک کارگاه مکالمه شوید
رتباط برقرار کنندگان عالی، داده ها و ویژگی هایی را از طریق مکالمه به منظور پیدا کردن راه حل کمک به دیگران کشف میکنند. آنها از گفتگویی مدل شرلوک هلمز استفاده میکنند: لایه های پشت لفافه، عدم قطعیت یا ناسازگاری برای تعیین اینکه ارزش واقعی و درست چیست.
هرگز این سوال را نپرسید: «چطور میتوانم به شما کمک کنم؟»
این جمله یک کلمه کلیدی واقعا جسورانه است که به خوبی میتواند اعتبار را در چشم افرادی که با آنها صحبت میکنیم از دست بدهد. ما تصور میکردیم که این یک مکالمه عالی بود اما واقعا خیلی نامعلوم است. فرض را بر این بگیریم که فردی که شما در حال صحبت با او هستید فکر کند شما یک فرد مفید هستید. احتیاج به پرسیدن نیست. در هر لحظه همه ما احتیاج به کمک در مورد بسیاری از چیزها داریم. این یک سوال چند پهلو است.
به جای آن چه باید بپرسیم؟
بهتر است بپرسیم: «بر روی چه موضوعی کار میکنید؟»
تمرکز باید بر روی سوالاتی باشد که علاقه مندی های مردم را به نمایش بگذارد. با پرسیدن این سوال پاسخ های عالی دریافت خواهید کرد. به جای اینکه بر روی کسی که با او مکالمه میکنید و میخواهید با او ارتباط برقرار کنید کاری انجام دهید، یک سوال متمرکز به آنها میدهید و لازم نیست که آنها حتما در مورد یک کار با شما صحبت کنند. این سوال را بپرسید تا ببینید که همچنان پاسخ های مشتاق افراد را در مورد یک پروژه هیجان انگیز دریافت خواهید کرد یا خیر.
منبع: forbes.com