بهترین روش برخورد با مشتریان ناراضی چیست؟

بهترین روش برخورد با مشتریان ناراضی چیست؟

به عنوان یک کارآفرین، مهم است که محصولات یا خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه دهید. بخشی از این خدمات شامل اطمینان از رضایتمندی مشتریان از محصولی است که ارائه می‌دهید. با این حال، گاهی ممکن است پیش بیاید که شما به سادگی با مشتریان خود کنار نیایید. در این شرایط بهتر است قبل از واکنش نشان دادن، خودتان را جای آن‎ها بگذارید تا موضوع را درک کنید.

یک قدم به عقب بروید

اگر مشتری از خدمات شما راضی نیست، یک گام به عقب بردارید. این یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید انجام دهید و سبب جلوگیری از انجام کاری که بعداً شما را پشیمان می‌کند، می‌شود. این کار حتی می‌تواند یک مشتری خوب را برای شما حفظ کند.

یک رویکرد متفاوت را امتحان کنید

هنگامی که نارضایتی‌ها و اعتراض‌های مشتریان افزایش ‌می‌یابد، یک رویکرد متفاوت را امتحان کنید. به عنوان مثال، از مشتریان بخواهید برای شما توضیح دهند که از چه چیزی احساس نارضایتی می‌کنند و نگرانی‌های آن‌ها بابت چیست.

با احترام رفتار کنید

سعی کنید حتی زمانی که عصبانی هستید، آرام باشید و با مهربانی صحبت کنید. وقتی آرامش خود را حفظ کنید، برنده می‌شوید. کلمات خود را با دقت انتخاب کنید تا استفاده از الفاظ نامناسب مشکل شما را تشدید نکند.

از محیط خارج شوید

بدیهی است که می‌خواهید به جای نشان دادن احساساتتان، آن‌ها را مدیریت آنهامدیریت کنید چون برایتان مهم است که آن مشتری خاص را برای کسب و کار خود حفظ کنید. با این حال، هنگامی که نمی‌توانید راه مناسب برای کنترل احساساتتان را بیابید، خون‌سردی خود را حفظ کنید و اگر برای‌تان ممکن است، از دفتر خود بزنید و با کمی پیاده‌روی کردن، آرامش خود را به دست آورید؛ حتی می‌توانید به سراغ ورزش‌هایی مثل والیبال و بسکتبال بروید که در آن‌ها می‌توانید سرخوردگی‌های خود را سر توپ خالی کنید.

 

 

منبع: smallbiztrends.com

برچسب ها :

صدای شما را می‌شنویم