چگونه مشتری فعلی را به خرید مجدد ترغیب کنیم؟

چگونه مشتری فعلی را به خرید مجدد ترغیب کنیم؟

یک خریدار خیلی راحت می‌تواند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهد، اما چه چیز باعث می‌شود به صورت حضوری به شما مراجعه کند؟ چه چیز در سایت فروش و بازار آنلاین شما وجود دارد که باعث می‌شود یک خریدار به مشتری دائم شما تبدیل شود و در خریدهای بعدی خود، دوباره به سایت شما مراجعه کند؟

این روزها آگهی‌های تبلیغاتی چیزی بیش از یک تبلیغ ساده هستند و بیشتر سفری اکتشافی برای معرفی برند محسوب می‌شوند. در واقع این دقیقا همان چیزی است که امروزه از تبلیغات یک برند انتظار می‌رود.

اغلب افراد از هرزنامه‌ها و تبلیغات اضافی و بی‌استفاده که فضای ایمیل آن‌ها را پر کرده است، شکایت می‌کنند و ترجیح می‌دهند اشتراکشان را از این تبلیغات حذف کنند. این روش تبلیغ، بسیار بی‌فایده و خسته‌کننده است. مشتریان از یک فروشگاه انتظاراتی مانند ارائه‌ی محصولات خوب و تبلیغات مناسب، سهولت دسترسی، اعتبار بالای خرید آنلاین، موجود بودنِ کالاها، پرداخت امن، تحویل سریع و مناسب کالا و بالاتر از همه انتظار خدمات خوب از فروشنده و پشتیبانی مناسب دارند.

 

فروش آنلاین را فراموش نکنید

رقابت بین خرده‌فروشان آنلاین و آفلاین در حال افزایش است. امروزه مشتریان بیش از پیش آگاه شده‌اند و پیش از خرید هر چیز، ارزش هر دو نوع خرید آنلاین و حضوری را بررسی می‌کنند. این خبر خوبی است برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، خرده‌فروشان آنلاین و به خصوص شرکت‌هایی که در هر دو بازارِ خرید آنلاین و حضوری، محصولاتشان ارائه می‌دهند.

صرف نظر از اینکه مشتری شما خریدها را به صورت حضوری انجام می‌دهد یا به صورت آنلاین، باید چند مسئله را در نظر داشته باشید تا خریدار را به مشتری دائم خود تبدیل کنید و او را برای خرید‌های آینده ترغیب کنید.

 

وفادار سازی مشتری چگونه است؟

 

به نیاز مشتری توجه کنید

مشتریان، به خصوص مشتریان آنلاین، دوست دارند محصولاتی مطابق با نیازشان پیدا کنند. به این صورت که دسته‌بندی مشخصی از محصولاتی که نیاز دارند به آنان معرفی شود. در صورتی که جزو خرده‌فروشان اینترنتی و صاحبان سایت‌های فروش آنلاین هستید باید دقت داشته باشید که فیلترهای مناسبی برای کالاهای خود تعریف کنید تا مشتری با انتخاب آن‌ها، کالاهایی که با نیازش هماهنگ است را به سرعت پیدا کند. بهتر است پیش از هر چیز نیاز مشتری را در نظر گرفته و آن را پیش‌بینی کنید و بر حسب نیاز کاربران محصولات را تقسیم‌بندی کنید.

از تکنولوژی به صورت خلاقانه استفاده کنید

مشتریان نسل جدید، به صورت بالقوه علاقه دارند تا فروشندگان و خرده‌فروشان از تکنولوژی‌های روز برای برآورده کردن نیازشان استفاده کنند. برای مثال دستیارهای هوشمندی که با رابط صوتی کار می‌کنند مانند الکسا برای آمازون یا گوگل اسیستنت، این روزها بسیار پرکاربرد شده‌اند و می‌توانند تجربه خریدهای آنلاین فوق العاده‌ای تنها با استفاده از فرمان‌های صوتی را به کاربران ارائه دهند. یک خرده‌فروش باهوش می‌تواند از تکنولوژی برای ابداع راه‌های تازه برای جذب مشتری و پیشرفت کار خود استفاده کند. بیش از دو سوم خریداران امروزه به تکنولوژی و استفاده از آن تسلط و علاقه دارند.

 

چگونه یک مشتری را برای خریدهای آینده آماده کنیم؟

 

با حمایت از مشتری، آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب کنید.

برای بسیاری از خریداران، مسئله خرید کالای مورد نیاز، صرفا به یک خرید ساده خلاصه نمی‌شود. مشتریان دوست دارند با خرده‌فروشان در ارتباط باشند. برای مثال بیش از 40 درصد خریداران اعلام کرده‌اند که دریافت کردن کد تخفیف خرید کالا بر روی تلفن همراهشان آن‌ها را به خرید مجدد از یک فروشگاه ترغیب کرده است. عوامل دیگری که بیشتر در خریدهای حضوری مد نظر است، نحوه برخورد فروشنده با مشتریان است که تاثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری می‌گذارد. این مسئله در بازاریابی آنلاین به صورت خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب و کمک آنلاین به خریدار، صورت می‌گیرد. رعایت این مسئله برای هر دو خرده‌فروش آنلاین و آفلاین بسیار با اهمیت است.

صدای شما را می‌شنویم