سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری گوگل!

سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری گوگل!

سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری گوگل در فروشگاه اینترنتی JD.com

به گفته وال استریت ژورنال، گوگل به عنوان بخشی از یک همکاری استراتژیک میان شرکت ها550 میلیون دلار در JD.com سرمایه گذاری خواهد کرد. این معامله تنها گوگل را به حدود 1درصد از شرکت تجارت الکترونیک چین متصل می‌کند اما طبق اخباری که از گوگل منتشر شده است این سرمایه گذاری باعث ایجاد دو کار همزمان می‌شود که یکی اعمال نفوذ قابلیت های DJ.com و دیگری متخصص شدن گوگل در زمینه فناوری خواهد بود. به علاوه فروشگاه اینترنتی JD.com شروع به فروش از طریق فروشگاه های گوگل می‌کند و برخی از محصولات خود را به صورت بین المللی به فروش می‌رساند.

 

فروشگاه اینترنتی

JD.com یک شریک تجاری خرده فروشی برای گوگل است تا گوگل بتواند با  این کار پروفایل تجاری خود را بسازد. در آگوست سال گذشته، گوگل با Walmart وارد شراکت شد تا او بتواند از طریق گوگل اکسپرس محصولات خود را به فروش برساند. گوگل همچنین با دیگر خرده فروشانی مثل Ultra و Costco نیز به همین شکل شراکت کرد. اضافه شدن JD.com به گوگل اجازه می‌دهد تا محصولات بیشتری را به فروش برساند و از این طریق جذب مشتری کند و این تلاش مهمی است برای گوگل تا با آمازون در سرچ و جستجوی محصول رقابت کند.

JD.com یکی دیگر از پشتیبانان قدرتمندی است که می‌تواند با علی بابا رقابت کند. گوگل به فروشگاه اینترنتی JD.com یک شریک استراتژیک دیگر با جیب های گشاد و قابلیت تکنولوژی می‌دهد که کمک می‌کند به جنگ علی بابا در مقابل تجارت الکترونیک ارزشمند و خرده فروشان چین برود. این کشور در سال 2017 بیش از 1تریلیون دلار از فروش تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

این معامله ممکن است بتواند به برنامه های توسعه ای بین المللی JD.com به خصوص در اروپا و آمریکا کمک کند. JD.com قصد دارد در طی 10 سال نیمی از درآمد خود را از بازارهای خارجی به دست آورد. این شرکت قصد دارد برای رسیدن به این هدف تا پایان سال 2018 در تمام کشورهای جنوب شرقی آسیا حضور داشته باشد و راه خود را از طریق اروپا و آمریکا بپیماید. این شرکت ممکن است خیلی احتیاج به کمک کشورهای جنوب شرقی آسیا نداشته باشد چرا که در حال حاضر تا حدودی در آنجا وجود دارد، اما فروش از طریق گوگل به JD.com این اجازه را می‌دهد که مشتریان آمریکایی و اروپایی را نیز دیدار کند زیرا بسیار از مصرف کنندگان خارجی ممکن است از وجود فروشگاه اینترنتی JD.com آگاه نباشند.

منبع: businessinsider.com

صدای شما را می‌شنویم