چشم اندازی برتجارت الکترونیک در جهان

چشم اندازی برتجارت الکترونیک در جهان

چگونه بازارهای نوظهور، آینده خرید و فروش آنلاین را تغییر خواهند داد؟

وجود بازارهای نوظهور برای رشد تجارت الکترونیک ضروری است زیرا رشد مصرفی، خرده فروشان در بازارهای توسعه یافته مانند، آمریکا و اروپا ممکن است به زودی اشباع شود.

برای مثال در تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شد که در نیمی از خانواده های آمریکایی حداقل یک نفر حساب کاربری برای خرید آنلاین، در بزرگترین خرده فروشی دنیا یعنی آمازون، دارد. چین بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در دنیا است و بیش از نیمی از مردم این کشور خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و همین باعث می شود رشد مصرفی به زودی در این کشور اشباع شود.

این در حالی است که در کشورهای خاورمیانه، هند، آسیای شرقی و آمریکای لاتین میزان نفود تجارت الکترونیک بین 2 تا 6 درصد متغییر است و همین فرصت عظیمیی برای رشد و افزایش فروش آنلاین در این مناطق ایجاد می کند. بنابراین باید توجه بیشتری بروی این مناطق داشت و بازار آنلاین را در این کشورها هدف قرار داد. انتظار می رود در سال 2021 میزان رشد سالیانه فروش آنلاین در این کشورها به 31 تا 32 درصد افزاش داشته باشد و در بدترین حالت این رشد به 16 درصد برسد.

در مناطق گفته شده برخی کشورها هستند که بیش از سایرین مستعد گسترش تجارت آنلاین و بازارهای نوظهور هستند در این مطلب نکاتی را به شما درباره عواملی که این کشورها را مستعد این ویژگی کرده است خواهیم گفت.

هند در میان همه کشورهای گفته شده بیش از سایرین پتانسیل مناسبی برای رشد تجارت الکترونیکی دارد، اما کشورهای جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین هم می توانند هدف خوبی برای گسترش تجارت الکترونیک باشند. در میان کشورهای آسیای شرقی، اندونزی یکی از بهترین گزینه ها برای گسترش و معرفی تجارت آنلاین است زیرا سیاست های این کشور محدودیت سرمایه گذاری خارجی را از بین برده و جمعیت زیادی از این کشور قدرت خرید و دسترسی به اینترنت دارند. در میان کشورهای آمریکای لاتین، مکزیک به دلیل اقتصاد پایدارتر و افزایش قدرت خرید طبقه متوسط بهترین گزینه برای خرده فروشی های آنلاین به شمار می آید . در حالی که برزیل در آستانه ورشکستگی است و گزینه اصلا مناسبی برای سرمایه گذاری و گسترش تجارت آنلاین نیست.

با وجود همه این توصیف ها گاهی کسب و کار در این مناطق می تواند بسیار سخت باشد زیرا در اکثر بازارهای نوظهور، زیرساخت های اجتماعی توسعه نیافته است و جمعیت زیادی هستند که هنوز به کارت بانکی دسترسی ندارند یا اصلا طرز استفاده از آن و خرید آنلاین را نمی دانند و این نوع از خرید و فروش دیجیتالی برای آن ها چالش بزرگی محسوب شود.

اگر خرده فروشان بتوانند همزمان با معرفی بازار آنلاین خود، شروع به برندسازی و تبلیغات و حضور در میان مردم کنند می توانند به عنوان رهبران تجارت الکترونیک در این مناطق شناخته شوند. علاوه بر این، بازارهای نوظهور می توانند منابع جدیدی برای رشد شرکت ها و اشتغال زایی فراهم کنند در غیر این صورت بازار تجارت الکترونیک دچار رکود خواهد شد.

 

 

منبع:   businessinsider.com

صدای شما را می‌شنویم