5 کار مهم که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق باید انجام دهید

5 کار مهم که برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق باید انجام دهید

مدیران اجرایی شرکت‌ها زندگی بسیار سخت و پیچیده‌ای دارند. اغلب شاید فقط زندگی موفق آنان و درآمد قابل توجهشان را ببینید، اما این فقط ظاهر قضیه است. مدیران اجرایی چهره داخل و خارج شرکت‌ها هستند و یک مدیر موفق نشان‌دهنده تیمی با پشتکار فراوان و شرکتی موفق است. مدیران اجرایی معمولا مسئول همه چیز هستند و باید هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف مانند کارمندان، هیئت مدیره، رسانه‌ها، دولت و سهام‌داران را برقرار کنند. تقریبا ساعت استراحت ندارند و همیشه باید به دنبال کارهای شرکت باشند؛ اما چطور می‌توانید هم مدیر موفقی باشید و هم به بهترین شکل ممکن برنامه‌ها و زمان خود را مدیریت کنید؟

برای موفق بودن در مدیریت، موارد زیر را دنبال کرده و به کار ببرید:

 

5 عادت مهم برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق

 

به برقراری ارتباط چشمی و رو در رو اهمیت دهید

همه ما تحت فشار کار کردن را تجربه کرده‌ایم و باید بدانیم که مدیران اجرایی هم از این قاعده مستثنا نیستند. در چنین حالت‌هایی به مدیران اجرایی توصیه می‌شود حتی الامکان از برقراری جلسه‌ها به صورت ویدیوکنفرانس پرهیز کنند و در عوض به صورت حضوری با سهامداران یا کارمندان خود صحبت کنند. برقرای ارتباط چشمی با کارمندان و سایر افراد موضوع بسیار مهمی است که مدیران اجرایی برای موفقیت بیشتر باید آن را در نظر داشته باشند.

دستورالعمل‌های روشن و واضح داشته باشید

مدیران اجرایی با توجه به مسائل زیادی که ذهن آنان را مشغول به خود می‌کند، باید اولویت‌های خود را مشخص کنند و برای انجام کارها، دستورالعمل‌های صریح، روشن و واضحی داشته باشند. در صورتی که از کارمندان خود می‌خواهید این دستورالعمل‌ها را انجام دهند، بهتر است به صورت واضح برایشان توضح دهید که چه چیز می‌خواهید و موارد مهم و اولویت‌های خود را برای آن‌ها روشن کنید.

به کارمندانتان اعتماد کنید

به هیچ عنوان امکان ندارد یک مدیر یا شرکت بتواند به تنهایی به موفقیت برسد؛ حتما در پشت این موفقیت یک تیم حرفه‌ای و با پشتکار وجود داشته که اساس کارشان بر اعتماد و اطمینان متقابل بین کارفرما و کارمند بوده است. بهتر است برای انجام کارهای خود به کارمندانتان اطمینان کنید و به خواسته‌های آنان دقت داشته باشید. گزارشات نشان داده طرز رفتار مدیران با کارمندان تاثیر مستقیمی بر میزان بازدهی کارمند و موفقیت شرکت داشته است. رفتار بد و خشن و کنترل دائمی کارمندان منجر به کاهش بازدهی آنان می‌شود.

جلسات را به صورت کوتاه و کارآمد برگزار کنید

همه ما، چه کارمند باشیم چه سهامدار، یا حتی اگر در شرکت دارای جایگاهی بالا باشیم، از جلسات بی‌فایده و خسته‌کننده نفرت داریم. اما به هرحال گاهی لازم است جلساتی برای پیشبرد اهداف و بررسی استراتژی‌های کاری تشکیل شود. اگر شما می‌خواهید مدیری موفق باشید، بهتر است این جلسات را بسیار خلاصه، مفید و کارآمد برگزار کنید. زیرا جلسات طولانی و بی‌فایده فقط باعث خستگی و عدم توجه لازم کارمندان به صحبت‌های شما می‌شود.

زندگی کاری و شخصی‌تان را از هم جدا کنید

مدیران اجرایی شرکت‌ها اغلب ساعت کاری مشخصی ندارند؛ آن‌ها هفت روزه هفته یا 24 ساعت شبانه روز را کار می‌کنند و گاهی زیاده‌روی کرده و حتی برای خود تعطیلاتی در نظر نمی‌گیرند. اما باید بدانید همان قدر که زندگی کاری شما اهمیت دارد، زندگی شخصی‌تان نیز مهم است و بهتر است خانواده را فدای کار زیاد نکنید. ساعت کاری خود را مشخص کنید و برای تفریحات خود زمان خاصی را در نظر بگیرید؛ چون همین تفریحات کوچک به افزایش بازدهی‌تان کمک می‌کند و باعث تبدیل شدن شما به یک مدیر موفق می‌شود.

 

 

منبع:   businessinsider.com

صدای شما را می‌شنویم