5 موردی که می‌تواند برای کسب و کار کوچک شما بحران‌آفرین باشد.

5 موردی که می‌تواند برای کسب و کار کوچک شما بحران‌آفرین باشد.

چه بخواهید و چه نخواهید شما یک کارآفرین هستید و باید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید؛ در غیر این صورت نه تنها پولی به دست نخواهید آورد، بلکه دچار ضرر خواهید شد. برای نجات کسب و کار از بحران، ابتدا باید بدانید که کسب و کارتان چگونه دچار این بحران شده است.

 

بازاریابی شما درست نبوده است

اگر کسب و کار شما در بحران است اولین موضوعی که باید بررسی کنید استراتژی‌های بازاریابی مورد استفاده در کسب و کارتان است. اگر محصولات و خدمات ارزشمندی دارید، ممکن است فقط نیاز باشد که با فروش رو به جلو حرکت کنید. این می‌تواند به معنای ارتقای استراتژی‌های بازاریابی موجود یا اضافه کردن استراتژی‌های کاملا جدید باشد. به عنوان مثال شما ممکن است بخواهید از استراتژی‌هایی مثل تبلیغات آنلاین و مواردی از این قبیل را که تابه‌حال انجام نداده‎اید، برای به کار انداختن موتور فروش خود استفاده کنید.

به کسب وکارهای مشابه و موفق نگاهی بیاندازید و بررسی کنید که این کسب و کارها چگونه تبلیغات خود را انجام می‌دهند. همچنین به روش‌های بازاریابی فعلی خود نگاهی بیاندازید. چه چیز شما را متقاعد می‌کند تا خرید کنید؟ اگر شما نتوانید خود را متقاعد کنید، مطئمناً قادر به متقاعد کردن مشتری نیز نخواهید شد.

 

محصول یا خدمات شما مورد نیاز نیست

شاید شما بهترین ایده را در مورد یک محصول داشته باشید اما مردم واقعا نیازی به آن نداشته باشند. این موضوع که تولید یک محصول یا خدمات تازه، نیاز جدیدی را به وجود می‌آورد بسیار نادر است. آیفون با ورود خود به بازار، استفاده از گوشی‌های هوشمند را تبدیل به یک نیاز برای بسیاری از مردم کرده است اما این موضوع به خاطر موفقیتِ فوق‌العاده‌ی آیفون است. اگر شما در فروش محصولی که بسیار نوآورانه و جدید است دچار بحران شده‌اید، شاید به این دلیل باشد که مردم نسبت به آن محصول احساس نیاز نکرده‌اند یا برای داشتنش ترغیب نشده‌اند.

 

رقبای زیادی دارید

به دلایل مختلف یکی از کسب و کارهای خیلی دشوار رستوران‌داری است. به خاطر حاشیه‌ها و تغییر ذائقه یا ترجیح مشتریان، بسیاری از رستوران‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند. اما چرا با وجود این مشکلات، هنوز هم رستوران‌ها بیشتر از دیگر شرکت‌های تجاری مشغول به کارند؟ چون رستوران‌ها دارای رقبای بیشماری هستند. مردم می‌توانند در منزل غذا بپزند، سفارش غذای آماده دهند یا به رستوران نزدیک محل زندگی خود بروند. حتی اگر یک رستوران غذای ایتالیایی سرو کند و دیگری غذای چینی، باز هم خدمات هر دو آن‌ها ارائه‌ی غذا است. این یعنی یک رقابت بزرگ.

اگر بحران کسب و کار شما به دلیل رقابت شکل گرفته، برای نجات کسب و کارتان این موضوع را بررسی کنید و رقبای آنلاین‌تان را هم در نظر بگیرید. تحقیق کنید که چطور می‌توانید خود را متمایز کنید تا از این رقابت‌ها جدا شوید.

 

قیمت محصولات شما خیلی بالاست

یکی دیگر از عوامل مهم عدم موفقیت کسب و کار، قیمت بالای محصولات است. معمولا بازار، ارزش محصول شما و قیمت آن را مشخص می‌کند و اگر شما بخواهید خودتان قیمت‌گذاری بالایی انجام دهید، شکست خواهید خورد. در این باره آزمایش و تحقیق کنید تا بتوانید خود را از بحران نجات دهید.

 

شما در یک کسب و کار اشتباه هستید

آخرین اما قطعا مهم‌ترین مورد این است که امکان دارد شما در حوزه‌ی نادرستی شروع به کار کرده باشید و هنگام ایجاد یک کسب و کار، انتخاب مناسبی نداشته‌اید. نجات از بحران در این مرحله تنها با عوض کردن آن کسب و کار انجام می‌پذیرد.

 

 

منبع:   smallbiztrends.com

صدای شما را می‌شنویم