5 نکته برای بهره بردن از استوری اینستاگرام در کسب و کارتان

5 نکته برای بهره بردن از استوری اینستاگرام در کسب و کارتان

امروزه حتی در کشور خودمان هم افراد زیادی از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فعالیت‌های بازاریابی خود را از طریق اینستاگرام انجام ‌می‌دهند، پس قطعا با قابلیت استوری آشنا هستید. استوری‌ها در هر روز بیش از 300 میلیون بازدید‌کننده دارند. جالب است بدانید حدود یک سوم این بازدید‌ها از صفحات تجاری و اقتصادی انجام ‌می‌شود.

در اینجا روش‌هایی به شما آموزش ‌می‌دهیم تا استوری خود را جذاب‌تر کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

 

از بخش Highlights استفاده کنید

هر کس که وارد صفحه شما ‌می‌شود، در ابتدا با مطالعه‌ی قسمت Bio در موردتان کمی اطلاعات کسب می‌کند؛ اما با استفاده از بخش استوری می‌توانید کمی بیشتر در مورد خودتان و کسب‌وکاری که دارید، توضیح دهید. با هایلایت کردن استوری‌هایی که در آن‌ها به معرفی خود پرداخته‌اید، آن را در معرض دید مخاطبانی که در آینده به پیجتان سر می‌زنند، قرار می‌دهید و به این ترتیب آن‌ها مییند قرار می‌دهیدمخاطبانتان شما را بهتر خواهند شناخت. بهتر است Highlight شما ساده باشد، برای مثال من فلانی هستم فلان کار را ‌می‌کنم و عاشق فلان چیز هستم!

 

نظرسنجی را فراموش نکنید

قرار دادن نظرسنجی در استوری یک کار جالب و مفرح به حساب می‌آید. شما می‌توانید از این روش برای تحلیل فالوور‌های خود استفاده کنید. تنها کافی است نظرات آنها را در مورد محتوای خود بپرسید و به این شکل سلیقه آنها را ارزیابی کنید. برای مثال اگر شما یک شرکت مسافرتی هستید، می‌توانید ببینید که فالوورهای شما به سفر به کدام کشور بیشترین تمایل را دارند. پس از آن می‌توانید برگزاری تور‌های سفر به آن کشور را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

 

استوری‌های منحصربه‌فرد طراحی کنید

از زمانی که اینستاگرام قابلیت قرار دادن GIF را به استوری اضافه کرد، بسیاری از این قابلیت استفاده کردند. اما برای اینکه همیشه یک قدم جلوتر باشید، باید همواره فرای استفاده از قابلیت‌های روتین بروید. شما باید GIFهای منحصر به فرد خود را درست کنید تا از کلیشه خارج شده و خلاق به نظر برسید.

همچنین با استفاده از برنامه‌هایی مثل Design Kit می‌توانید فونت‌ها و استیکر‌های منحصر به فرد خود را ساخته و از آنها در استوری خود استفاده کنید. این کار برای جذب فالوور بسیار موثر است.

 

تم و قالب منحصربه‌فرد داشته باشید

با استفاده از قالب‌ساز‌های آنلاینی مثل Easil، می‌توانید برای استوری‌تان قالب پرسش‌نامه بسازید. پرسش‌نامه بهترین روش برای تعامل با مخاطبتان بوده و برای آنها یک سرگرمی فراهم ‌می‌کند. بهتر است این قالب‌ها را کمی شخصی‌سازی کنید تا منحصر به خودتان باشد.

 

رقبایتان را معرفی کنید

اینستاگرام اساسا بر پایه روابط اجتماعی بنا شده است؛ رابطه‌ای تعاملی، متقابل و بی‌چشم‌داشت. این روابط امروزه به حدی رقابتی شده که باید برای هر Mention، شات و کارهایی از این دست، هزینه پرداخت کنید. حالا بد نیست در استوری خود به شکلی نامحسوس و کوتاه، رقیب خود را معرفی و تبلیغ کنید!

این روش شاید خودکشی به نظر بیاید اما اینطور نیست. می‌توان امید داشت که این کار باعث اثر متقابل شده و او هم تبلیغ شما را کند. تنها کافی است در استوری خود چنین جمله‌ای بنویسید که برای مثال به نظر من بهترین اکانت در مورد استایل و مد فلان اکانت است.

صدای شما را می‌شنویم