6 نکته کلیدی در تجارت الکترونیک

6 نکته کلیدی در تجارت الکترونیک

SEO و PPC مهم ترین نکات فروش آنلاین هستند اما نباید از استراتژی های Content Marketing غافل شد. علاوه بر جذب مشتری، Content Marketing می تواند برند شما را شکل دهد. این کار را از طریق شرح حال برند شما انجام داده و باعث می شود مشتری شما مجددا از شما خرید کند. در اینجا 6 نکته کلیدی در  تجارت الکترونیک موفق را به شما نشان می دهیم.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک فرد جذب مجموعه شما شده باشد اما هنوز خرید انجام نداده است. با مدیریت محتوا می توان آن فرد را به مشتری خود تبدیل کنید.

مدیریت محتوا یا همان Content Marketing چیست؟

مدیریت محتوا یک استراتژی بازاریابی بر اساس تولید توزیع محتوای مرتبط و مفید است تا بتوان مخاطب را جذب کرد. این جذب مخاطب در انتها باعث فروش می شود.
در این تعریف سه کلمه بسیار حائز اهمیت هستند: تولید، توزیع و مخاطب. شما باید یک محتوای مفید تولید کنید اما بدون توزیع و پخش آن نمی توانید به نتیجه برسید. همچنین بدون تعریف مخاطب، نمی توانید یک محتوای مرتبط با سلایق مخاطب خود تولید کنید.

 

1. استراتژی های مدیریت محتوای تجارت الکترونیک

قدم اول تولید محتوای مرتبط است. به این شکل شما باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید. خریدار های مختلف سلایق و علایق مختلف دارند. شما باید به شکلی عمل کنید که سلیقه همه آنها را پوشش دهید.
برای مثال اگر شما مالک یک جواهر فروشی هستید، ممکن است سه دسته گروه مخاطب داشته باشید:

  • یک خانمی که جواهر را برای خود خریداری می کند.
  • یک مردم که جواهر را برای فرد دیگری خریداری می کند.
  • افرادی که جواهر را به عنوان هدیه خریداری می کنند.

برای مثال یک پدر و مادر ممکن است به این شکل در گوگل جستجو کنند که : ” خرید بهترین حلقه نامزدی” و همزمان یک خانم ممکن است به این شکل جستجو کند که ” چه جواهری با لباس رنگ سبز ست می شود؟”
شما باید بتوانید هر دو گروه را جذب و محتوایی مرتبط با آنها تولید کنید.

 

2. مراحل مختلف خرید یک خریدار را در نظر بگیرید

برای فروش مراحل مختلفی وجود دارد. فرد در ابتدا به دنبال محصول مورد نظر خود می گردد، آن را با محصولات دیگر مقایسه می کند و در نهایت با بررسی نقاط ضعف و قوت، محصول مورد نظر خود را خریداری می کند. از این رو محتوای شما باید سه مرحله فروش را پوشش دهد:

  • آگاه سازی
  • بررسی
  • خرید

در مرحله اول برای مثال اگر شما یک فروشنده لوازم کادوئی هستید، ممکن است فرد با کلمه کلیدی “بهترین هدیه برای یک آتشنشان” وارد سایت شما شود. در ادامه محصولات مرتبط را بررسی و مقایسه می کند و در انتها با بررسی مزایا و معایب محصول شما، خرید خود را نهایی می کند.

 

3. از Keyword planner استفاده کنید

Keyword planner یک ابزار رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود. شما می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن جستجو کنید و تعداد دفعاتی که از این کلمه در مکان های مختلف و زمان های مختلف استفاده شده است را ببینید.
این ابزار شما را در مرحله آگاه سازی تقویت می کند و می توانید جذاب ترین کلمه کلیدی را برای محتوای خود انتخاب نمایید.

 

4. تقویت محتوا ایجاد کنید

پس از آن که موضوعات مختلف را پوشش دادید و مخاطب های مختلف را دسته بندی کردید، باید آنها را سازمان دهی کنید. یک تقویم محتوا ایجاد کنید تا مطمئن شوید که طبق برنامه پیش می روید.
تنها کافیست موضوع، کلمه کلیدی، زمان مقرر، نویسنده و وضعیت مقاله را در یک برگه یادداشت کنید. به این شکل می توانید طبق یک زمان بندی موضوعات مختلف را پوشش دهید تا بهترین نتیجه را در SEO از آن خود کنید.

 

5. قالب محتوای خود را بهینه سازی کنید.

ممکن است روز ها و شب ها تولید محتوا انجام دهید اما با توزیع نا مناسب آن هیچ نتیجه ای نگیرید. باید این سه مساله را برای توزیع مناسب آنها در نظر بگیرید:

  • قالب محتوا
  • پلتفرم توزیع
  • بودجه

 

در اینجا به قالب محتوا می پردازیم. شما یا مقالات نوشتاری تولید می کنید و یا مقالات مالتی مدیا. قالب هر کدام تفاوت دارد:

  • برای مقالات نوشتاری
  • در نوشته خود تصاویر مختلف قرار دهید.
  • پاراگراف های کوتاه ( در حدود 3 خط) بنویسید تا خواندن آنها راحت تر شود.
  • از زبانی ساده برای نوشتن استفاده کنید تا مخاطب شما گیج نشود.
  • برای محتوای ویدئویی
  • از فایل های کوتاه زیر 1 دقیقه استفاده کنید تا در شبکه های اجتماعی هم قابل بار گذاری باشند.
  • چند ثانیه اول فایل شما بسیار مهم است. به سرعت سر اصل مطلب بروید.
  • زیرنویس اضافه کنید تا فایل شما را بدون صدا هم بتوانند ببینند.

 

6. برای تبلیغات هزینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

گاهی برای اینکه میلیون ها نفر شما را ببینند، باید هزینه آن را بپردازید. شما می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک یا اینستاگرام با پرداخت هزینه ای تبلیغات خود را انجام دهید. با این کار می توانید مخاطب های جدید به دست آورید و در عین حال مخاطبی به دست آورید که با هدف شما هم سو باشند.
شما می توانید بر اساس نیاز و زمینه کاری خود تبلیغات کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

 

منبع:   smallbiztrends.com

صدای شما را می‌شنویم