تکنولوژی‌های جدید مناسب برای تجارت‌های کوچک

تکنولوژی‌های جدید مناسب برای تجارت‌های کوچک

امروزه تکنولوژی‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری، یکی از کلیدهای موفقیت هر تجارتی به شمار می‌روند و به لطف پیدایش اسمارتفون‌ها، این ابزارها در دسترس همگان بوده و استفاده از آنها روزبه‌روز آسان‌تر از گذشته می‌شود. گرچه این امر بدین معنا نیست که تجارت شما حتما به استفاده از همه‌ی این تکنولوژی‌ها نیاز خواهد داشت.
در اینجا سعی داریم به بررسی برخی از تکنولوژی‌های جدید مناسب برای تجارت‌های کوچک بپردازیم.

جستجوی صوتی

یکی از قابلیت‌های پرکاربرد این روزها، امکان جستجو بر اساس صوت است. در این نوع جستجو، شما به جای تایپ، با دستیار صوتی صحبت کرده و نتایج مرتبط برایتان به نمایش درخواهد آمد. برای مثال یک تکه از یک قطعه‌ی موسیقی که نام خود قطعه و خواننده را نمی‌دانید، برای دستیار صوتی خوانده یا پخش می‌کنید تا بتوانید موسیقی مورد نظر را بیابید. هم‌اکنون این تکنولوژی، به عنوان یکی از پیشروترین ابزارهای کارآمد موتورهای جستجو شناخته می‌شود. بنابراین باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که در جستجو‌های صوتی، پرطرفدارتر بوده و به آسانی قابل دسترسی باشند. تکنولوژی‌های جدید اسمارتفون‌ها، مانند سیری و کورتانا مثال‌های واضحی از محبوبیت هرچه بیشتر ابزارهای جستجوی صوتی هستند.

پشتیبانی مجازی یا از راه دور

از آنجایی که صرفه‌جویی در زمان برای صاحبان کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در این زمینه جهت پشتیبانی مشتریان شما بسیار کارآمد است. شما با استخدام چند کارمند دورکار و سپردن مسئولیت‌ها به آنان که نیاز به حضور فیزیکی ندارند، می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. لازم به ذکر است که این گزینه بیشتر مناسب تجارت‌های کوچک است.

چت بات

از این ابزار در وب‌سایت خود استفاده نمایید تا زمانی که در دسترس نیستید، این ربات‌ها اطلاعات مورد نظر را در اختیار مخاطبانتان قرار دهند؛ البته همواره از درستی عملکرد آنها از لحاظ ارائه اطلاعات دقیق، اطمینان حاصل کنید. به راحتی می‌توانید تصور کنید که وجود این تکنولوژی برای تجارت شما می‌تواند به میزان قابل توجهی کارآمد باشد.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به سامانه‌ها و ابزارهایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌ها و عملکردهای هوشمندی مشابه رفتار انسان داشته باشند.
با کمک این ابزار، تجارت‌های کوچک می‌توانند جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها را به گونه‌ای متفاوت با قبل انجام دهند.

واقعیت مجازی

ابزاری است که تجربه‌ی حضور در یک محیط را برای کاربر فراهم می‌آورد. در این تکنولوژی، با استفاده از یک هدست، می‌توانید هنگام حرکت دادن سر و بدن با محیطی که به صورت مجازی و سه بعدی یا 360 درجه ساخته شده، تعامل داشته باشید.
شاید این ابزار همچنان پرهزینه و پیچیده به نظر بیاید اما با استفاده از این تکنولوژی شما قادر به تعامل با اعضای تیم خود در اقصی نقاط دنیا خواهید بود.

صدای شما را می‌شنویم